2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
طرز تهیه سه دسر ویژه تابستانی

طرز تهیه سه دسر ویژه تابستانی

دسر خنك و خوشمزه علاوه بر كم كردن عطش و گرمای بدن می‌تواند انرژی بخش هم باشد.

دوات آنلاین-با گرم شدن هوا همه تمایل زیادی به خوردن انواع بستنی و دسرهای خنك دارند؛ خوراکی‌هایی که كاملا با حال و هوای این روزهای گرم همخوانی دارد. یك دسر خنك و خوشمزه علاوه بر كم كردن عطش و گرمای بدن می‌تواند انرژی بخش هم باشد؛ به شرط این‌كه میزان كالری آن متعادل بوده و مواد تشكیل دهنده‌اش مفید و سالم باشد. دراین مطلب به طرز تهیه سه نوع دسر خنك كه برای این روزهای گرم بسیار كارساز است پرداخته‌ایم که امیدوارم آنها را تهیه كرده و از خوردن شان لذت‌ببرید.

 

دسر كرم طالبی

مواد لازم

طالبی متوسط: 2 عدد / شكر: 3 قاشق غذاخوری / خامه: 100گرم / پودر ژلاتین: 2 قاشق غذاخوری / آب: نصف پیمانه

 

طالبی‌ها را شسته، پوست كنده و تخمه‌هایش را جدا كرده و به قطعات كوچك برش می‌زنیم سپس با همزن برقی به شكل پوره درمی‌آوریم. شكر را با پوره طالبی مخلوط كرده و حدود دو دقیقه در ماكرو‌یو می‌گذاریم تا شكر كاملا حل شود.

 

ژلاتین را روی بخار آب حل می‌كنیم (روش بن‌ماری)و به مواد اضافه كرده و خوب هم می‌زنیم سپس مخلوط را در ظرف یا قالب مورد نظر ریخته و در یخچال می‌گذاریم تا بسته و سفت شود.

 

وقتی دسر كرم طالبی ما آماده شد آن را از قالب درآورده و با تكه‌های طالبی تزیین كرده و سرو می‌كنیم.

 

دسر هندوانه

مواد لازم

آب هندوانه: 2 لیوان / نشاسته ذرت: 4 قاشق غذاخوری / شكر: نصف پیمانه / اسانس وانیل: 2 قطره / پودر پسته برای تزیین: به میزان لازم

 

گوشت هندوانه را جدا كرده و با همزن برقی خوب میكس می‌كنیم سپس آن را از صافی رد كرده و آب هندوانه را جدا می‌كنیم.

 

پودر نشاسته ذرت را با مقداری از آب هندوانه مخلوط كرده و بعد از این كه حل شد بقیه آب هندوانه را اضافه می‌كنیم. سپس شكر و اسانس وانیل را به مخلوط اضافه كرده و در قابلمه ریخته و حدود 15 دقیقه روی حرارت كم می‌گذاریم و مدام هم می‌زنیم تا غلیظ شود. لیوان یا ظرف‌های مورد نظر را با آب كمی مرطوب كرده و بعد با مایه دسر پر می‌كنیم.

 

دسر را حداقل نصف روز باید در یخچال بگذاریم تا سفت شده و خودش را بگیرد. موقع سرو این دسر خانگی خوشمزه می‌توانیم روی آن را با پودر پسته تزئین كنیم.

 

دسر تخم شربتی و خاكشیر

​​​​​​​مواد لازم

پودرژله رنگ روشن مثل آوو‌كادو: یك بسته / تخم شربتی: 3 قاشق غذاخوری /خاكشیر: 3 قاشق غذاخوری / آب جوش: یك لیوان / گلاب یا عرق بیدمشك: 2 قاشق غذاخوری

 

پودر ژله را با یك لیوان آب‌جوش، خوب مخلوط كرده و هم می‌زنیم تا كاملا شفاف شود. تخم شربتی را با كمی آب و گلاب مخلوط كرده و وقتی دانه‌های آن آبدار و درشت شد به پودرژله اضافه می‌كنیم. سپس ژله را در ظرف مخصوص ریخته و حدود یك ساعت در یخچال می‌گذاریم. وقتی كمی خودش را گرفت خاكشیر را شسته و با كمی آب روی تمام قسمت‌های ژله به طور یكنواخت می‌ریزیم و دوباره در یخچال می‌گذاریم. فقط باید توجه داشته باشیم آب خاكشیر زیاد نباشد چون ژله را رقیق كرده و خراب می‌شود. می‌توانیم موقع درست كردن ژله اول خاكشیر را بریزیم بعد تخم شربتی را. بعد از این كه ژله كامل خودش را گرفت قالب را چند ثانیه در آب داغ گذاشته و ژله را درظرف مناسبی برمی‌گردانیم و سرو می‌كنیم.

 

منبع: جام جم

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.