2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
بیماری مرموز آنگلا مرکل چیست

بیماری مرموز آنگلا مرکل چیست

هیچ پزشک مشخصی را به آنگلا مرکل نسبت نداده‌اند که درمانگر وی باشد. هیچ‌کس نمی‌داند دکتر وی کیست؟

دوات آنلاین-صدراعظم آلمان برای سومین بار لرزید،اما جزئیاتی از بیماری وی اعلام نشده است،علت چیست؟

 

صدراعظم آلمان در مراسم استقبال از نخست‌وزیر فنلاند در برلین بازهم دچار لرزش دست و بدن شد. این سومین مرتبه در یک ماه گذشته است که چنین اتفاقی برای آنگلا مرکل رخ می‌دهد. دلیل سه لرزش غیر ارادی خانم صدراعظم طی سه هفته گذشته مقابل دوربین رسانه ها چه بوده است؟ کم آبی؟ یا خستگی؟ یا... نخستین بار در مراسم استقبال از رئیس‌جمهوری اوکراین بود که رسانه ها لرزش مرکل را ثبت کردند.

 

دومین بار نیزدر مراسم  تودیع کاترینا بارلی،وقتی وزیر دادگستری آلمان سخن می گفت، صدراعظم آلمان در حالی که از شدت لرزش دستانش را به هم می فشرد،حتی نتوانست لیوان آبی را که برایش آوردند، بنوشد. با این حال بیماری او همچنان یک راز سر به مهر است. او به حفظ حریم خصوصی باور شدید و غلیظی دارد و به همین دلیل دوست ندارد کسی از زندگی شخصی‌اش آگاهی بیابد. آلمان‌ها به این نوع رفتار احترام می‌گذارند.

 

شاید یکی از دلایلی که مردم توجهی به شایعات اخیر نداشته‌اند، این است که آن ها همچنان به وی اطمینان دارند و می‌خواهند که با صلابت مسیر خود را تا پایان دوره‌اش ادامه دهد.استفن آندریاس کسدورف، در یادداشتی که در روزنامه تاگس-اشپیگل نوشته است، یادآور می‌شود: «وقتی «ماما مرکل»می‌لرزد، کل اتحادیه می‌لرزد.»

 

آلمانی‌ها ذاتا از حریم خصوصی خود به شدت مراقبت می‌کنند و در این کشور سلامتی نیز جزو موضوعاتی است که به‌عنوان حریم خصوصی در نظر گرفته می‌شود. در دهه ۱۹۷۰، هلموت اشمیت، صدراعظم آلمان از افسردگی شدید و چندین بیماری دیگر رنج می‌برد و به‌رغم این که اطراف او روزنامه‌نگار زیاد بود با این حال این موضوع هیچ وقت در سطح عمومی مورد بحث قرار نگرفت.هلموت اشمیت که از مشکلات قلبی هم رنج می‌برد، چندین‌بار بی‌هوش در اتاق کار خود پیدا شده بود. دوباره اما هیچ مطلبی درخصوص بیماری صدراعظم پیشین آلمان منتشر نشد تا این که دوره وی تمام شد. بعد از آن درخصوص اعلام سلامتی سیاستمداران آلمانی کمی نرمش پدید آمد.

 

فرانک والتر اشتان‌مایر، رئیس‌جمهوری آلمان به‌طور آشکار گفت : وی کلیه‌اش را به همسرش بخشیده است.ولفگانگ شوبله، یکی از کارکشته‌های قانون‌گذاری و وزیر دارایی آلمان برای چندین دهه از ویلچر استفاده می‌کرد. در نهایت نیز مالو دره‌یر، یکی از ۱۶ فرماندار ایالتی آلمان آشکار کرد که از بیماری شدید عصبی رنج می‌برد و گاهی اوقات بدن او به‌طور کل بی‌حس می‌شود.نویسندگان شرح‌حال آنگلا مرکل می‌گویند که او به سطح بیشتری از حریم خصوصی باور دارد و تنها مربوط به حوزه سلامتی‌اش نمی‌شود. استفان کورنلیوس، نویسنده شرح‌حال زندگی مرکل و سردبیر خارجی دویچه زایتونگ می‌گوید: «هیچ پزشک مشخصی را به آنگلا مرکل نسبت نداده‌اند که درمانگر وی باشد. هیچ‌کس نمی‌داند دکتر وی کیست؟»

 

حتی زمانی که لگن آنگلا مرکل در سال ۲۰۱۴ به‌دلیل اسکی شکست، گزارش شد که وی با نام جعلی در بیمارستان بستری شد. «اویلین رول»، یکی دیگر از شرح‌حال نویسان مرکل می‌گوید: «مرکل از آغاز هم به حریم خصوصی توجه زیادی داشت. شما هرگز تصاویری از تعطیلات وی در رسانه‌ها نمی‌بینید که منتشر شود. این به آن دلیل است که وی می‌خواهد تمرکز بیشتری روی کارش داشته باشد. مردم زیادی در آلمان به این نوع رفتار احترام می‌گذارند.»

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.