2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
اخاذی با عکس‌ خصوصی زنان متاهل

اخاذی با عکس‌ خصوصی زنان متاهل

موضوع را به پلیس فتا اعلام كردیم؛ در كمتر از چند ساعت جوان دانشجویی كه در فضای مجازی برای همسرم ایجاد مزاحمت كرده بود را شناسایی و دستگیر كردند.

دوات آنلاین-جوانی که با به دست آوردن تصاویر خصوصی دو زن متاهل از آنها خاذی کرده است دستگیر شد. شوهر یکی از طعمه‌های این متهم در حالی‌که از این كه در اولین سال زندگی مشتركش دچار چنین وضعیتی شده است نگران بود ماجرا را این طور شرح داد:

 

همسرم آشفته بود و آرام و قرار نداشت؛خسته و كوفته از سر كار به خانه بر می گشتم و وقتی از او می خواستم چند دقیقه گوشی تلفن همراهش را خاموش كند و حواسش به من باشد ،صدایش بلند می شد که نمی خواهم.

 

با نوع رفتارها و كارهایش  فكرهای ناجور به سرم می زد ، با خودم می گفتم نكند از ازدواج با من پشیمان شده و یا ... ؟هر بار می خواستم درباره علت بی قراری اش با او صحبت كنم طفره می رفت و بلافاصله با دهن كجی حرف را عوض می كرد.

 

دیگر شك نداشتم موضوعی را از من پنهان می كند؛ با مادرش درد دل كردم ، او هم نگران بود  و می گفت حدود یك ماه است دخترش گوشه گیر و كم حرف شده و انگار از مسئله ای عذاب می كشد.

 

من و مادر همسرم نشستیم و با مقدمه چینی از همسرم درباره علت نگرانی اش توضیح خواستیم؛ او كه خودش هم كلافه شده بود زیر گریه زد و تعریف كرد چه مشكلی برایش  پیش آمده است.

 

 بلافاصله موضوع را به پلیس فتا اعلام كردیم؛ در كمتر از چند ساعت جوان دانشجویی كه در فضای مجازی برای همسرم ایجاد مزاحمت كرده بود را شناسایی و دستگیر كردند.

 

مرد جوان افزود: این پسر جوان که شوكه شده بود و می گفت با اینكه هیچ سرنخی از خودش به جا نگذاشته چگونه به دام قانون افتاده است؟!

 

همسرم تازه متوجه شده است چرا من از روز اول زندگی مان در مورد وابستگی بیش از حد او به فضای مجازی و گوشی تلفن همراهش تذكر می دادم و از گذاشتن عكس در آلبوم پروفایل فضای مجازی اش ایراد می گرفتم.

 

مرد جوان گفت: منظور محدود کردن و بی توجهی به همسرم نبود، اما همیشه باید حد و مرزها را رعایت کرد.؛ گذاشتن همین عكس ها سبب شد یك پسر جوان علاف و سرگردان، تصاویرش را بردارد و اقدام به اخاذی کند.

 

همسرم در این ماجرا تجربه خوبی به دست آورد؛ اگر من هم به او بی توجه بودم چه بلایی سر زندگی مان می آمد؟!

 

ایراد دیگر همسرم این بود كه من و یا حداقل مادرش را در جریان مشکل قرار نداده بود و ساده انگاری او در انتشار عكس های شخصی و پنهان كاری اش باعث شد دچار مشكل شود.

 

البته متهم این پرونده از خانم جوان دیگری كه شوهر و 2 بچه دارد هم به همین شیوه اخاذی كرده و این واقعا جای تاسف دارد.

 

تحلیل كارشناس

«طیبه روغنگر» مشاور خانواده در این باره معتقد است : با وجود عزم جامعه در منسجم نگاه داشتن کانون خانواده به عنوان بنیادی ترین نهاد جامعه، متاسفانه فضای مجازی، اینترنت و در ذیل آن شبکه های مجازی بسیاری از کارکرد های خانواده را با اختلال مواجه كرده و این روند منجر به آسیب های روانی و فرهنگی بسیاری به پیكره خانواده ها شده و منشا بروز دگرگونی های عمیق و اساسی در ارزش فرهنگی خانواده و روابط میان اعضای آن و از همه مهم تربه خطر افتادن بنیان خانواده شده است .

 

این مدرس مهارت های زندگی افزود: گاهی افراد فضای مجازی را فضای امن دانسته و آن را مثبت تلقی می کنند.

 

مشاور ارشد مركز مشاوره آرامش پلیس خراسان رضوی گفت:  بهتر است در استفاده از اینترنت و فضای مجازی برای کاربران ابتدا فرهنگ سازی شود چرا که نحوه استفاده ابتدایی برای کاربران به نوعی سبب درونی شدن الگو های مجازی می شود.

 

وی افزود:گاهی در محیط اینترنت افراد دیگر نمی توانند شما را ببینند و نامرئی بودن، این جرات را می دهد به جاهایی سرك بكشند و دست به کارهایی بزنند که در خارج از فضای مجازی آن را نمی پذیرفتند و این كار پیامد های منفی همچون به خطر افتادن حریم خصوصی افراد ، منزوی شدن آنها و از هم پاشیدگی بنیان خانواده را به دنبال دارد.

 

طیبه روغنگر گفت:  برای دور بودن از تاثیرات مخرب  شبکه های مجازی، لازم است آگاهی کاربران افزایش یابد تا بتوان تهدیدات را با درایت به فرصت تبدیل کرد .

 

به گفته وی گاهی استفاده نادرست از فضای مجازی بسیاری از حریم های خانواده را از بین می برد و گاهی منجر به بروز اختلافاتی تا سر حد طلاق و جدایی می شود که در این ماجرا همسر این خانم تصمیم درست و عقلایی گرفت و مشکل را به طور عاقلانه که مراجعه به پلیس فتا بود، حل کرد .

 

مشاور خانواده تاكید كرد: در خصوص والدین نیز  بهتر است خانواده ها در عین صمیمیت و رفاقت  فرزندان خود را در فضای مجازی کنترل کنند تا این گونه اتفاق ها رخ ندهد .#

 

گزارش: غلامرضا تدینی راد – سایت خبری پلیس خراسان رضوی 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.