2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روس ها سردار آزمون را به انگلیس می دهند؛ نرو سردار

روس ها سردار آزمون را به انگلیس می دهند؛ نرو سردار

حضور در لیگ‌های سطح بالای اروپا از جمله لیگ برتر انگلیس رؤیای هر بازیکنی است اما اینجا این پرسش مطرح می‌شود که آیا سردار آزمون می‌تواند در سطح اول فوتبال باشگاهی انگلیس بازی کند؟

دوات آنلاین-برای ما که تیم‌ملی را هم داریم و تازه چند سال است مشتری لیگ برتر روسیه شده‌ایم، گلزنی‌های سردار آزمون شاید تکراری شده باشد اما روس‌ها همچنان دنبال هیجانی تازه و اتفاقی تازه‌تر در مورد این بازیکن ملی‌پوش هستند. بازیکنی که در فاصله هفته‌های پنجم و ششم لیگ روسیه دو گل زده و دو پاس گل داده تا حتی سردبیر روزنامه بین‌المللی «مترو» روسیه هم در تحسینش قلم بچرخاند.

در یادداشتی که ایندیرا شستاکووا در مورد سردار آزمون نوشته، می‌خوانیم: «سردار آزمون از زمانی که به تیم زنیت سن‌پترزبورگ پیوسته، بازیکنی محبوب‌تر شده. شاید به دلیل اینکه زنیت متمول‌ترین باشگاه روسیه و یکی از قدرتمندترین‌ها در لیگ برتر این کشور است. زنیت برای قهرمانی در لیگ برتر روسیه می‌جنگد و در لیگ قهرمانان اروپا هم این شانس را دارد که خودش را به جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها برساند. یادمان نرود که از فصل 2015-16 تا امروز، این تیم برای اولین‌ بار است که سهمیه حضور در لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورده. آنها فصل گذشته بهترین تیم لیگ برتر روسیه بودند و سردار آزمون سهم بزرگی در این موفقیت داشت. او با 13 گل‌، دومین گلزن برتر لیگ روسیه لقب گرفت و این بهترین زمان برای تغییر تیم بود؛ زنیت قهرمان روسیه شده و آزمون هم بهترین بازی‌هایش را به ‌نمایش گذاشته بود. در روسیه اگر بازیکنی در یکی از تیم‌های زنیت، زسکا یا اسپارتاک بازی نکند، نمی‌تواند تبدیل به یک ستاره شود اما سردار آزمون پیش از آمدنش به زنیت نشان داده بود که چه بازیکن خوبی است. او در روستوف بازی‌های تأثیرگذاری از خود به‌ نمایش می‌گذاشت و در لیگ قهرمانان هم دروازه تیم‌های بزرگی را باز کرد.»

در این چند سال، خبر انتقال سردار آزمون به لیگ برتر انگلیس را بارها و بارها شنیدیم اما او همچنان در لیگ روسیه گل می‌زند. بازیکنی که ایندیرا شستاکووا او را تکنیکی و مستعد خوانده و درباره انتقالش به لیگ‌های بزرگ اروپایی چنین نوشته است: «در چند سال اخیر شایعات زیادی در مورد انتقال این بازیکن ایرانی به لیگ‌های معتبر اروپایی مطرح بود اما در نهایت اتفاقی نیفتاد. حالا آزمون بازیکن مهمی برای زنیت است و دستمزد خوبی هم از این باشگاه می‌گیرد. بنابراین بعید است که در شرایط فعلی بخواهد راهی تیمی دیگر در اروپا شود.»

