2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
چگونه همسر مناسب با خود را انتخاب کنیم

چگونه همسر مناسب با خود را انتخاب کنیم

شناخت صحیح از استعدادها، توانایی ها، نقاط ضعف و قوت باعث میشود در مسیر همسریابی با دقت بیشتری حرکت کنیم و همسری را بیابیم که با خصوصیات روحی و اخلاقی ما بیشتر همسو است.

دوات آنلاین-ازدواج مهمترین مرحله زندگی هر فرد است .شما می توانید با انتخاب درست همسر مسیر درستی را در زندگی انتخاب کنید و راه پیشرفت شما هموار شود اما اگر نتوانید این کار را بکنید قطعا تا پایان عمر سختی های زیادی را باید تحمل کنید. ازدواج اگر منجر به طلاق شود قطعا می تواند تاثیرات عمیق و جبران ناپذیری بر زندگی شما بگذارد. به همین دلیل است که روان شناسان بر جلسات مشاره قبل از ازدواج تاکید فراوان دارند.

اصول همسریابی بر مبنای علم روانشناسی واضح و آشکار هستند.

شناخت صحیح از استعدادها، توانایی ها، نقاط ضعف و قوت باعث میشود در مسیر همسریابی با دقت بیشتری حرکت کنیم و همسری را بیابیم که با خصوصیات روحی و اخلاقی ما بیشتر همسو است.اگر بر خلاف این موازین حرکت کنیم در نهایت ازدواج موفق ما به یک شکست کامل تبدیل می شود.

ازدواجی که با فکر شروع نشود بدون شک یا به طلاق ختم می شود یا زندگی مشترک را برایمان تلخ می کند.به همین خاطر است که در بحث مشاوره ازدواج بسیار زیاد به موضوع همسریابی اصولی می پردازیم.میتوانید از تست شخصیت شناسی به روش روانکاوی کوانتومی استفاده کنید.

بعد از اینکه خودتان را صادقانه شناختید و دانستید از چه ویژگی هایی برخوردار هستید باید دنبال هسرتان بگردید.

این نکته بسیار مهم است که کجا باید دنبال همسرتان بگردید.این موضوع هم به شخصیت و نوع رفتار شما مربوط می شود.اگر شما فردی فرهنگی، آرام و یا حتی درون گرا هستید، بهتر است همسرتان از ویژگی های مشابه شما برخوردار باشد.

 تفاوت های سلیقه ای و اخلاقی میان زن و مرد در نهایت باعث بروز اختلافات زیاد میان آنها در زندگی مشترک می شود.

برای همسریابی اصولی باید ارزش های خودتان را بشناسید.برای مثال اگر حجاب یا پایبندی به اصول دینی از ارزش های اصلی شما در زندگی است، پس نباید دنبال همسری باشید که این ارزش ها را دنبال نمی کند.باید به دنبال افرادی باشید که با شما همسو باشد.به مکان هایی بروید که دوست دارید با همسرتان آنجا وقت بگذرانید.این مهم است که در این موضوع هم با همسرتان هم عقیده باشید.این مورد به شما کمک میکند در نهایت همسری را انتخاب کنید که به احتمال زیاد خصوصیات رفتاری مشابه شما دارد.

 

 منبع: ویکی روان

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.