2024/05/03
۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
چگونه با احساسات منفی و ناامیدی مقابله کنیم؟

چگونه با احساسات منفی و ناامیدی مقابله کنیم؟

هر چيزي كه برايتان اتفاق مي‌افتد را بپذيريد، ‌بسياري از افراد مي‌خواهند از زير بار احساسات غم‌انگيز شانه خالي كنند چرا كه براي آنها دردناك است اما تنها پذيرفتن واقعيت است كه آنها را آرام خواهد كرد.

دوات آنلاین-زماني كه احساسات منفي و نااميدي در زندگي ما ايجاد مي‌شوند مي‌توانيم با آن مبارزه كنيم تا در زندگي ما را با مشكلات بعدي روبه‌رو نسازد. در صورتي كه گاهي به نااميدي رسيديد، خواندن اين مقاله براي شما بسيار مفيد خواهد بود.

 

به ياد داشته باشيد كه هرگز ناكامي‌هاي خود را در قالب عجز و ناتواني يا خشم به نزديكان خود نشان ندهيد. اتفاقات بدي كه مي‌افتد تمام ذهن شما را درگير مي‌كند و اينجاست كه اين اتفاقات بد از شما مطالبه مي‌كند و شما بايد مقرري‌اش را بپردازيد. بنابراين، زمان‌هايي وجود دارد كه به واسطه خبرهاي بدي كه ناگهان به شما مي‌رسد احساس نااميدي مي‌كنيد و تا حدودي اين خبرها به شما القا شده است كه باعث شده كه شما به اين نااميدي برسيد، احساسي كه منجر به نااميدي مي‌شود و احساس بدي كه به شما دست مي‌دهد و اين حقيقت است. اما واقعيت اين است كه ذهن انسان‌ها كاملا به اين مسائل واكنش نشان مي‌دهد. بنابراين در شرايط دشوار و سختي كه يك فرد در آن قرار مي‌گيرد تاحدودي مي‌تواند مسير غلبه بر آن را پيدا كند. درحقيقت شيوه‌‌اي كه مغز ما طراحي شده است امكان ندارد كه اين غم و اندوه طولاني مدت ادامه يابد. بعضي زمان‌ها ما نياز به تلنگر داريم. يك يادآوري ملايم كه به ما كمك مي‌كند كه با نااميدي خودمان كنار بياييم و اين دقيقا آن چيزي است كه در اين مقاله آورده شده است.

 

مقابله با هر نااميدي كه ممكن است در محيط كار و روابط اجتماعي با دوستان باشد تا حدودي از يك روش خاصي تبعيت مي‌كند. البته گام‌هايي كه براي مقابله برداشته مي‌شود بر اساس شرايطي كه فرد در آن قرار گرفته است نااميدي را تغيير خواهد داد اما اين موضوع به‌شدت به شرايط، بستگي دارد و گرنه نحوه برخورد يكي است. مراحلي كه در زير مي‌آيد نحوه غلبه بر ياس و نااميدي را نشان مي‌دهد.

 

هر چيزي كه برايتان اتفاق مي‌افتد را بپذيريد، ‌بسياري از افراد مي‌خواهند از زير بار احساسات غم‌انگيز شانه خالي كنند چرا كه براي آنها دردناك است اما تنها پذيرفتن واقعيت است كه آنها را آرام خواهد كرد. اتفاق نااميدكننده‌اي كه در زندگي‌تان روي مي‌دهد را بپذيريد. اما چرا پذيرفتن اتفاقات زندگي براي مقابله با احساسات ناخوشايند ضروري است؟زيرا در غير اين صورت شما افكارتان آرام نخواهد شد و با افكارتان كنار نخواهيد آمد. افكار منفي و نااميد‌كننده در آينده با كمترين تحريكي اوج گرفته و حتي بيشتر از آنچه كه شرايط ايجاب مي‌كند، منجر به آزار فرد مي‌شود.

 

برخي افراد وجود دارند كه به‌شدت به عمق فاجعه مي‌روند و آن قدر در غم خود فرو مي‌روند كه حاضر نيستند از آن شرايط بيرون بيايند. اما اگر اجازه داده شود كه احساسات بد در زندگي روزمره شما مداخله كند، در نتيجه بر بهره‌ وري و آرامش ذهن شما تاثير خود را مي‌گذارد. اين لحظه زماني است كه بايد با خودتان بگوييد كه «ديگر بس است» و بايد سعي كنيد خودتان را تغيير دهيد و به زندگي ادامه دهيد.

 

درباره رويداد غم‌انگيزي كه رخ داده است بينديشيد و آن را با آنچه كه اتفاق افتاده است، در چشم‌انداز زندگي خود قرار دهيد. آيا اين مساله‌اي كه براي شما به وجود آمده اثر ماندگار و طولاني مدتي در زندگي شما خواهد داشت؟ آنچه كه اكنون اتفاق افتاده آيا در سالهاي آينده براي شما مهم خواهد بود؟اگر پاسخ‌ها به يك «نه» برمي‌گردد پس شما مي‌دانيد كه همه اين موارد به مرور زمان مي‌گذرد. در اينجا، نکته‌ای كه درباره آن فكر مي‌شود، حتي اگر پاسخ‌ها در دايره «بله» مشخص باشد كه آن معمولا اينچنين نمي‌تواند باشد. در اينگونه مواقع احساسات منفي منجر مي‌شود كه به درستي فكر نكنيد، بنابراين آن مواردی كه شما ممكن است به آن فكر كنيد و در زماني كه عصبانيت و خشم شما كاهش مي‌يابد، آن چه بر جاي مي‌ماند، جدي نخواهد بود.

 

آنچه كه به شما كمك مي‌كند تا از نااميدي كه شما را در درجات مختلف تحت تاثير قرار مي‌دهد دور باشيد، كشيدن يك نقشه است. فهرستی از همه‌چيزهايي كه از اتفاقات و رويدادها ياد گرفته‌ايد، بنويسيد. درسهايي كه يادگرفته‌ايد و مواردي كه تجربه كرده‌ايد و چيزهايي كه به شما كمك كرد تا بيابيد كه كجا هستيد و چرا اين چيزها ضروري است، زيرا این مساله كمك مي‌كند بدانيد كه نکات بيشتري درباره مردم و خودتان بدانيد و اينكه چگونه شما بايد يا نبايد اگر اتفاقات مشابهي در آينده اتفاق افتاد واكنش دهيد يا ندهيد. اين همان چيزي است كه ما هميشه به دنبالش هستيم. درسهايي كه ما ياد گرفتيم و چيزهايي كه مي‌توانيم از يك اتفاق نتيجه‌گيري كنيم. بعد از اين شما يك طرح و نقشه داريد و تشخيص مي‌دهيد كه با انجام آن احساس راحتي كنيد و آن كمك مي‌كند كه شما آن را به راحتي يك مكالمه ساده با دوستان انجام دهيد. بعد از آن شما احساس راحتي بيشتري مي‌كنيد و اين نااميدي‌هايي كه همواره شما را تهديد مي‌كرد و احساس كاستي مي‌كرديد برطرف مي‌شود. اما به خاطر بسپاريد كه همواره مواردی وجود دارند كه باعث نااميدي مي‌شود اما آنچه كه ما درباره آن بايد بدانيم اين است كه چه مواردی مهم است.

 

منبع: آرمان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.