2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
این نشانه‌ها، علائم بیماری قلبی هستند

این نشانه‌ها، علائم بیماری قلبی هستند

نوسان در فشارخون نیز باید فشارخون تلقی شود اما نحوه درمان آن در افراد مختلف و نوع تشخیص آن متفاوت است.

دوات آنلاین-یک متخصص قلب و عروق با تاکید برتوجه به دردهای قفسه سینه یا دستگاه گوارش، گفت: درد در ناحیه قفسه سینه، احساس فشار در این ناحیه، عدم راحتی و تنگی نفس از جمله علائم مهم بروز بیماری‌های قلبی است.

 

مسعود قاسمی، متخصص قلب و عروق، در پاسخ به این پرسش که «فشارخون بالا چه نقشی در ایجاد بیماری‌های قلبی‌وعروقی دارد؟»، اظهار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌داشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: فشارخون به‌عنوان یک ریزفاکتور در بیماری‌های قلبی شناخته می‌شود. از سن 20 تا 70 سالگی تقریبا 80 درصد افراد در دنیا دچار درجاتی از افزایش فشارخون می‌شوند.

 

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اگر نوسان فشارخون بر اساس معیارهای درونی محاسبه شود، باید در گروه درمانی قرار گیرد.این متخصص قلب افزود: نوسان در فشارخون نیز باید فشارخون تلقی شود اما نحوه درمان آن در افراد مختلف و نوع تشخیص آن متفاوت است و این موضوع را باید متخصص قلب، کلیه و متخصص داخلی تشخیص داده و درمان کند.

 

قاسمی درباره «نشانه‌های ابتلا به بیماری‌های قلبی»، خاطرنشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در درجه اول وجود ریزفاکتورها مورد توجه است؛ یعنی در مردان از 30 سال به بعد باید به این نکته توجه شود که ریزفاکتورهای مربوطه را دارند یا خیر؛ مانند استعمال سیگار و اندازه‌گیری میزان چربی خون که از جمله نکات مهم در ایجاد بیماری‌های قلبی است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.