2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
چرا هر کاری می‌کنیم پولدار نمی‌شویم؟

چرا هر کاری می‌کنیم پولدار نمی‌شویم؟

شما باید از آنچه دارید، خوشحال باشید، اما نباید غرور بیجا داشته باشید به طوری که مانع از پیشرفت شما شود.

دوات آنلاین-شاید شما هم جزو کسانی باشید که دوست دارید ثروتمند شوید اما هر کاری می‌کنید به این هدف نمی‌رسید و پولدار نمی‌شوید. شاید دلایل این شکست را خودتان ندانید اما در زیر تمام عوالی که مانع ثروتمند شدن شما است.

 

شما نمی‌توانید پولتان را جمع کنید

آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که نمی‌توانید پول تان را جمع کنید؟ به راستی چرا؟ حتما بهانه شما این است: «من درآمد زیادی ندارم»، اما این جواب قانع کننده‌ای نیست. اگر شما نتوانید که ۱۰% از در آمدتان را کنار بگذارید، حتی اگر درآمد شما دو برابر شود، باز هم نمی‌توانید پولی جمع کنید.

 

در واقع این که شما قادر به انجام این کار نیستید، ربطی به میزان درآمد شما ندارد، بلکه به طرز فکرتان باز می‌گردد. تحقیقات نشان داده، افرادی که تمام پول شان را خرج می‌کنند و نمی‌توانند هیچ پولی کنار بگذارند، برنامه زندگی شان را بر اساس میزان درآمدشان می‌چینند.

 

هزینه‌های دو هفته اخیرتان را نگاه کنید؟ کدامیک غیرضروری بوده است؟ ما شرط می‌بندیم که شما ۱۰% هزینه هایتان را صرف چیز‌هایی که واقعا بدان نیازی نداشتید، کرده اید. به بیان دیگر شما ۱۰% پول تان را دور ریخته اید.

 

انتظار دارید که سریع پولدار شوید

ثروت واقعی ناگهان به دست نمی‌آید. بلکه شما باید پله‌ها را یکی یکی و پشت سر هم بگذرانید تا به ثروت واقعی برسید. شما همیشه با خودتان فکر می‌کنید که اگر همین حالا ۱ میلیارد داشتید، با آن چه می‌کردید؟ این بیشتر شبیه به لاتاری ست؛ بنابراین به جای این که وقت تان را صرف خیالپردازی کنید، بهتر است که بلند شوید و برای ثروتمند شدن تلاش کنید. افراد ثروتمند، وقت شان را تلف نمی‌کنند، آن‌ها هدفی بلند مدت در سر دارند و برای رسیدن به آن صبر می‌کنند. در واقع ثروت به مرور زمان به دست می‌آید؛ بنابراین برای رسیدن به آن نباید عجول باشید.

 

منتظر زمان مناسب هستید

یکی دیگر از اشتباهاتی که اکثر آدم‌ها با آن مواجه می‌شوند، این است که برای شروع کاری، منتظر زمانی مناسب هستند، در حالی که این زمان هیچگاه فراهم نمی‌شود. اگر شما منتظر فرصتی باشید تا همه چیز بر وفق مرادتان باشد، سپس قدم اول را بردارید، بدانید که تنها وقت تان را هدر کرده اید، بی آنکه شرایط ایده آل برایتان فراهم شود. واقعیت این است که شرایط ایده آل هیچگاه برایتان فراهم نمی‌شود. زمان حال، بهتر از هر زمانی دیگری ست، بنابراین آن را از دست ندهید. تنها هدف شما باید حرکت کردن به سمت جلو باشد.

 

مغرور هستید

اشتباه برداشت نکنید، شما باید از آنچه دارید، خوشحال باشید، اما نباید غرور بیجا داشته باشید به طوری که مانع از پیشرفت شما شود. به شما برای زندگی روی این کره خاکی، زمانی داده شده است، چرا از تک تک لحظات آن استفاده نکنید؟ فقیر بودن بدین معنی ست که شما از خودتان در برابر اتفاقاتی که برایتان می‌افتد، محافظت نکنید، فقیر بودن یعنی شما فرصت هایتان را یکی پس از دیگری از دست دهید یا این که به خودتان مغرور باشید و خود مانع پیشرفت خودتان شوید؛ بنابراین غرورتان را کنار بگذارید و تا لحظه مرگ برای رسیدن به ثروت و قدرت تلاش کنید.

