2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
شمارش معکوس برای بمب نقل و انتقالات فصل ؛امید ابراهیمی به استقلال برمی گردد!

شمارش معکوس برای بمب نقل و انتقالات فصل ؛امید ابراهیمی به استقلال برمی گردد!

وقتی صحبت از بازگشت احتمالی امید ابراهیمی به فوتبال ایران است، اولین چیزی که در ذهنمان تداعی می‌شود، بازگشت به استقلال است.

دوات آنلاین-پنج‌شنبه بود که روزنامه‌های قطری خبر دادند که امید ابراهیمی بازیکن ملی‌پوش ایرانی به دلیل پر بودن سهمیه خارجی‌های این تیم در مسیر جدایی قرار دارد تا الاهلی بتواند با شین لوری مدافع پرث‌گلوری قرارداد خود را منعقد کند.

حالا روزنامه‌های قطری مدعی شده‌اند که تیم الاهلی با امید ابراهیمی برای فسخ قرارداد به توافق رسیده و این بازیکن را باید به احتمال قوی از این تیم و شاید از لیگ ستارگان قطر جدا دانست. تیم فوتبال الاهلی از 5 بازیکن خارجی در ترکیب خود بهره می‌برد، ماتیاس هرناندز بازیکن سابق زسکامسکو‌، محمد دیامی سنگالی، نبیل الزهر از المغرب، امید ابراهیمی از ایران و هرنان از پاراگوئه که با توجه به نیاز تیم در خط دفاعی، سرمربی تیم درخواست خروج ابراهیمی از لیست را داده تا بتواند بازیکن مورد‌نظر خود را به جمع سبزهای شهر دوحه اضافه کند.

در این شرایط با توجه به قطعی شدن جدایی امید از الاهلی می‌توان هافبک تیم ملی کشورمان را شاه‌مهره نقل‌و انتقالات در ایران دانست که مسلما مشتری‌های پر‌و پا قرصی در بین تیم‌های لیگ برتری خواهد داشت.

 

 بازگشت به استقلال

وقتی صحبت از بازگشت احتمالی امید ابراهیمی به فوتبال ایران است، اولین چیزی که در ذهنمان تداعی می‌شود، بازگشت به استقلال است. در‌حال حاضر استقلال در پست هافبک تدافعی فرشید باقری، مسعود ریگی و علی کریمی را در اختیار دارد. با توجه به مصدومیت‌های سریالی کریمی و باقری در فصل گذشته، ‌نیاز به جذب بازیکن جدید در این پست احساس می‌شود. اگر استقلال بخواهد در این پست بازیکن بگیرد، بدون‌شک ابراهیمی بهترین گزینه ممکن خواهد بود؛ بازیکنی که امتحانش را در استقلال پس داده و با فضای این تیم کاملا آشناست. البته استقلال برای رسیدن به این هدف جذاب نقل‌و انتقالاتی کار آسانی نخواهد داشت و هم باید از نظر مالی با هافبک سابق خود به توافق برسد و هم با تیم‌های پولدار لیگ برتری رقابت کند.

 

 ژنرال، مشتری همیشگی

امید ابراهیمی شاید مهمترین بازیکنی باشد که قلعه‌نویی به فوتبال ایران معرفی کرد. لیگ دهم قلعه‌نویی تصمیم گرفت ابراهیمی را از شهرداری بندرعباس لیگ یکی بخرد. خریدی که شروع دوران یکی از بهترین هافبک‌های تاریخ فوتبال ایران بود. امید خیلی زود در سپاهان قلعه‌نویی تبدیل به بازیکن ثابت شد و بعد رفتن او یکی از ستون‌های تیمش باقی ماند. لیگ چهاردهم با پیشنهاد قلعه‌نویی، به تهران آمد و پیراهن استقلال را‌ پوشید تا مشخص شود که رابطه او با ژنرال فراتر از رابطه یک مربی و بازیکن است.

حالا ابراهیمی در آستانه بازگشت به ایران است و سپاهان هم در پست هافبک تدافعی کمبود بازیکن دارد و در این شرایط مسلما نمی‌توان احتمال حضور امید در سپاهان را نادیده گرفت. در‌حال حاضر عزت‌ا... پورغاز در‌کنار حامد بحیرایی کم‌تجربه تنها گزینه‌های قلعه‌نویی در پست هافبک تدافعی هستند و بدون‌شک در این شرایط ژنرال از بازگشت امید به اصفهان به شدت استقبال خواهد کرد. سپاهان در نقل‌و انتقالات تابستانی جورجی وولسیانی، رضا میرزایی، شایان مصلح، علیرضا نقی‌زاده، محمد زینالی، محمد محبی، محمدرضا حسینی و مرتضی منصوری را به خدمت گرفته و اصلا بعید نیست که ابراهیمی نهمین خرید زردهای اصفهان باشد.

 

 تراکتور وارد می‌شود

تراکتور در خط میانی کاملا پرستاره است و شاید نیازی به جذب امید ابراهیمی نداشته باشد اما این تیم تبریزی 2 سالی است که در بازار نقل و انتقالات کاملا غیرقابل پیش‌بینی بوده و اصلا بعید نیست که به یکباره خبر توافق تبریزی‌ها با ابراهیمی منتشر و این بازیکن هم به جمع ستارگان و ملی‌پوشان سرخ‌های تبریزی اضافه شود. تراکتور یکی از تیم‌هایی است که توانایی وسوسه کردن ستارگان فوتبال ایران را دارد و ممکن است یک پیشنهاد خوب امید ابراهیمی را از چنگ استقلال و سپاهان در بیاورد.

 

 شاید همان قطر

اما در شرایط کنونی احتمال ادامه حضور امید ابراهیمی در لیگ ستارگان قطر وجود دارد. امید در قطر آنقدر خوب بوده که بعد از جدایی از الاهلی دیگر تیم‌های قطری برای جذب این بازیکن دست به کار شوند. به‌هر حال در کنار بازگشت به لیگ برتر ایران، یکی از گزینه‌های محتمل در‌خصوص امید، ماندن در قطر خواهد بود و شاید در لیگ نوزدهم هم خبری از هافبک ملی‌پوش کشورمان در تیم‌های ایرانی نباشد. در مجموع جدایی ابراهیمی از الاهلی باعث شده تا دوستداران فوتبال در کشور منتظر ترکیدن یک بمب نقل و انتقالاتی ‌دیگر باشند. نبرد استقلال با قلعه‌نویی و احتمالا تراکتور یک پرونده نقل و انتقالاتی جدید را باز کرده و مسلما تا چند روز دیگر تکلیف این پرونده هم مشخص خواهد شد.

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
مهران تراختورچی 1398/05/20
عمر فوتبالی امید به پایان رسیده . با وجود اکبر غیرت و اسدی نیازی به امید سن بالا نیست . امید بهتره به فکر خداحافظی ابرومندانه باشه

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.