2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
رابطه رفتار های پرخطر جنسی و ابتلا به ایدز

رابطه رفتار های پرخطر جنسی و ابتلا به ایدز

آمار ابتلا در سن پایین رو به افزایش است و درواقع دو اپیدمی این بیماری را در دو بازه سنی شاهد هستیم. یکی افراد با سن بالا تر و دیگری در بازه سنی 25 تا 45 سال.

دوات آنلاین- ویروس اچ آی وی نزدیک 40 سال پیش به دنیا معرفی شد و درمان موثر آن ازسال 1996 پیدا شد، طوری که دیگر این بیماری مرگبار نیست.

 

دکتر مینو محرز،متخصص بیماری‌های عفونی با این مقدمه در خراسان نوشت: درمان بیماری یک شرط دارد وآن هم این است که زود شناسایی شود،  اگرفرد مبتلا  برای درمان دیرمراجعه کند، درمانش سخت ترخواهد شد . این ویروس سیربطئی (حدود 10 ساله) دارد،  تا به مرحله بروز بیماری ایدز برسد و ازآن  جا که ویروس، سلول های لنفوسیت بدن را هدف قرارمی دهد، باعث کاهش توانایی بدن درمقابله با بیماری و عفونت ها می شود و بالطبع  با ورود عفونت  و بروز بیماری هایی مانند سرطان فرد مشکلات بیشتری پیدا می کند اما اگر تشخیص به موقع انجام شده باشد و فرد درمان های لازم را دریافت کرده باشد مانند یک فرد عادی می تواند با بیماری و عفونت مقابله کند زیرا برای تقویت سیستم ایمنی داروهایی خاص تجویز می شود و اما ...

 

توصیه همگانی

بنابراین به همه به ویژه جوانان توصیه می کنم که آزمایش های لازم را به موقع انجام دهند . این که دونفر با هم آشنا می شوند و بعد برای انجام آزمایش ازدواج مراجعه می کنند ( زمانی که  دو خانواده درگیر شده اند) کاری نمی توان انجام داد دو طرف قبل از شروع رابطه وضعیت خودشان را مشخص کنند که سالم یا آلوده به ایدزهستند و دیگری باید این را بداند. جالب است بدانید  ابتلا به ایدز مانع ازدواج و فرزندآوری نمی شود ولی افراد ترجیح می دهند دیگران از بیماری شان اطلاع نداشته باشند.

 

یکی از مشکلات مهم و اساسی این است که نوجوان وجوان ما آموزش های لازم را ندیده است ، وقتی وارد جامعه می شود با رفتارهای پرخطرآشنا نیست و روابط غیرمحافظت شده را رفتار پر خطرتلقی نمی کند.

 

افراد باید  راه های پیشگیری را بدانند و در این باره فرقی هم نمی کند چه جوانان و چه افرادی که سال های زیادی از ازدواجشان  را پشت سر گذاشته اند و هر کسی باید  علاوه بر خویشتن داری و وفاداری به شریک جنسی ، شیوه استفاده از لوازم بهداشتی را بدانند. یکی از دلایل دیگرافزایش آمار ابتلا ، اعتیاد است . رفتارپرخطردرمعتادان بیشتر دیده می شود . اعتیاد مغز را از کارمی اندازد و فرد متوجه رفتارش نیست. همسران افراد معتاد هم  باید آزمایش بدهند از آن جا که سلامت افراد جامعه و خانواده اهمیت زیادی دارد، کسانی که همسرشان رفتارپرخطر دارد باید بیشترمراقب باشند .

 

همه جور تماسی خطرناک است

من به عنوان متخصص  بارها و بارها از جوانانی که مبتلا شده اند سوال می کنم که چرا  چنین رفتار پر خطری را مرتکب شده اند و به عنوان مثال رابطه مقعدی داشته اند؟ در پاسخ می شنوم که  نمی دانستند این رفتارشان پر خطر است.

 

درحالی که در رابطه مقعدی احتمال سرایت بیماری  بیشتر است ، زیرا ویروس درناحیه مقعد تجمع بیشتری دارد و مستقیم وارد خون می شود. انتقال از طریق واژن و رابطه اورال درمرحله بعدی قرار دارد( به ویژه اگر فرد زخم دهانی هم داشته باشد .)

 

2 بازه سنی مبتلایان !

آمار ابتلا در سن پایین رو به افزایش است و درواقع دو اپیدمی این بیماری را  در دو بازه سنی شاهد هستیم. یکی افراد با سن بالا تر که فرزندان بزرگی هم دارند و سال ها از ازدواجشان گذشته است  اما به دلیل تماس غیرایمن مبتلا شده اند و دیگری در بازه سنی 25 تا 45 سال.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.