2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
زرینچه: برای قهرمانی استقلال قول نمی دهیم

زرینچه: برای قهرمانی استقلال قول نمی دهیم

استقلال تغییراتی داشته و زمان می‌برد که هماهنگ شود، هرچند که به درازا کشیدن شروع لیگ خیلی به نفع ما بود و ما از آن سود بردیم.

دوات آنلاین-در شرایطی که امیرحسین فتحی صراحتاً در تمرین استقلال اعلام کرده بود بازیکنان و مجموعه کادرفنی باید حداقل 3 جام در لیگ نوزدهم بگیرند اما جواد زرینچه در تازه‌ترین اظهاراتش وقتی با سؤالی درباره قهرمانی استقلال مواجه می‌شود اعلام می‌کند که در این راستا هرگز نمی‌توان قولی داد. اینکه چرا آن روز امیرحسین فتحی چنین اظهارنظری را مطرح کرد و سایت باشگاه استقلال هم آن را پوشش داده بود مشخص نیست از چه منطق و دکترینی نشأت می‌گیرد اما پرواضح است که استقلال ظرفیت‌های کافی برای رسیدن به این مهم را ندارد و حتی جواد زرینچه نیز که در بطن کار قرار دارد بدون تعارف به این موضوع معترف است.

 

*ظهر دیروز تعدادی از بازیکنان برای ثبت قرارداد همراه شما به هیأت فوتبال رفتند. این قراردادها در حالی ثبت شد که فدراسیون فوتبال گفته بود تیم‌های بدهکار نمی‌توانند وارد مسابقات شوند.

 برای ثبت قرارداد مشکلی وجود ندارد. ما می‌توانیم قراردادهای‌مان را ثبت کنیم اما درباره مشکلات مالی باشگاه‌ها باید بگویم که این مشکل کل فوتبال ما است و امیدوارم روزی برسد که باشگاه‌ها هیچ دیونی به بازیکنان و مربیان خود نداشته باشند. به هر حال ما طبق قانون عمل کردیم و ثبت قرارداد بازیکنان هم هیچ منعی نداشت.

*چند روز پیش مدیرعامل استقلال از کاهش مشکلات مالی گفتند. آیا این اتفاق خواهد افتاد؟

 امیدوارم همینطور شود چون می‌بینم که اعضای مدیریتی باشگاه هم در تلاشند تا مشکلات به حداقل برسد. هرچه وضعیت مالی ما بهتر باشد بازیکنان هم با آرامش بیشتری وارد لیگ خواهند شد. به اعتقاد من باید این مسائل هرچه زودتر از فوتبال ایران دور شود. مشکلات مالی کمر تیم‌ها را شکسته و استقلال هم از این قاعده مستثنی نیست. باشگاه‌ها باید خودکفا باشند و هرچه زودتر صورت‌های مالی‌شان شفاف شود. متأسفانه سال‌ها است که تیم‌های پرطرفدار ما با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند.

*تمرینات شما تا چه زمان به همین شکل ادامه خواهد داشت؟

 تا وقتی که سازمان لیگ برنامه بازی‌ها را اعلام کند. ما هم منتظریم که این برنامه اعلام شود.

*اما سازمان لیگ هیچ برنامه‌ای اعلام نکرده و به نظر می‌رسد این ماجرا هنوز در ابهام قرار دارد.

 به هر حال تنها تیمی که از تعطیلی و تأخیر در شروع بازی‌ها سود برده ما بودیم. همانطور که می‌دانید استقلال تغییرات زیادی داشت و تعداد قابل توجهی از بازیکنانش را از دست داد به همین دلیل نیاز به زمان بیشتری برای هماهنگی داشت که با تأخیر در شروع لیگ این فرصت نصیب ما شد تا هماهنگی‌مان را بیشتر کنیم. از این وضعیت راضی هستیم اما حقیقتا ادامه این ماجرا به سود هیچ کس نیست و امیدوارم تعطیلی بیش از حد نباشد و به زودی سازمان لیگ زمانبندی رقابت‌ها را هم اعلام کند.

*شما باید چهار هفته بعد از شروع لیگ مقابل پرسپولیس بازی کنید. این برنامه‌ریزی هم به سود شما است؟

 هر قرعه‌ای می‌افتاد ما نمی‌توانستیم کاری انجام دهیم اما باید بگویم که بازی در هفته چهارم بهتر از بازی در هفته اول است. به هر حال این قرعه افتاده و ما باید خودمان را آماده کنیم.

آیا می‌توانید به هواداران‌تان درباره قهرمانی در لیگ قول بدهید؟

 *نه، من هیچ قولی نمی‌دهم. ما برای قهرمانی می‌جنگیم اما قول نه. استقلال تغییراتی داشته و زمان می‌برد که هماهنگ شود، هرچند که به درازا کشیدن شروع لیگ خیلی به نفع ما بود و ما از آن سود بردیم.

*اما استقلال همیشه باید مدعی باشد.

 همین طور است. استقلال همیشه مدعی است. حتی در بدترین شرایط هم ما همواره مدعی بودیم. در سال‌هایی هم نتایج ضعیفی گرفتیم اما مدعی بودیم. خصلت استقلال این است که مدعی باشد. قطعا باید به خواسته هواداران جواب بدهیم. استقلال حق ندارد نسبت به قهرمانی در لیگ بی‌تفاوت باشد اما باید این را هم در نظر بگیریم که دیگر تیم‌ها هم کار کرده‌اند و آنها هم با برنامه‌ریزی وارد لیگ می‌شوند.

*شما به عنوان سرپرست استقلال آیا پیگیر حضور خبرنگاران و تماشاگران در تمرینات هستید؟

 بله من پیگیرم. حقیقتا این دغدغه ما است. روزی که با مجموعه تهرانسر قرارداد منعقد کردیم گفتند که خبرنگار و هوادار نباید به ورزشگاه بیاید! اما در تلاشیم این مشکل را برطرف کنیم.

 

منبع: ایران ورزشی

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.