2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
اولین مصاحبه با وکیل نجفی: پرونده نقایص متعددی دارد

اولین مصاحبه با وکیل نجفی: پرونده نقایص متعددی دارد

بخشی از نواقص و ایراداتی که به نظر من رسیده است و کاملا جنبه علمی و کارشناسی دارند را طی لایحه ای تقدیم دادگاه محترم نمودم و در صورت موافقت با تمدید مهلت اعطایی باقیمانده ایرادات را هفته آینده تقدیم خواهم نمود.

دوات آنلاین-محمدعلی نجفی این روزها به اتهام قتل همسرش میترا استاد در زندان و در انتظار برگزاری جلسه محاکمه است. حمید رضا گودرزی وکیل پرونده نجفی در نخستین مصاحبه اش در گفت‌وگو با رکنا درباره این پرونده توضیحاتی داده است که می‌خوانید:

 

*جناب گودرزی به عنوان اولین سوال آیا پرونده قتل میترا استاد را کامل مطالعه کرده اید؟

 

اخطاریه موضوع مواد 387 و 388 قانون آیین دادرسی کیفری در تاریخ 25 خردادماه به اینجانب ابلاغ شد تا ایرادات و نواقص مورد نظر خود را به دادگاه محترم ارایه دهم و چون تا آن روز پرونده را مطالعه نکرده بودم پرونده در اختیارم قرار گرفت و مطالعه آن در تاریخ دوم تیرماه پایان یافت.

 

*یک هفته برای مطالعه این پرونده حساس کافی بود؟

 

چون اخطاریه فوق الذکر مهلت 10 روزه برای اعلام ایرادات در اختیار طرفین قرار داده با مطالعه پرونده فرصت کمی برای اینجانب باقی مانده بود تا ایرادات و نواقص را تکمیل و به دادگاه محترم ارایه دهم.

 

*امکان تمدید مهلت نبود؟

 

در راستای قسمت آخر از ماده 387 قانون آیین دادرسی کیفری از دادگاه محترم تقاضا نمودم برای یک نوبت دیگر و بمدت 10 روز از تاریخ اتمام مهلت قبلی با اعطای مهلت مجدد به اینجانب موافق نماید و این تقاضا را روز 4 تیرماه به دادگاه تقدیم نموده ام.

 

*قانون چنین اجازه ای داده است؟

 

بله، البته تشخیص قبول یا عدم قبول با دادگاه محترم است که امیدوارم مورد موافقت قرار گیرد تا در فرصت بیشتری نقایص را تکمیل و به محضر دادگاه اعلام داریم.

 

*فرمودید پرونده را مطالعه کرده اید آیا ایرادات و نواقص قابل توجهی دارد؟

 

پرونده را مطالعه کرده ام و به نظر اینجانب دارای نواقص متعددی است که در صورت رفع آنها دادرسی کاملتر و دقیق تر صورت خواهد گرفت.

 

*اگر موافقت شود روند پرونده دستخوش تغییر می شود؟

 

روز 4 تیرماه بخشی از نواقص و ایراداتی که به نظر من رسیده است و کاملا جنبه علمی و کارشناسی دارند را طی لایحه ای تقدیم دادگاه محترم نمودم و در صورت موافقت با تمدید مهلت اعطایی باقیمانده ایرادات را هفته آینده تقدیم خواهم نمود.

 

در این صورت و چنانچه دادگاه محترم نواقص اعلامی را بپذیرد یا محکمه پرونده را واجد نقایصی بداند در اجرای بند الف از ماده 389 قانون آیین دادرسی کیفری قرار رفع نقص صادر خواهد کرد و پرونده را برای رفع نقص به دادسرای محترم صادرکننده کیفرخواست ارسال خواهد کرد تا پس از انجام دستور دادگاه آن را بدون اظهار نظر اعاده نماید.

 

بنده امیدوارم که روند تکمیل ایرادات و نواقص از پرونده به شکلی انجام شود که پرونده کاملتر و دقیق تر برای دادرسی آماده شود چون رفع نقایص در اتخاذ تصمیم نهایی مؤثر خواهد بود.

 

*ایرادات و نواقصی که به دادگاه ارایه داده اید چه بودند؟

 

ایرادات کاملا جنبه علمی و کارشناسی دارند و فعلا افشای مندرجات پرونده بدون اجازه دادگاه قانونی نیست.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.