2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
برگ مو چه خاصیت‌هایی دارد

برگ مو چه خاصیت‌هایی دارد

از جمله موارد استفاده دیگر برگ انگور می توان به درمان اسهال، خونریزی شدید قاعدگی، خونریزی رحمی و زخم های سرطانی اشاره کرد

دوات آنلاین-برگ مو که ما معمولا از آن برای دلمه استفاده می‌کنیم خاصیت‌های بسیار زیادی دارد. طوری که وزارت بهداشت آمریکا مصرف آن را به شهروندان خودش توصیه کرده است. بهداشت نیوز در این باره گزارشی دارد که می‌خوانید:

 

ارزش غذایی برگ مو

 

کسانی که سعی می کنند وزن خود را تحت کنترل داشته باشند بهتر است بدانند که برگ انگور از جمله مواد غذایی کم کالری است - هر پنج برگ حدود 14 کالری.

 

برگ انگور منبع خوبی از ویتامین های C، E، A، K و B6، نیاسین، آهن، فیبر، ریبوفلاوین، فولات، کلسیم، منیزیم، مس و منگنز است که برای سلامت عمومی انسان ها لازم و ضروری است. یک وعده یا یک فنجان برگ انگور هیچ چربی و کلسترولی ندارد و سدیم و قند بسیار پایینی هم دارد. این مجموعه ترکیبات، برگ انگور را به یک ماده غذایی دوستدار قلب تبدیل کرده است.

 

برگ مو و خواص ضد التهابی

 

ارزیابی محتوای التهابی برگ انگور بر اساس یکی از انواع سیستم های ارزیابی نشان داد که برگ انگور یک ضد التهاب خفیف است. التهاب مزمن باعث بروز بیماری هایی مانند بیماری های قلبی، انواع مختلف سرطان و آلزایمر می شود. بیماری هایی که منجر به بروز التهاب می شوند عبارتند از: آرتریت و بسیاری از بیماری های دستگاه گوارش مانند بیماری کرون. در حالی که نوع سبک زندگی و ژنتیک در ابتلا به التهاب مزمن موثرند، حفظ رژیم غذایی سالم و خوردن غذاهایی که التهاب را کم می کند بهترین روش برای کاهش خطرات بلند مدت است.

 

برگ مو و دیابت

 

یک سهم برگ انگور سرشار از مواد مغذی است و دارای بار گلیسمی 1 است. زیر نظر قرار دادن بار گلیسمی مواد غذایی به خصوص در افراد دیابتی، یکی از ضروریات سلامت است. با این کار تاثیر مواد غذایی بر سطح قند خون مورد بررسی و اندازه گیری قرار می گیرد. میزان کل دریافت گلیسمی روزانه برای بزرگسالان سالم 100 یا کمتر است و برگ انگور انتخاب سالمی برای رسیدن به این هدف است. افراد مبتلا به دیابت یا سندرم متابولیک باید مواد قندی کمتری دریافت کنند.

 

برگ مو برای نارسایی مزمن وریدی

 

بر اساس مطالعه ای که در سال 2010 توسط گروه پوست دانشگاه فرایبورگ انجام شده است عصاره برگ درخت انگور سبب کاهش ادم در بیماران مبتلا به نارسایی مزمن وریدی می شود. نارسایی مزمن وریدی عارضه ای است که در آن رگ ها در بازگشت خون از پاها به قلب مشکل دارند. وقتی که خون درست به قلب باز نمی گردد، پاها متورم شده و دچار ادم می شوند. کاهش ادم نه تنها تورم را کاهش می دهد و فرد را راحت تر می کند، بلکه باعث کم شدن فشار روی سیستم عروقی می شود.

 

مصارف دیگر

 

برگ مو قرن ها مورد استفاده بوده است و هنوز هم در مصارف گیاهی استفاده می شود. از جمله موارد استفاده دیگر برگ انگور می توان به درمان اسهال، خونریزی شدید قاعدگی، خونریزی رحمی و زخم های سرطانی اشاره کرد. بومیان آمریکا از برگ انگور یک چای درمانی درست می کنند و در معالجه اسهال، هپاتیت، درد معده و برفک دهان از آن استفاده می کنند. آنها از برگ انگور در درمان زخم سینه، روماتیسم، سردرد و تب بهره می گرفتند. درست است که برگ انگور خواص مختلف و منحصر به فردی دارد، اما برای تایید اثربخشی این درمان ها، تحقیقات بیشتری لازم است.

 

ملاحظات

 

به نقل از « www.livestrong.com»، برگ انگور را قبل از مصرف، درست بشویید. اگر از برگ انگور های داخل بطری استفاده می کنید، قبل از مصرف آنها را بشویید تا سدیم بیش از اندازه آن را کم کنید. قبل از اعمال تغییرات در سبک تغذیه و یا قبل از شروع یک رژیم غذایی جدید، با پزشک خود مشورت کنید. همکاری با پزشک بهترین راه برای کسب سلامتی، رسیدن به کاهش وزن و درمان بیماری است. تغییرات غذایی، حتی تغییرات سالم، هرگز نباید به عنوان جایگزینی برای مراقبت های پزشکی و درمان های پزشک باشد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.