2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
رازهای مجردی‌ خود را به نامزدمان بگوییم یا نه؟

رازهای مجردی‌ خود را به نامزدمان بگوییم یا نه؟

از مسائل مهم که پیش از ازدواج باید مطرح شود آن است که پیش از این رابطه جدی، رسمی و شرعی داشته اند و اگر این نوع رابطه وجود داشته باید بیان شود، اما اگر رابطه جدی نبوده و یا یک رابطه یک طرفه که منجر به شکست شده است لازم به بازگو کردن نیست.

دوات آنلاین-یکی از سوالات رایج میان دختران و پسرانی که قصد ازدواج دارند این است که آیا باید رازهای دوران مجردی خود را به نامزدشان بگویند یا آنها را پنهان کنند؟

 

رقیه نوری پور لیاولی، روانشناس در خصوص میزان صداقت پیش از ازدواج اظهار کرد: در زندگی هر فردی راز‌هایی وجود دارد که مایل به بیان آن راز‌ها به اطرافیان خود ندارند و راز‌هایی وجود دارد که دختر و پسر نمی‌دانند پیش از ازدواج آن‌ها را به طرف مقابل خود بگویند یا نه مسئله‌ای باعث خدشه دار شدن رابطه می‌شود نباید مطرح شود.

 

نوری پور گفت: یکی از موارد مهم که آقایان پنهان می‌کنند مسائل مالی است که با پنهان کاری اعتماد طرف مقابل بیشتر می‌شود و اگر مسائل مالی را به صورت شفاف مطرح نکنند بعد از ازدواج در زندگی مشترک توقعات بیشتر می‌شود و رابطه را به چالش می‌کشاند.

 

این روانشناس بیان کرد: از مسائل مهم که پیش از ازدواج باید مطرح شود آن است که پیش از این رابطه جدی، رسمی و شرعی داشته اند و اگر این نوع رابطه وجود داشته باید بیان شود، اما اگر رابطه جدی نبوده و یا یک رابطه یک طرفه که منجر به شکست شده است لازم به بازگو کردن نیست چرا که شک و تردید در طرف مقابل ایجاد می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه از دیگر مسائل مهم که پیش از ازدواج که بیان آن حائز اهمیت است بحث بیماری و سلامت جسمانی است، افزود: طرفین ممکن است بیماری خاصی داشته باشند که این بیماری تا آخر عمر با آن‌ها همراه باشد و ممکن است برای از دست ندادن طرف مقابل از بازگو کردن آن امتناع کنند، اما این کار بسیار اشتباه است و باید طرف مقابل خود را آگاه کنیم.

 

نوری پور تصریح کرد: مسائلی مثل اعتیاد و اختلالات روانی باید به وضوح بیان شود تا طرف مقابل در کمال آگاهی تصمیم بگیرد می‌تواند این مسئله را بپذیرد و یا نه.

 

این روانشناس خاطر نشان کرد: اختلافات خانوادگی و نوع ارتباط اعضای خانواده با یکدیگر لازم نیست مطرح شود، چرا که هیچ مسئله‌ی کم اهمیتی نباید باعث برهم خوردن این ازدواج شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.