2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
انواع میوه‌های خشک چه خاصیت‌هایی دارند

انواع میوه‌های خشک چه خاصیت‌هایی دارند

میوه های خشک و همچنین انواع خشکبار مانند گردو و پسته برای سلامتی بسیار مفید هستند و خاصیت های زیادی دارند البته به شرط اینکه در مصرف آنها زیاده روی نکنیم.

دوات آنلاین-بسیاری از متخصصان تغذیه بر این باورند که میوه‌های خشک‌، تا زمانی که به‌صورت متعادل مورد استفاده قرار بگیرند انتخابی مغذی و مناسب به حساب می‌آیند.فرایند تهیه میوه خشک، درصد بسیار زیادی از آب موجود در میوه گرفته می‌شود.در این فرایند، قسمت باقیمانده میوه از نظر موادمغذی ارزش بالایی دارد.در واقع تحقیقات جدید نشان داده‌اند خوردن میوه‌های خشک با رژیمی‌ سالم و کاهش چاقی در ارتباط است:

 

خاصیت های بادام‌ زمینی

بادام‌زمینی یک انتخاب فوق‌العاده برای کاهش وزن است؛ زیرا منبع سرشار از پروتئین بوده و می‌تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد.هر 100گرم بادام‌زمینی 553کیلوکالری دارد و می‌تواند یک سوم نیاز روزانه به آهن و یک پنجم نیاز به ویتامین B6 را تامین کند.

خاصیت های زردآلوی خشک شده چیست

زردآلوی خشک بسیار مفید است

زردآلوی خشک می‌تواند جلوگی گرسنگی شما را تا حداقل 5 ساعت بگیرد. این میوه خشک همچنین سرشار از کلسیم، پتاسیم و منیزیم است. 100گرم زردآلوی خشک تنها 200 کیلوکالری دارد و یکی از بهترین میوه‌های خشک برای کاهش وزن است.

 

بادام چه خواصی دارد

بادام یک میان وعده کم‌کالری محسوب می‌شود و 100گرم از آن حاوی 576 کیلوکالری است.مصرف روزانه 20 تا 30گرم بادام برای بهره‌بردن از منافع سلامتی آن کافی است.بادام به کاهش سطح LDL یا کلسترول بد کمک می‌کند و ویتامین E موجود در آن برای کاهش وزن مفید است.

 

بیشتر بخوانید: هسته انگور چه خاصیت‌هایی دارد

 

آلوی خشک برای چی خوب است

آلوی خشک حاوی الیافی برای بهبود دستگاه گوارش و حفظ سلامت روده است و به بدن برای رهایی از مواد سمی‌کمک می‌کند و باعث کاهش وزن می‌شود. هر 100گرم از این محصول 240کیلوکالری دارد.

پسته بسیار پرخاصیت است

پسته؛ خشکبار مفید

پسته سرشار از پروتئین، ویتامین‌ها، چربی‌های سالم، آهن، منیزیم و ... است و هر 100گرم از آن 562کیلوکالری به بدن می‌رساند. تقریبا نیم فنجان پسته 170 کیلو کالری دارد.

 

فواید مصرف کشمش چیست

کشمش یکی از محبوب‌ترین محصولات خشک‌ شده برای کاهش وزن است.کشمش غنی از ید است و می‌تواند میان وعده ای مفید و کم نمک باشد. هر 100گرم از این محصول 299کیلوکالری دارد و تنها حاوی نیم گرم چربی است.

گردوی خشک فواید زیادی برای شما دارد

گردو فراموش نشود

گردو حاوی 654کیلوکالری در هر 100گرم است. این میزان گردو 2ونیم گرم اسیدهای چرب امگا 3، 4گرم پروتئین و 2 گرم فیبر به بدن می‌رساند.یکی از بهترین میوه‌های خشک برای کاهش وزن، گردو است.

 

اهمیت خرما در رژیم غذایی

خرما غنی از ویتامین B5 برای افزایش استقامت است. هر 100گرم خرمای خشک تنها 282 کیلوکالری دارد و یک میان وعده خوب برای کسانی است که قصد کاهش وزن دارند و می‌خواهند از پرخوری جلوگیری کنند.

 

منبع:آرمان

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.