2019/10/23
۱۳۹۸ چهارشنبه ۱ آبان
رازهایی برای شاد زندگی کردن

رازهایی برای شاد زندگی کردن

گاه کارهایی که به ظاهر کوچک و بی‌اهمیت هستند، مثل پیاده‌روی، صحبت با یک دوست و... می‌تواند حال ما را خوب کند.

دوات آنلاین-برای شادی و شادزیستن باید تلاش کنید و در اینجا می‌آموزید که چگونه این کار را انجام دهید. همان‌گونه که گفته شد باید بخواهید که شاد باشید و برای خواستن باید دلایل کافی داشته باشید.

 

تا ندانید چرا، هرگز به سراغ چگونه‌ها نمی‌روید اما اگر فقط یک‌بار از خود دلیل چیزی را بپرسید و از خود بپرسید چرا، ناخودآگاه به دنبال چگونه و راه‌حل‌ها می‌گردید. بیایید یک زندگی شاد را در نظر بگیریم. قطعا افراد و خانواده‌هایی را در اطراف خود می‌شناسید که شاد باشند و شاید بارها حسرت زندگی آنها را خورده باشید. آیا تا به حال دیده‌اید که از هیجان آنها کم شود؟ آیا تا به حال دیده‌اید که در طول روز افسرده و بی‌حوصله باشند؟ منظور از شادی خنده‌های عصبی نیست. شادی فرآیندی است کاملا مشخص که در نهایت اعتدال است. در یک زندگی شاد نه افراطی هست و نه تفریط. شاید فکر کنید در یک خانواده شاد بیست‌وچهار ساعته اعضای آن قهقهه می‌زنند اما این‌طور نیست. به این موارد عمل کنید تا شادی را به زندگی‌تان بیاورید.

 

 حتما شما هم این ضرب‌المثل را شنیده‌اید «کمال همنشین در من اثر کرد». این نکته را به‌خاطر داشته باشید که حال خوب و بد، به‌‌صورت مسری به اطراف سرایت می‌کند؛ اگر با افرادی که دائم از مشکلات گلایه می‌کنند رفت‌وآمد کنید، انتظار حال خوب انتظار زیادی است. پس از همین الان سعی کنید با افراد مثبت معاشرت کنید تا نشاط و سرزندگی آنها به شما هم سرایت کند.

 

 گاه کارهایی که به ظاهر کوچک و بی‌اهمیت هستند، مثل پیاده‌روی، صحبت با یک دوست و... می‌تواند حال ما را خوب کند. تاثیر این کارهای به ظاهر کوچک بر شادمانی ما، فوق‌العاده است. لیستی از این کارهای کوچک تهیه کرده و سعی کنید هر روز حداقل یکی از آنها را انجام دهید.

 

 ورزش و تغدیه سالم یکی از مهم‌ترین عوامل شادکامی است؛ از مصرف فست‌فودها تا جایی ‌که امکان دارد اجتناب کنید و سعی کنید حتما ورزش را در برنامه روزانه‌تان قرار دهید.

 

 اجازه ندهید ناراحتی و احساسات منفی وارد زندگی شما شود. این را بپذیرید که مشکلات هم در کنار خوشی‌ها بخشی از زندگی ماست و ما در سختی‌ها ساخته شده و رشد می‌کنیم؛ زمانی‌که با مشکلات برخورد می‌کنید با خود بگویید این روزها تمام می‌شود و از جملات مثبتی مثل «تو قوی باش»، «حتما می‌توانی حلش کنی» و... استفاده کنید.

 

 کمک به دیگران و مایه تسکین و آرامش دیگران بودن، تاثیر فوق‌العاده‌ای بر آرامش و نشاط ما خواهد داشت. تقسیم شادی با سایرین، طعم شادی را بیشتر و طولانی‌تر می‌کند. مهم نیست ما چگونه به دیگران کمک می‌کنیم؛ گاه یک همدردی صمیمانه، کلمات تسکین‌بخش و... باعث ایجاد نشاط در دیگران و به‌تبع آن در وجود خود ما خواهد شد.

 

 ناراحتی و دلخوری از دیگران، همانند باری سنگین بر دوش ماست و تا زمانی‌ که بخشش را امتحان نکرده و دیگران را از صمیم قلب نبخشیده‌ایم، این بار سنگین را زمین نگذاشته و همه‌جا با خود می‌بریم. بخشش باعث کاهش فشار خون و ضربان قلب می‌شود و به آرامش شما کمک بسیاری می‌کند.

 

 توانایی ارتباط موثر، حل مساله، مدیریت استرس، توانایی نه گفتن و... از جمله مهارت‌های ارتباطی مهمی هستند که با پیشگیری از بروز مشکلاتی در آینده، به حفظ شادمانی ما کمک فراوانی می‌کنند.

 

منبع: آرمان

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.