این نویسنده‌ آینده سردار را هم به شکل جالبی پیش‌بینی کرده: «ممکن است سردار چندین سال دیگر در باشگاهی سطح بالا در لیگ برتر روسیه بازی کند. شاید برای رفتن به لیگ سطح بالا دیگر کمی زود باشد اما تمامی اینها بستگی به این دارد که آزمون با زنیت در لیگ قهرمانان چگونه خودش را نشان خواهد داد. اگر او بتواند نشان دهد که چه بازیکن خوبی است، چرا که نه؛ باشگاه‌های بزرگ حتماً برای به دست آوردنش تلاش خواهند کرد. از طرفی بعید است که لیورپول به عنوان مشتری همیشگی سردار در سال‌های اخیر یا باشگاه‌های دیگر دستمزدی را که زنیت به او می‌دهد، به این بازیکن پیشنهاد بدهد. به همین خاطر آزمون برای رفتن به لیگ‌های سطح بالاتر باید خودش را حتی آماده دریافت دستمزد کمتری کند.»

البته که حضور در لیگ‌های سطح بالای اروپا از جمله لیگ برتر انگلیس رؤیای هر بازیکنی است اما اینجا این پرسش مطرح می‌شود که آیا سردار آزمون می‌تواند در سطح اول فوتبال باشگاهی انگلیس بازی کند؟ پاسخ سردبیر روزنامه بین‌المللی «مترو» روسیه این است: «بازیکنان خیلی خوبی در لیگ روسیه بوده‌اند که به لیگ‌های معتبر اروپایی رفتند اما ستاره نشدند. از جمله کوئینسی پرومس، احمد موسی و‌ سیدو دومبیا. شاید بتوان گفت سردار آزمون نسبت به آنها بازیکن بهتری است و به‌گفته قربان بردیف، سرمربی پیشین او، سردار قدرتمندتر از خیلی از مهاجمان اروپایی و حتی انگلیسی است. به طور کلی معتقدم الآن برای چنین انتقالی زود است و اگر اتفاق بیفتد، در زمان درستی اتفاق نیفتاده اما هیچ احتمالی را نمی‌شود نادیده گرفت. با توجه به توانایی‌های سردار و چیزی که قربان بردیف درباره‌اش گفته، باید ببینیم در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد. هر چند دیدن سردار آزمون در لیگ برتر انگلیس یا لیگ سطح بالای دیگر جالب خواهد بود.»

 

اوزدواف: سردار در زنیت همه را آرام می‌کند

هافبک تیم‌ملی فوتبال روسیه و تیم زنیت سن‌پترزبورگ، نکته‌های تازه و جالبی را درباره هم‌تیمی‌ ایرانی‌اش مطرح کرده است. ماگومد اوزدواف که سابقه بازی کنار سردار آزمون در تیم‌های روبین‌کازان و زنیت سن‌پترزبورگ را دارد، در بخشی از مصاحبه مفصل خود با خبرگزاری ریانووستی روسیه در مورد فریاد بسیاری از بازیکنان درون زمین و واکنش منفی سایر همبازیانشان چنین گفته است: «چنین چیزی در زنیت وجود ندارد و دیده نمی‌شود. یعنی شاهد واکنش منفی بازیکنان به فریادها نیستیم. برای نمونه ایوانوویچ با خنده فریاد می‌زند! جیوبا، ژیرکوف و اسمولنیکوف مدتی طولانی است که در زنیت بازی می‌کنند و می‌توانند نارضایتی خود را از سایر بازیکنان ابراز کنند. این چیز خوبی است و بازیکنان به آنها گوش می‌کنند. این کار به معنای توهین نیست. گذشته از اینها ما در زنیت سردار آزمون را داریم که همه را آرام می‌کند. گاهی هم شاید اتفاق خنده‌داری رخ دهد.» ادامه صحبت‌های ماگومد اوزدواف درباره ملی‌پوش ایرانی تیم زنیت هم نشان از روابط صمیمانه آنها دارد. این بازیکن روسی موقع صحبت درباره حضور پسرش در جمع بازیکنان زنیت پس از بازی برابر تامبوف هم از خوش‌اخلاقی سردار گفته: «پسرم با من وارد رختکن شد و خیلی زود دو دوست صمیمی پیدا کرد؛ سردار و جیوبا.»

 

منبع: ایران ورزشی

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.