2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
راهنمای کامل خرید بهترین کالسکه بچه

راهنمای کامل خرید بهترین کالسکه بچه

مراقب باشید کودکی که در کالسکه قرارمی گیرد، در خیابان های شلوغ و پر ترافیک در معرض دود اگزوز خودروها قرار نگیرد، نور خورشید مستقیم به صورت او برخورد نکند و....

دوات آنلاین-اگر چه  امروزه خانواده ها فرصت کمتری دارند که کودکشان را در کالسکه بگذارند و به گردش بهاری بروند اما کالسکه   جزء جدایی ناپذیر خرید لوازم کودک شده است ؛ هم به دلیل جمع شدن و کم شدن حجم و هم به دلیل راحتی بیشتر پدر و مادرهنگام خرید و گردش. به همین دلیل نکات ضروری هنگام خرید و استفاده از این کالا را  در ادامه برایتان آورده ایم.

 

نکته ای که بیشتر از همه باید به آن توجه داشته باشید این است که محصول استاندارد و ایمن تهیه کنید و مراقب باشید کودکی که در کالسکه قرارمی گیرد، در خیابان های شلوغ و پر ترافیک در معرض دود اگزوز خودروها قرار نگیرد، نور خورشید مستقیم به  صورت او  برخورد نکند و....

 

ایمنی کالسکه

حتما کالسکه ایمن و استاندارد با قفل مناسب تهیه کنید. کمربند ایمنی کودک را ببندید تا از نیفتادن او مطمئن شوید و هنگام توقف حتی برای مدت کوتاه،  حتما ترمز آن را بکشید تا در سراشیبی حرکت نکند.کالسکه ایمن طوری طراحی شده است که از کودک در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید محافظت می کند.اندازه کالسکه را متناسب با جثه کودک انتخاب کنید.از طرفی به نیاز روزانه خود هم توجه داشته باشید.  اگر از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنید، بهتر است کالسکه سبک و تا شو بخرید واگر خرید روزانه انجام می دهید فضایی را در کالسکه در نظر بگیرید تا خریدتان را در آن مکان قرار دهید. در زمانی که بخشی از مسیر را با خودروی شخصی تردد می کنید، کالسکه باید طوری باشد که در خودرو جا بگیرد و به راحتی جا به جا شود.

 

ممنوعیت برای کودکان کمتر از 6 ماه

کارشناسان به والدین توصیه می کنند از این وسیله برای کودکان کمتر از شش ماه استفاده نکنند.(بعضی معتقدند  برای نوزادان، آغوشی بهتر است چون نوزاد در تماس با گرمای بدن والدین احساس امنیت بیشتری می کند و به ستون مهره ها فشار کمتری وارد می شود، همچنین انحناهای ستون فقرات در شرایط نگهداری کودک در «آغوشی» بیش از دیگر حالات حفظ می‌شود.)اگر چه با بزرگ شدن کودک و افزایش وزن او نیاز به استفاده از کالسکه بیشتر می شود اما در زمانی که کودک نیاز به  یادگیری مهارت راه رفتن دارد، به او اجازه دهید تا قدم بردارد. بهتر است دراین سنین از کالسکه کمتر استفاده کنید تا  کودک به کم تحرکی تشویق نشود.

 

اشتباهات استفاده از کالسکه

 بعضی والدین نوشیدنی داغ خود را در جا لیوانی کالسکه می گذارند و بااین کار احتمال ریختن نوشیدنی داغ و سوختگی کودک افزایش می یابد. هنگا م تا کردن کالسکه مراقب انگشتان کودک باشید تا  بین اجزای کالسکه گیرنکند.حتی برای طی مسافت کوتاه هم کمربند ایمنی کالسکه را ببندید زیرا طبق تحقیقات، بیشترین آسیب های وارد شده به کودکانی که در کالسکه حمل می شوند، پرت شدن و ضربه به سراست. در روزهای گرم و آفتابی کالسکه را زیر نور آفتاب قرار ندهید و دمای آن را بررسی کنید. قراردادن رو انداز روی کودک به سرعت دمای محفظه کالسکه را افزایش می دهد به ویژه در روزهای گرم. به هیچ عنوان ساک کودک یا ساک خرید خود را به دسته های کالسکه آویزان نکنید زیرا باعث بر هم خوردن تعادل و  واژگون شدن آن می شود.

 

نکته

امروزه ثابت‌شده است بدن نوزاد به هر حالتی که برای طولانی‌مدت قرار گیرد، تغییر شکل می‌دهد. قرار دادن  طولانی مدت نوزادان و کودکان  در کالسکه یا کریرهای دستی (ساک های حمل کودک)، از لحاظ فیزیکی و روحی برای نوزادان استرس‌زاست و در رشد متعادل آن ها اخلال ایجاد می‌کندپس  نباید همیشه از آن‌ها استفاده کرد.

 

متخصصان معتقدند وسیله مناسب برای حمل کودک، بستگی به سن او دارد. استخوان‌ها و ستون فقرات نوزادان بسیار نرم و انعطاف‌پذیر و هنوز به‌طور کامل شکل نگرفته است

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.