2024/05/02
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
5 میلیون دلار ، درآمد استقلال از ترنسفر یک بازیکن

5 میلیون دلار ، درآمد استقلال از ترنسفر یک بازیکن

حالا و در ادامه اخبار مربوط به خطیر، برخی منابع نزدیک به استقلال از کار بزرگ او پرده برداشته‌اند که اگر تایید شود آبی‌ها واقعا بابت از دست دادن او دچار خسران بزرگی شده‌اند

دوات آنلاین-علی خطیر معاون ورزشی و مستعفی باشگاه استقلال که 2 روز پیش استعفایش توسط امیرحسین فتحی مدیرعامل باشگاه پذیرفته شد با وجود کناره‌گیری از سمتش و رفتن از استقلال همچنان خبرساز است!

 

معاون ورزشی سابق باشگاه استقلال که به اذعان خیلی‌ها به لحاظ سواد حقوقی و اشراف به مسائل حقوقی و قوانین بین‌المللی جزو بهترین‌ها‌ در ایران است، همزمان با انتخاب امیرحسین فتحی به عنوان مدیرعامل باشگاه همکاری‌اش را با آبی‌ها آغاز کرد. خطیر در مدت همکاری‌اش با استقلال چندین بار به واسطه اظهارات یا رفتار و عملکردش در موضوعات مختلف خبرساز شد.

 

درگیری خطیر با شفر در چند مقطع و متهم کردن مرد آلمانی به دلالی که منجر به شکایت شفر از معاون باشگاه استقلال در سوئیس شد و درگیری فیزیکی‌اش با علیرضا حقیقی دروازه‌بان سابق پرسپولیس و تیم ملی و دادگاهی شدن ماجرا و افشای دستمزدهای درخواستی و چند میلیاردی ستاره‌های استقلال که باعث طغیان دسته جمعی آن‌ها علیه خطیر شد، از دیگر موارد حاشیه‌ای و خبرساز شدن معاون مستعفی بود. البته او نقش موثری هم در موارد حقوقی برای آبی‌ها داشت که مهم‌ترین آن‌ها پرونده نویمایر و گرو و پرونده سوپرجام 97 بود که در بستن پرونده 2 بازیکن خارجی و مازاد استقلال و پیش بردن پرونده سوپرجام نقش بسزایی ایفا کرد. همچنین در پرونده مامه تیام بازیکن سابق و آفریقایی استقلال هم نقش خطیر در رسیدن سود 550 هزار دلاری به باشگاه ایرانی نقش مهمی داشت و در ادامه هم با مشاوره و راهنمایی او در پروسه انتقال سید‌مجید حسینی به باشگاه ترابزون‌اسپور ترکیه باعث شد حدود‌500 هزار دلار به آبی‌ها سود برسد و این البته فقط سود اولیه بود و مقرر شد در ترانسفرهای بعدی هم استقلال از سود حاصله بی‌نصیب نماند. معاون سابق باشگاه در عقد قراردادها هم عملکرد موفقی داشت و پس از فسخ قرارداد موفق و کم ضرر نومایر و گرو، بازیکن خوبی چون آیاندا پاتوسی را به استقلال آورد.

 

هرچند در مورد این بازیکن کوتاهی‌هایی از سوی مسئولان باشگاه برای ادامه همکاری و تمدید قرارداد صورت گرفت و پاتوسی جذب باشگاه بنی‌یاس امارات با سرمربیگری شفر شد. نقش او در بسته شدن پرونده خطرناک ایگور پروپئیچ بازیکن کروات استقلال هم انکارناپذیر است، چرا‌که او شخصا به سوئیس رفت تا در مذاکره مستقیم با مسئولان فیفا آن‌ها را به پرداخت غرامت پروپئیچ از درآمد باشگاه استقلال از جام جهانی روسیه نزد فیفا متقاعد کند و این کار را هم کرد، کاری که فدراسیون فوتبال هنوز موفق به انجام آن و گرفتن طلب‌10 میلیون دلاری‌اش بابت درآمد جام‌جهانی 2018 نشده است.

 

حالا و در ادامه اخبار مربوط به خطیر، برخی منابع نزدیک به استقلال از کار بزرگ او پرده برداشته‌اند که اگر تایید شود آبی‌ها واقعا بابت از دست دادن او دچار خسران بزرگی شده‌اند. بر‌اساس ادعای منابع نزدیک به باشگاه استقلال علی خطیر در جریان انتقال اللهیار صیادمنش بازیکن جوان و ملی‌پوش آبی‌ها به باشگاه فنرباغچه بند مهمی را در قرارداد به ترکیه‌ای‌ها تحمیل کرده‌ که بر اساس آن باشگاه استقلال از ترانسفر بعدی صیادمنش می‌تواند تا سقف 5 میلیون دلار درآمدزایی داشته باشد و فنرباغچه باید این رقم را به باشگاه ایرانی پرداخت کند. صیادمنش که با رقم‌800 هزار دلار راهی فنرباغچه شد و از سوی شفر سرمربی سابق استقلال الماس آبی خطاب می‌شد، حالا با بند ادعایی گنجانده شده توسط خطیر واقعا قیمت الماس پیدا می‌کند، البته به‌شرطی که این بند در قرارداد صیادمنش باشد و چنین آینده‌نگری از سوی مسئولان باشگاه و مسئول حقوقی و سابق صورت گرفته شده باشد. بجز بحث صیادمنش با برآوردی که برخی کانال‌های هواداری انجام داده‌اند، خطیر در مدت همکاری‌اش با باشگاه استقلال به واسطه فسخ قرارداد چند بازیکن خارجی با کمترین غرامت و گنجاندن بندهایی خاص در قرارداد بازیکنان خارجی یا لژیونرهای استقلال حدود 2- 3 میلیون دلار برای آبی‌ها سودآوری و درآمدزایی کرده است.

 

منبع: روزنامه خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.