2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
7 فرمول برای شناخت شخصیت دیگران

7 فرمول برای شناخت شخصیت دیگران

دست دادن محکم به طور معمول از یک شخصیت قوی و با اطمینان به نفس حکایت می کند در حالی‌که دست دادن ضعیف، اغلب از ضعف اعتماد به نفس حکایت دارد .

دوات آنلاین-بسیاری از کارهایی که ما آن‌ها را به طور ناخودآگاه انجام می دهیم، می‌توانند احساسات و ویژگی های شخصیتی ما را برای دیگران آشکار کنند. این کارهای ناخودآگاه چه نحوه دست دادن ما باشد چه نحوه سلفی گرفتن مان، به کسی که می داند چگونه این علایم را بخواند کد های خوبی برای خوانش شخصیت ما ارائه می دهند. از سوی دیگر، اگر خود شما این علایم را بشناسید، می توانید به طبیعت و احساسات شخصیِ فردی که با او صحبت می کنید که ممکن است، همکار، همسر یا دوست‌تان باشد پی ببرید. اگر علاقه مند به چنین کاری هستید، بهتر است با موارد کوچکی که می توانند جزئیات زیادی درباره شخصیت فرد مقابل مان به ما بگویند اما معمولا به راحتی از سوی ما نادیده گرفته می شوند، آشنا شوید.

 

1-محکم دست می‌دهید یا آرام؟

بسیاری از افراد با توجه به نحوه دست دادن شما، درباره شخصیت تان قضاوت می‌کنند. «جولیان پرج» نویسنده و محقق در این باره می نویسد: «دست دادن محکم به طور معمول از یک شخصیت قوی و با اطمینان به نفس حکایت می کند در حالی‌که دست دادن ضعیف، اغلب از ضعف اعتماد به نفس حکایت دارد و معمولا ویژگی کسانی است که به دنبال راه های ساده برای انجام کارها هستند.» تحقیقات علمی این ایده را که نحوه دست دادن، می تواند جنبه های خاصی از شخصیت فرد را آشکار کند، تایید می کنند. به عنوان مثال مطالعات نشان داده اند افرادی که محکم دست می دهند اغلب، افرادی برون گرا هستند و احساسات شان را بیشتر بروز می دهند. در ضمن چنین افرادی، معمولا عصبی و خجالتی نیستند.

 

2- چگونه روی کاغذ می‌نویسید؟

دست خط شما چه در فهرست خریدتان باشد و چه در یک یادداشت عاشقانه،  می تواند چیزهای زیادی درباره شما به خواننده منتقل  کند. «رامش ناجارا» نویسنده در وبسایت لینکدین در این باره می نویسد: «افرادی که هنگام نوشتن، فشار زیادی به قلم و کاغذ وارد می کنند معمولا در خصوص دیدگاه هایشان لجاجت به خرج می دهند و اعتماد به نفس بالایی دارند.» در عین حال  «کتی مک‌نایت» کارشناس خط شناسی معتقد است که بزرگ نوشتن حروف(مربوط به زبان انگلیسی) نشانه ای از مردم گرا بودن و کوچک نوشتن آن‌ها نشانه درون گرا بودن نویسنده است. اگر حروف در دستخط شما به سمت راست متمایل باشند حکایت از آن دارند که شما فردی مهربان و احساساتی هستید و اگر به سمت چپ متمایل باشند نشان از خویشتن نگری شما دارند. نوشتن حروف به صورت مستقیم نشان می دهد که شما فردی فعال و عمل گرا هستید.

 

3- به موقع برای ملاقات‌ها حاضر می‌شوید؟

اگر سر قرارتان دیر برسید، فردی که منتظر شماست برداشتی منفی از شخصیت شما خواهد داشت. دکتر «صادایقی» پزشک متخصص امراض پیری از نیوجرسی در این باره می گوید: «یک فرد فعال به موقع سر قرارهایش حاضر می شود زیرا با انگیزه است، ذهنی سازمان یافته دارد و برای زمان ارزش قائل است.» براساس تحقیقات علمی، افرادی که دایم دیر سر قرارهایشان حاضر می شوند، لزوما افراد بی‌فکر و بی ملاحظه ای نیستند بلکه بیشتر، افرادی خونسردند و انگیزه و پشتکار کافی برای پیشرفت ندارند.

 

4- موقع نوشیدن به داخل لیوان نگاه می‌کنید؟

فردی که هنگام نوشیدن چای یا قهوه به داخل فنجان نگاه می کند، معمولا فردی درون گرا، خودآگاه، آرمان گرا و متمرکز است و کسی که به بیرون از لبه فنجان چشم می دوزد معمولا بیشتر تحت تاثیر دیگران قرار می گیرد و آگاهی بیشتری از محیط اطراف خود دارد. همچنین او فردی بی خیال، برون گرا و قابل اعتماد است. فراموش نکنید نوع نوشیدنی  که انتخاب می کنید هم می تواند اطلاعاتی را درباره شخصیت شما به فرد مقابل تان منتقل کند.

 

5- با طرف مقابل‌تان تماس چشمی برقرار می‌کنید؟

کارشناسان معتقدند برقرار نکردن تماس مستمر چشمی از سوی فرد مقابل تان نشان می دهد که او از عزم راسخی برای دنبال کردن کارها برخوردار نیست و اراده ضعیفی دارد. «آدرایان فرنهام» دکتر روان شناس در این باره می نویسد: «افراد برون گرا بیشتر از افراد درون گرا تمایل به نگاه کردن بیشتر و طولانی تر به چشمان طرف مقابل شان دارند. به طور کلی کسانی که هنگام صحبت کردن به طرف مقابل خود نگاه می کنند اعتماد به نفس بالاتری دارند و جنبه اجتماعی در آن‌ها غالب است.»

 

6- سبک سلفی گرفتن‌تان چگونه است؟

تحقیقات نشان می دهد دیگران با دیدن عکس های سلفی ما برداشت های زیادی درباره شخصیت مان می کنند. شاید برخی از این برداشت ها درست نباشند اما از لحاظ شخصیت شناسی، قابل اعتناست. به عنوان مثال، تنها بودن شما در عکس های سلفی به این معنا نیست که فرد روان رنجوری هستید اما این برداشت که نمایش احساسات مثبت در عکس های سلفی به معنای علاقه‌مندی شما به تجربه کارهای جدید است، تصور درستی است.

 

7- به چه رنگی علاقه دارید؟

«شیوانی جاه» که جزو شخصیت‌شناس‌های سرشناس اروپا محسوب می‌شود، می گوید: «کسانی که  قرمز، رنگ مورد علاقه آن‌هاست بیشتر خواهان تامین نیازهای جسمانی شان هستند اما کسانی که به رنگ زرد علاقه دارند، نظم منطقی و ارزش های فردی برایشان اهمیت بیشتری دارد.» «برناردو تیرادو» روان شناس سازمانی اما دیدگاه دیگری دارد. تیرادو معتقد است افرادی که به رنگ قرمز بیشتر از رنگ های دیگر  علاقه مند هستند، افرادی سرسخت و متعهد هستند اما دوستداران رنگ زرد از یادگیری لذت می برند و به آسانی شاد می شوند.

 

منبع: independent.co.uk

ترجمه: خراسان-  یاسمین مشرف

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.