2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
بیوگرافی کامل سعید فتحی روشن ؛شعبده باز اسرارآمیز

بیوگرافی کامل سعید فتحی روشن ؛شعبده باز اسرارآمیز

سعید فتحی روشن نفر اول شعبده ایران در جشنواره سراسری شعبده ایران و عضو انجمن بین المللی شعبده بازان و عضو انجمن شعبده بازان آمریکا است.

دوات آنلاین-سعید فتحی روشن به شهرت زیادی رسیده  و این شهرت را مدیون برنامه عصر جدید است. او قبل از عصر جدید هم شعبده بازی می‌کرد و در چند برنامه تلویزیونی حضور داشت اما هرگز تا این حد مشهودر نشده بود.

 

قبل از این‌که بیوگرافی سعید فتحی روشن را بدانید مطلب را با یکی از پیشنهادهای هیجان‌انگیز او در گذشته شروع می‌کنیم. این پیشنهاد مربوط به سال 90 است و سعید فتحی روشن آن را در گفت‌وگو با مجله یکشنبه مطرح کرد. حرف‌هایش را عینا بخوانید: من چند بار اقدام کردم با عادل فردوسی پور تماس بگیرم ولی ظاهرا امکان ندارد! از همین جا می گویم که اگر آقای فردوسی پور آمادگی دارند از طریق برنامه ۹۰ این کار را انجام بدهم. می خواهم عادل فردوسی پور یکی از بازی های لیگ را انتخاب کند. مثلا بگوید هفته ششم استقلال با پرسپولیس بازی می کند. من یک هفته قبل از بازی تعداد کرنرهای بازی، تعداد سوت های داور، تعداد گل ها و نحوه به ثمر رسیدن گل ها، تعداد کارت زردها و قرمزها و تقریبا همه اتفاقات بازی را می نویسم و می گذارم زیر دست فردوسی پور. بعد از بازی او برگه را باز کند و بخواند و عددهایی که من نوشته ام را با عددهای بازی انجام شده تطبیق بدهد.

 

یکی دیگر از پیشنهادهای سعید فتحی روشن غیب کردن برج میلاد در حضور مردم بود که البته با آن موافقت نشد.

 

و اما بیوگرافی: سعید متولد 15 آذر سال 1359 در تهران است. او از کودکی به شعبده بازی علاقه داشت و این کار را از 12 سالگی شروع کرد البته پدر و مادرش هم به‌شدت حمایتش می‌کرد و اولین معلم او نیز دوست پدرش به نام علی گل یاس بود.

 

سعید فتحی روشن در این سال‌ها تجربیات زیادی را کسب کرده و در سوئد و آلمان در این رشته تحصیل کرده و دانش اندوخته است.او اولین فیلم شعبده بازی را در ایران تولید کرد. این فیلم تیر ماه 1391 با نام "این مرد جادویی نیست" به بازار آمد و با استقبال خوبی مواجه شد. همچنین او اولین مجموعه آموزش شعبده بازی در رشته منتال را به زبان فارسی در ایران تولید کرد. این مجموعه با نام 1+13 از طریق اولین و بزرگ ترین مرجع تخصصی شعبده بازی در دسترس می باشد.این مجموعه مسیر تعداد زیادی از هنرجویان و حتی شعبده بازان را به سمت رشته ی منتال تغییر داد. اجرای زنده ی منتال سعید در روز سال نو (1391) در صدا و سیمای ایران - تور اجرای دبی (باشگاه ایرانیان)، ابوظبی (سالن اینترنشال تیاتر) به دعوت سفیر محترم و رایزن فرهنگی و تهران (سالن برج میلاد) از دیگر فعالیت های وی می باشد.

 

 

سعید فتحی روشن نفر اول شعبده ایران در جشنواره سراسری شعبده ایران و عضو انجمن بین المللی شعبده بازان و عضو انجمن شعبده بازان آمریکا است.

 

او از سال 80 تصمیم گرفت به صورت ویژه روی ذهن خوانی یا منتالیست کار کند. او درباره این رشته می‌گوید:  ذهن‌خوانی تکنیک‌هایی برای پیشگویی، خواندن فکر و هیپنوتیزم است. هر چیزی را که بتوان حدس زد و پیشگویی کرد زیرمجموعه منتال خواهد بود.مثلا از شما می خواهم بین هفت روز هفته، یک روز را در ذهن تان انتخاب کنید و بعد از انتخاب شما آن روز را می گویم. این کار یک نوع فکر خوانی است. در این رشته در آلمان مدرسه های شعبه بازی بود. برای هیپنوتیزم هم از فیلم کمک می گرفتم، هم از کلاس هایی که رفته در آنها شرکت می کردم. همچنین پیش روانشناس هایی هم برای آموزش می رفتم. با بعضی از روان شناس ها فقط درباره هیپنوتیزم صحبت می کردم و با بعضی از آنها به طور کلی در خصوص شرایط انسان ها و تحت تاثیر قرار دادن آنها تبادل نظر می کردیم. آدم شناسی در شعبده بازی بسیار مهم است. شاید جالب باشد که بدانید شعبده باز می تواند از روی صورت آدم ها و طرز نشستن شما بفهمد که در ذهن تان چه می گذرد.

 

او می‌گوید فکرخوانی تکنیک های خاصی دارد. مثلا به شما می گویم یک رنگ را انتخاب کنید. شما معمولا از همین رنگ هایی که دور و برتان هست یکی را انتخاب خواهید کرد.البته تکنیک های دیگر هم به کمک خواهند آمد تا یک حدس ۱۰۰ درصد زده شود.فکرخوانی و پیشگویی تنها یک اصطلاح است. واقعا اینطور نیست که پیشگویی کنم فردا هوا چطور خواهد بود یا مثلا در آینده وضع نرخ ارز چطور می شود و مثلا در زندگی آدم ها چه پیش خواهد آمد.علاوه بر این وقتی چند کارت را مقابل یک فرد می گذاریم این توانایی را داریم که ذهن طرف مقابل را کنترل کنیم که به آن کنترل ذهن گفته می شود. شعبده باز قابلیت این را دارد که از قبل ذهن طرف مقابل را کنترل کند. نه به نگاه، نه به مکث و نه به سکوت نیاز است. خیلی ها فکر می کنند برای هیپنوتیزم، پیشگویی و فکرخوانی باید یک جای ساکت، آرام و خاموش؛ همراه با عود و تشکیلات باشد اما بدون اینها هم می توان پیشگویی و فکرخوانی کرد. من فالگیری را قبول ندارم و ندیدم که کسی این کار را با تکنیک انجام دهد. کارهایی که من انجام می دهم همه با تکنیک های شعبده است. راه و روش دارد.

 

فتحی روشن تاکید دارد کاری که می‌کند کاملا تکنیکی است و از علوم مختلف در آن بهره می‌برد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.