2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
جراحی افزایش قد چه تاثیرات و عوارضی دارد؟

جراحی افزایش قد چه تاثیرات و عوارضی دارد؟

اخیرا دربرخی ازصفحات تبلیغاتی فضای های مجازی ، عبارت هایی به چشم می خورد که مردم را تشویق به انجام برخی اعمال می نماید که طرفداران بسیاری در بین مردم دارد ولی از نظرعلمی مورد تایید نیست.

دوات آنلاین-داشتن قد بلند و خوش اندام بودن یکی از آرزوهای جوانان امروزی است که گاهی اوقات بهای سنگینی را برای برآورده ساختن آن می پردازند. با پیشرفت هر روزه علم، روش ها و تکنیک های جدیدی وارد حوزه پزشکی می شوند و افراد بسیاری هستند که عمل های جراحی را راهی برای زیباتر و جذاب‌تر شدن می دانند ،اما این عمل های جراحی هیچگاه بدون عواقب نیستند و می توانند انسان ها را دچار مشکلات بسیاری کنند. با توجه به اهمیت موضوع آفتاب یزد دراین باره با دکتر حامد باطنی ، نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک ایران و فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی گفت و گو کرده است .

 

وی دراین باره می گوید: اخیرا دربرخی ازصفحات تبلیغاتی فضای های مجازی ، عبارت هایی به چشم می خورد که مردم را تشویق به انجام برخی اعمال می نماید که طرفداران بسیاری در بین مردم دارد ولی از نظرعلمی مورد تایید نیست و حتی در برخی موارد می تواند خطرات غیر قابل جبرانی را برای فرد در پی داشته باشد .

 

دکترباطنی ادامه داد : یکی از این اعمال جراحی اعمال جراحی افزایش قد و طول بدن است ولی افراد در این زمینه از روش های غیر جراحی مانند استفاده از داروو...نیز بهره می برند که باید در این باره نیز باید از مصرف خودسرانه دارو خودداری کرده و حتما زیر نظر پزشک متخصص باید صورت گیرد .نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک وزیبایی ایران بیان کرد : با توجه به راه های مختلفی که در طب برای افزایش قد وجود دارد در صفحات مجازی یکی از آن راه های عمل جراحی به وسیله شکستگی استخوان است که غالبا به عنوان راهی ساده و بدون عوارض مطرح می شود.

 

وی افزود: جراحی افزایش قد به وسیله شکستن استخوان بدین صورت است که ابتدا استخوان‌ها را شکسته ‌(ساق پا) و اطرافش را دریل ‌(سوراخ) می‌کنند سپس دستگاه مخصوص به نام «الیزاروف» را به‌ وسیله پین‌ها و سیم‌هایی به دو سوی استخوانی که شکسته شده، وصل می‌کنند. این دستگاه دارای پیچ‌هایی است که در طی مدت معلوم شده توسط پزشک متخصص چرخانده می شوند تا استخوان‌ها را از هم دور کنند تا آنها در فضای خالی رشد کنند.

 

دکتر باطنی عنوان کرد :گاهی ممکن است استخوان‌سازی به اندازه کافی نباشد، در این صورت فرآیند را متوقف می‌کنند تا استخوان‌سازی صورت گیرد و استخوان‌ها به هم نزدیک شوند سپس ادامه می‌دهند. با توجه به روند فرایند این عمل جراحی باید گفت این روش در طی یک فاصله زمانی قابل توجه ، طول اندکی به اندام افزود می شود و فرایند پیچیده ای نیز دارد .

 

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی اظهار کرد : روش های افزایش قد به وسیله اعمال جراحی بر خلاف آنچه در تبلیغات فضای مجازی بیان می شود روشی سخت و پرعارضه محسوب می شود و مکررا دیده شده افرادی که بدین وسیله برای افرایش قد اقدام می کنند با عوارضی مانند ایجاد مشکل در اندام، انحراف اندام، ایجاد نقایص و بروز دردهای دایمی مواجه هستند. وی اظهارکرد : با توجه به پرعارضه بودن اعمال جراحی افزایش قد ، اگر این اعمال توسط افراد غیر متبحر نیز انجام شوند می تواند حتی خطرات از دست دادن عضو را نیز برای فرد در پی داشته باشد .

 

دکتر باطنی عنوان کرد : انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی به بیمارانی که مشکل کوتاهی قد دارند توصیه می کند در سنین کودکی و نوجوانی به پزشکان مرتبط مانند متخصصین اطفال و فوق تخصص غدد مترشحه داخلی و افرادی که در این زمینه آموزش های لازم را دیده اند مراجعه کنند تا در صورت مشاهده هر مشکلی سریع تر اقدامات درمانی لازم انجام شود.

 

نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک وزیبایی ایران ادامه داد : افراد جهت درمان مشکل کوتاهی قد ابتدا باید نقایص هورمونی و اختلالات تغذیه ای که موجب کمبود ذخایر ساختاری در بدن می شود ومی تواند عامل کوتاهی قد در افراد باشد را بررسی کرده و چنانچه با این بررسی های انجام شده امکان تغییر طول بدن و افزایش قد وجود نداشت با متخصص ارتوپد و جراحان پلاستیک مشورت کرده و به تبلیغات صورت گرفته در فضای مجازی مانند تلگرام یا اینستاگرام و... اعتماد نکنند .

 

وی بیان کرد : چنانچه فرد قبل از بررسی لازم و پی بردن به مشکلات ژنتیکی خویش ، جراحی افزایش قد را انجام دهد احتمال اینکه برای فرد مشکلات ثانویه ای ایجاد شود نیز وجود دارد لذا توصیه می شود قبل از انجام هرگونه اعمال جراحی، عوامل تاثیرگذار بر روی قد مانند ژنتیک ، عوامل محیطی و بیماری ها و... توسط پزشک متخصص بررسی و سپس جهت انجام اعمال جراحی اقدام شود .دکترباطنی ابراز داشت:متاسفانه اعمال جراحی افزایش قد مانند سایر جراحی های زیبایی در هاله ای از فریبکاری وتبلیغات نامناسب توسط افراد غیر حرفه ای قرا گرفته است که باید جامعه نسبت به اینگونه موارد دقت داشته باشند.

 

این فوق تخصص جراحی درپایان توصیه کرد : افراد همیشه در انتخاب پزشک برای درمان بیماری شان به میزان تحصیلات و دوره های آموزشی وی دقت کرده و این اطلاعات را از سایت های معتبر مانند سایت انجمن جراحان پلاستیک ، سایت نظام پزشکی و... می توانند دریافت کنند وسپس با اطمینان لازم جهت درمان بیماری شان اقدام نمایند .

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.