 

فکر می‌کنید که سخت‌کوشی تنها شرط پولداری است

اگر قرار بر این بود که هر کسی بیشتر کار کرده پولدارتر باشد، اکنون کارگران معادن باید ثروتمندترین بودند. اما واقعیت این است که سخت کوشی تنها دلیل ثروتمند بودن نیست بلکه یکی از عوامل آن است. شما باید فاکتور‌های زیادی برای رسیده به ثروت داشته باشید. مثلا بتوانید خودتان را با تکنولوژی روز تطبیق دهید، یا این که زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم بلد باشید و بتوانید از آن استفاده کنید. انگیزه، سیاست، آموزش، تطبیق پذیری و. همه فاکتور‌هایی ست که یک فرد برای پولدار شدن به آن نیاز دارد. به جای خیره شدن به یک نقطه کوچک، شما باید ذهن تان را وسعت دهید. مثلا اگر یک مغازه کوچک دارید، چرا به فروش آنلاین که امروزه حرف اول را می‌زند، فکر نمی‌کنید. پس جدا از سخت کوشی، به گزینه‌های دیگر هم فکر کنید.

 

در شغلی هستید که از آن نفرت دارید

به شغل تان فکر کنید. آیا واقعا به آن علاقه دارید؟ تحقیقات نشان داده که افراد در حوزه‌ای که به آن علاقه دارند، کار نمی‌کنند. اما حال زمان آن است که بار دیگر فکر کنید. واقعا با زندگی تان چه کرده اید؟ چرا به گزینه‌های دیگر نمی‌اندیشید؟ شاید یکی از دلایلی که شما نتوانسته اید تاکنون میلیاردر شوید همین باشد. افراد موفق همیشه سعی می‌کنند زندگی بهتری برای خود بسازند. آن‌ها به دنبال کار‌هایی که به آن علاقه‌ای ندارند، نمی‌روند؛ بنابراین سعی کنید در زمینه‌ای که علاقه فردی تان است، کار کنید تا انگیزه لازم را برای پیشرفت داشته باشید.

 

زمان زیادی را صرف خوش‌گذرانی می‌کنید

به راستی چقدر برای یادگیری خود وقت می‌گذارید؟ چقدر از زمان تان را صرف خوشگذرانی می‌کنید؟ اگر شما جزو افرادی هستید که زمان زیادی را صرف گشت و گذار، میهمانی، سینما رفتن و ... می‌کنید، خب طبیعی ست که از ثروت دور شوید. شما برای هر دقیقه از زندگی تان تصمیم می‌گیرید، این که برخی از ساعات زندگی تان را به خوشگذرانی اختصاص دهید، بد نیست، اما نباید در این راه افراط کنید. اگر می‌خواهید روزی ثروتمند شوید، تمرکزتان را بر این کار بگذارید.

 

از تغییرات می‌ترسید

تغییرات سخت است، اما اگر می‌خواهید در زندگی پیشرفت کنید، باید خودتان را از نقطه امن تان بیرون بکشید. اگر این کار را نکنید، از سرعت زندگی عقب می‌افتید. زندگی مدام در حال دگرگونی ست، او به افرادی که در این چرخه نتوانند خودشان را با این تغییرات وفق دهند، می‌خندد. زندگی امروز را با زندگی ۵۰ سال قبل مقایسه کنید. آیا تغییرات را احساس نمی‌کنید؟ شما هم مانند زندگی اگر بخواهید پیشرفت کنید، باید تغییرات لازم را به زندگی تان بدهید.

 

با افرادی که زندگی ساده‌ای دارند، در تماس هستید

اگر می‌خواهید پولدار شوید، باید با افراد ثروتمند در تماس باشید. در واقع شما باید با افرادی که هدفی مشابه شما دارند، در تماس باشید. همین کار باعث می‌شود که انگیزه لازم را برای تلاش کردن به دست آورید. البته این بدین معنی نیست که خودتان را با آن‌ها مقایسه کنید، در واقع شما باید بهم کمک کنید نه این که در مقابل یکدیگر باستید و مانع هم شوید.

 

منبع: برترینها

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.