2024/05/04
۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
توجه ویژه فنرباغچه به اللهیار صیادمنش

توجه ویژه فنرباغچه به اللهیار صیادمنش

صیادمنش که فصل قبل 15 بار در ترکیب استقلال قرار گرفت و 713 دقیقه بازی کرد و 2 گل به ثمر رساند، در تمرینات بدنسازی و تاکتیکی فنرباغچه نظر مثبت یانال را به خود جلب کرده و به نظر می‌رسد جایگاه محکمی در خط حمله این تیم مطرح خواهد داشت

دوات آنلاین-بعد از پایان فصلی ناامیدکننده و حضور در رده ششم جدول رده‌بندی، فنرباغچه رفته‌رفته آماده می‌شود تا نتایج درخشان گذشته را تکرار کند و به جمع سه قطب اصلی فوتبال ترکیه برگردد. نخستین بازی تدارکاتی فنرباغچه برای حضوری قدرتمند در فصل 2020-2019 سوپرلیگ ترکیه مقابل بلو اسپور برگزار شد. دیداری که ترکیب انتخابی ارسون یانال سورپرایزمان کرد. ترکیبی که در آن اللهیار صیادمنش با شماره پیراهن 19 و به‌عنوان مهاجم هدف به زمین رفت و یک نیمه بازی کرد.

 

به ترکیب اصلی فنرباغچه نگاه کنید، اعداد داخل پرانتز سن بازیکنان را نشان می‌دهد: برکه اودوز (19)، سردار عزیز (28)، اوکان تورپ (18)، مورات ساغلام (21)، عبدالله آکبولوت (17)، اوزان توفان (24)، تولگای ارسلان (28)، آلپر پوتاک (28)، ویکتور موزس (28)، مهمت اکیچی (29)، اللهیار صیادمنش (18).

 

یانال ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه را انتخاب کرد، البته در غیاب مکس کروزه آلمانی و امره بلوز اوغلوی 38 ساله. فنرباغچه در هر نیمه یک گل وارد دروازه بلو اسپور کرد. ویکتور موزس در دقیقه 10 و تولگا سیگرچی در دقیقه 65 و از روی نقطه پنالتی دروازه حریف دسته اولی خود را باز کردند. حریفی که فصل قبل و در لیگ یک ترکیه با کسب 49 امتیاز از 34 بازی رده نهم جدول را به‌دست آورد. جانشین اللهیار صیادمنش در این بازی که از ابتدای نیمه دوم وارد زمین شد، یوسف تونچ بود. مهاجم 18 ساله‌ای که بهترین گلزن رقابت‌های باشگاهی در رده زیر 21 ساله‌های فوتبال ترکیه است و البته یکی از بازیکنان ثابت تیم جوانان ترکیه. اینکه اللهیار صیادمنش به یوسف تونچ و البته مهاجمانی باتجربه ترجیح داده شده و مورد توجه ارسون یانال قرار گرفته اتفاق بزرگی است که می‌تواند فوتبالدوستان ایرانی را به آینده مهاجم جوان تیم ملی امیدوار کند.

 

صیادمنش که فصل قبل 15 بار در ترکیب استقلال قرار گرفت و 713 دقیقه بازی کرد و 2 گل به ثمر رساند، در تمرینات بدنسازی و تاکتیکی فنرباغچه نظر مثبت یانال را به خود جلب کرده و به نظر می‌رسد جایگاه محکمی در خط حمله این تیم مطرح خواهد داشت.

 

 مهاجمی که خیلی‌ها می‌گفتند قرار است به تیم زیر 21 ساله‌های فنرباغچه برود و در صورت لزوم به ترکیب تیم اصلی اضافه شود اما از همین ابتدا مشخص است که او با رقمی بالا برای بازی در رده بزرگسالان جذب شده و پیراهن زرد و سورمه‌ای یکی از مطرح‌ترین باشگاه‌های سوپرلیگ ترکیه را پوشیده است.

 

همین حضور ثابت و تعریف و تمجیدهای یانال باعث شده تا اللهیار صیادمنش با امیدواری تمام به آینده نگاه کند. اللهیار به سایت فاناتیک ترکیه می‌گوید: «محیط جدید و خوبی برایم فراهم شده و انتظارها از من بالاست. شروع به شناخت محیط جدید کردم. هماهنگ شدن با مکان و تیم جدید کار آسانی نیست. باید با مشکلات در طول زمان روبه‌رو شوم و آنها را برطرف کنم. در شرایط کنونی از هواداران می‌خواهم که صبور باشند تا من بتوانم توانایی‌هایم را نشان بدهم. می‌خواهم بگویم که برای مورد توجه قرار گرفتن توسط ارسون یانال سرمربی تیم می‌خواهم بجنگم.» بازی تدارکاتی بعدی فنرباغچه مقابل بورسا اسپور و در تاریخ 28 تیرماه برگزار خواهد شد. شاید در آن بازی شاهد نخستین گل اللهیار صیادمنش برای فنرباغچه باشیم. نکته مهم اینکه جنگندگی و دوندگی مهاجم 18 ساله ایرانی، ارسون یانال را تحت‌تأثیر قرار داده و همین باعث شده تا اللهیار به جای اینکه فکر گلزنی باشد تمرکزش را معطوف به موفقیت فنرباغچه کند؛ اتفاقی که با توجه به حضور تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه دور از دسترس یانال و فنرباغچه نخواهد بود

 

منبع:ایران ورزشی

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.