2024/05/06
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
بهتاش فریبا: استراماچونی یکی مثل پاتوسی بسازد

بهتاش فریبا: استراماچونی یکی مثل پاتوسی بسازد

فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است اما تجربه به من می‌گوید برای چنین تیم‌هایی که تغییرات زیادی داشته‌اند، برنامه هفته‌های اول خیلی مهم است. یعنی اگر استقلال با قرعه مناسبی مواجه شود این بازیکنان فرصت خواهند داشت با دو، سه برد خودشان را پیدا کنند

دوات آنلاین-بهتاش فریبا در حالی که جدایی پاتوسی را برای استقلال خبر تلخی می‌داند اما در عین حال اعتقاد دارد که استراماچونی می‌تواند از میان بازیکنان جوان و باانگیزه مردانی مانند پاتوسی را بسازد. فریبا تیم جوان استقلال را امیدوارکننده می‌داند اما قرعه‌ای که نصیب استقلال می‌شود را هم بسیار بااهمیت می‌داند.

 

*تغییرات زیادی را در استقلال لیگ نوزدهم خواهیم دید. یک تیم جدید به رقابت‌ها خواهد آمد.

می‌شود هم خوشبینانه به این تغییرات نگاه کرد و هم بدبینانه اما منطقی است که صبر کنیم و استقلال را در لیگ ببینیم.

 

*این تیم نو و جدید جایی برای امیدواری باقی گذاشته؟

 فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است اما تجربه به من می‌گوید برای چنین تیم‌هایی که تغییرات زیادی داشته‌اند، برنامه هفته‌های اول خیلی مهم است. یعنی اگر استقلال با قرعه مناسبی مواجه شود این بازیکنان فرصت خواهند داشت با دو، سه برد خودشان را پیدا کنند و با روحیه در بازی‌های بعد حاضر شوند اما اگر قرعه در هفته‌های اول سخت باشد کار دشوار می‌شود.

 

*شما پیش‌بینی این همه تغییرات را می‌کردید؟

 من پیش‌بینی تغییرات را کرده بودم و این در مصاحبه‌های من کاملا موجود است اما خودم هم تصور نمی‌کردم این همه بازیکن جدا شوند. یکی از جدایی‌های ناراحت‌کننده من پاتوسی بود. این بازیکن واقعا به کار استراماچونی می‌آمد.

 

*و هیچ بازیکنی هم به جای پاتوسی اضافه نشده است.

 تیم‌های بزرگ باید در مرکز زمین چنین بازیکنانی که محوری باشند را داشته باشند. در حال حاضر به نظر می‌رسد چنین کیفیتی در بازیکنان کنونی وجود ندارد اما استراماچونی می‌تواند از میان بازیکنانی که در استقلال حضور دارند یکی مثل پاتوسی بسازد تا استقلال خلأ چنین بازیکنی را احساس نکند.

 

*توازن میان استقلال و دیگر مدعیان برقرار است؟

 در ظاهر به نظر می‌رسد که اینطور نباشد. پرسپولیس همه بازیکنانش را حفظ کرده که این خیلی مهم است. سپاهان هم تقریبا سرمایه‌هایش را نگه داشته است و فقط استقلال بوده که این همه تغییرات داشته. به اعتقاد من این وضعیت قدری کار را در هفته‌های اول دشوار می‌کند. البته نام استقلال آنقدر انگیزه‌ساز هست که انتظار داشته باشیم با همین نفرات کارهای بزرگی در طول لیگ نوزدهم انجام شود.

 

*شما حامی این تیم هستید؟

 من همیشه حامی جوان‌ها هستم. این استقلال هم جان می‌دهد برای حمایت کردن چون تا چشم کار می‌کند بازیکن جوان دارد. فقط امیدوارم دچار حواشی نشوند و بتوانند در بزنگاه‌ها و بازی‌های حساس به خوبی حاشیه‌ها را جمع کنند. خود استراماچونی در این موقعیت‌ها نقشی کلیدی دارد و باید اوضاع را جمع و جور کند

منبع:ایران ورزشی

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.