2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
مهدی پاشازاده: استراماچونی معجزه نمی‌کند

مهدی پاشازاده: استراماچونی معجزه نمی‌کند

اگر قرار باشد شرایط مثل چهار یا پنج سال گذشته پیش برود شک ندارم استقلال در فصل آینده فرقی با فصول قبل نخواهد کرد.

دوات آنلاین-مهدی پاشازاده، پیشکسوت و کاپیتان سابق باشگاه استقلال تهران از عدم انتخاب سرمربی استقلال انتقاد دارد؛ انتقادهایی که متوجه مدیریت این باشگاه می‌شود. پاشازاده که سابقه مربیگری در تیم‌هایی از لیگ یک و 2 را داراست و یکی از گزینه‌های حضور روی نیمکت استقلال بود، اما حالا منتظر فرصتی است تا در لیگ برتر و تیمی جز استقلال مشغول به کار شود.

 

*شما سال‌ها در استقلال بازی کرده‌اید و شناخت بالایی از ساختار این باشگاه دارید. به‌عنوان نخستین سوال، از روند آماده‌سازی استقلال رضایت دارید، بخصوص که تاکنون سرمربی خود را برای فصل آینده انتخاب نکرده‌اید؟

 به هیچ عنوان و زودتر باید این انتخاب انجام شود. من فکر می‌کنم به این دلیل طول کشیده که مدیران باشگاه به‌دنبال سرمربی خارجی هستند و این روند آماده‌سازی هم اصلا به سود استقلال نیست. تا سرمربی انتخاب شود و با فرهنگ، لیگ، امکانات و شرایط آشنا شود استقلال بیشتر زمان از دست خواهد داد.

 

*شما فکر می‌کنید فرهاد مجیدی گزینه مناسبی برای هدایت استقلال در فصل آینده نبود؟

بنده از وضعیت باشگاه خبر ندارم و کمیته فنی و هیات مدیره باید پاسخگو باشند. کمیته فنی باید نتایج را آنالیز می‌کرد بعد تصمیم می‌گرفت. همه ما می‌توانیم در آن پست قرار بگیریم اما اینها همه بستگی به افکار و ایده‌های باشگاه دارد. مگر سرمربیان استقلال در شش، هفت سال گذشته چه نتایجی گرفته‌اند؟

 

*سال‌ها در اروپا بازی کرده و شناخت بالایی از فوتبال روز دنیا دارید. حضور استراماچونی که از کشوری با فوتبال تدافعی است آیا می‌تواند به روند گلزنی و رو به رشد باشگاه استقلال کمک کند؟

 اگر انتظار داشته باشیم استراماچونی بیاید معجزه کند خیر. البته او مربی بزرگ و با کارنامه‌ای است و نیاز به امکانات سخت‌افزاری دارد. اینطور نشود که یک روز در زمین شماره ٢ آزادی تمرین کنیم و یک روز در تهرانسر (باشگاه نفت). شما نگاه کنید باشگاه پرسپولیس حداقل یک زمین تمرین خوب و مشخص دارد که استقلال آن را هم ندارد. مثل این می‌ماند که شما خودرو مازراتی داشته باشید اما سوخت آن را در اختیار نداشته باشید.

 

*روند یارگیری و از دست دادن بازیکن به باشگاه استقلال در کسب موفقیت لطمه نمی‌زند؟

 یکی از مشکلات بزرگی که استقلال در نیم‌فصل اول نتوانست جزو بزرگان و مدعیان باشد این موضوع بود، اما آن طرف در باشگاه پرسپولیس همه چیز ایده‌آل است و این موضوع را می‌توان بزرگترین ایراد دانست. از دست دادن زمان هر فصل به استقلال ضربه بزرگی می‌زند که این را مدیران باشگاه باید جواب بدهند.

 

*فکر می‌کنید عدم ثبات مدیریت با عدم ثبات در نتیجه رابطه‌ای دارد؟

 بله، اینکه هرساله مدیرعامل و اعضای کمیته فنی تغییر می‌کنند صددرصد از بازدهی آنها کم خواهد کرد و می‌توان به آن ایراد گرفت. فکر می‌کنم خود این افراد باید بیایند به طرفداران بگویند که ما توانایی اداره باشگاه را نداریم.

 

*آینده استقلال را چطور می‌بینید؟

 اگر قرار باشد شرایط مثل چهار یا پنج سال گذشته پیش برود شک ندارم فرقی با فصول قبل نخواهد کرد.

 

*همزمان با این بی‌ثباتی در نتیجه‌گیری، تیم همشهری و رقیب سنتی سه دوره قهرمان لیگ شده و مدعی قهرمانی در جام حذفی است. آیا فکر می‌کنید باشگاه استقلال در فصل آینده می‌تواند باز هم به شرایط آرمانی و ایده‌آل برگردد و در کورس عنوان قهرمانی قرار بگیرد؟

 حتما باید اینگونه شود، مگر آنکه یکسری دست‌ها برای کندی در این روند وجود داشته باشد و عوامل پشت پرده نخواهند این اتفاق بیفتد. این موضوع هم در نگرش طرفداران فهیم و با دانش اثر منفی گذاشته و می‌بینیم که می‌گویند آن طرف همه چیز رو‌به‌راه است و در باشگاه استقلال هیچ چیز سر جای خودش نیست.

 

*به‌نظر شما برای باشگاهی چون استقلال که میلیون‌ها هوادار دارد، چه راهکاری برای موفقیت وجود دارد؟ راه حل فرار از این بحران چیست؟

 هیچ کجای دنیا اینچنین نیست که یک تیم ٣٠ میلیون طرفدار داشته باشد. اینها سرمایه‌های استقلال هستند و باید به آنها احترام گذاشت که در سرما و گرما از تیم حمایت می‌کنند. بنده به‌عنوان کاپیتان سابق استقلال، تنها شخصی هستم که در زمان حضورم در فوتبال ایران تنها در این باشگاه بازی کرده‌ام. از هواداران می‌خواهم صبور باشند و رفتار مودبانه خود را پیش بگیرند. البته باید از حق‌شان دفاع کرد و مسوولان هم باید پاسخگوی آنها باشند و حقیقت را بگویند، چون اگر حمایت طرفداران نباشد باشگاه دچار آسیب می‌شود. نکته مهم‌تر اینکه باید نام استقلال موفق شود. امیر قلعه‌نویی، فرهاد مجیدی و بنده بالاتر از استقلال نیستیم اما باید به پیشکسوتان احترام گذاشته شود، چون همه ما متعلق به این باشگاه هستیم.

 

*برای مربیگری پیشنهادی دارید؟

 بله، با چند تیم لیگ برتری و لیگ یکی صحبت‌هایی شده و در حال مذاکره هستیم. ان‌شاءا... اگر قطعی شد در این باره حرف می‌زنم.

 

منبع:‌ایران ورزشی

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.