2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
بدون دانستن این نکات در کارهایتان موفق نخواهید شد

بدون دانستن این نکات در کارهایتان موفق نخواهید شد

زندگی امروز شما برآیند آن چیزی است که خودتان ساخته اید. وقتی قدم در مسیر عمل گذاشتید، فراموش نکنید که همیشه بهتر است روی پله اول نردبانی باشید که شما را به آرزویتان می‌ر‌ساند تا روی بالاترین پله نردبانی که شما را به مقصد دیگری می‌برد.

دوات آنلاین-همه کسانی که به‌تنهایی و با تلاش شبانه‌روزی شخص خودشان زندگی موفقی ساخته‌اند غم و شادی، خنده و گریه و درد و آسایش را با هم تجربه کرده‌اند. با ما همراه باشید تا درس هایی را که قبل از اینکه پشیمان شوید باید بیاموزید، با هم مرور کنیم.

 

افراد موفق سرشار از اعتماد به نفس هستند و به توانایی‌های خود و آنچه انجام می‌دهند کاملا اعتقاد دارند. موفقیت‌ باعث اعتماد به نفس آنها نمی‌شود بلکه اعتماد به نفس به‌عنوان پیش‌نیاز اصلی پیروزی، آنها را به سمت موفقیت رهنمون می‌کند. به این نکات توجه کنید: شک از شک زاده می‌شود. اگر شما به توانایی‌ها، ایده‌ها و خودتان اعتقاد نداشته باشید، نباید انتظار داشته باشید که دیگران روی شما حساب کنند؛ اعتماد به نفس باعث می‌شود با چالش‌های جدید رو‌به‌رو بشوید. افرادی که اعتماد به نفس کافی ندارند، همیشه می‌خواهند در پناهگاه امن خود بمانند و از آن خارج نشوند. در کنج آسایش و آرامش خبر خاصی نیست و تغییر و رشد آنچنانی انتظار شما را نمی‌کشد.

 

درست به همین خاطر است که افراد ترسو در بن‌بست شغلی اسیر می‌شوند و فرصت‌های ارزشمند را به‌سادگی از دست می‌دهند؛افرادی که اعتماد به نفس کافی ندارند، معمولا روی شرایط و عوامل بیرونی خیلی حساب می‌کنند. اما افراد موفق و با اعتماد به نفس از موانع نمی‌هراسند و همین شجاعت باعث شروع و گام برداشتن در مسیر رشد و پیروزی آنهاست.اعتماد به نفس از عناصر اصلی و مهم موفقیت شغلی و حرفه‌ای است. با داشتن اعتماد به نفس به جایگاه و مرتبه‌ای می‌رسید که حتی در فکرتان هم نمی‌گنجید. هیچ‌مانعی برای موفقیت بر سر راه شما وجود ندارد به‌جز خود خود شما. اگر شما هم اسیر شک و شبهات مختلف هستید، دو دل‌اید و می‌ترسید، همین لحظه و همین ثانیه زمان این است که با قدرت بلند شوید و سدهای تردید را در هم بشکنید.

 

زندگی امروز شما برآیند آن چیزی است که خودتان ساخته اید. وقتی قدم در مسیر عمل گذاشتید، فراموش نکنید که همیشه بهتر است روی پله اول نردبانی باشید که شما را به آرزویتان می‌ر‌ساند تا روی بالاترین پله نردبانی که شما را به مقصد دیگری می‌برد. وقتی مسئولیت کار و زندگی خود را برعهده می‌گیرید، همیشه راهنمایی در مسیرتان وجود ندارد و این تنهایی گاهی باعث بروز شک و تردید می‌شود. هرچه بیشتر به افکار منفی و تردیدها بها بدهید، قوی‌تر می‌شوند.

 

بیشتر افکار منفی صرفا در حد فکر هستند و واقعیت بیرونی ندارند. نداهای منفی درونی همیشه شما را به توقف و تسلیم تشویق می‌کنند.این نداها روند حرکت‌تان را مختل و شما را متوقف می‌کنند. کافی است چند لحظه به افکار منفی خود بیندیشید و راستی و درستی آنها را ارزیابی کنید تا ببینید چقدر بی‌پایه و اساس هستند.از اهمیت خواب کافی هرچه گفته شود باز هم کم است. وقتی خواب هستید، مغز، پروتئین‌های سمی را از نورون‌ها می‌گیرد. این پروتئین‌های سمی نتیجه فعالیت‌ها نورون‌ها در زمان بیداری است.

 

متاسفانه مغز تنها زمانی که خواب هستید، قادر به از بین بردن این پروتئین‌های سمی است و وقتی به‌اندازه‌ کافی نخوابید و استراحت نکنید، این پروتئین‌ها در سلول‌های مغزی شما جا خوش می‌کنند، توانایی فکر کردن را از شما می‌گیرند و باعث می‌شوند هشیاری خود را از دست بدهید. وقتی به‌اندازه کافی یا خوب نمی‌خوابید خودکنترلی، حواس، توجه و حافظه شما کم می‌شود و حتی در صورت عدم حضور عوامل استرس‌زا، کم‌خوابی باعث افزایش میزان هورمون‌های استرس‌زا می‌شود که از عوامل اصلی پایین آمدن میزان بازدهی و بهره‌وری هستند.

 

گاهی اوقات جاه‌طلبی موجب می‌شود که کمتر بخوابید و برای انجام کار بیشتر تا دیروقت بیدار بمانید اما واقعیت این است که این بیداری تنها باعث از دست رفتن بهره‌وری شما می‌شود؛ پس بهتر است به‌اندازه کافی بخوابید. هرچه توانایی شما در نه گفتن کمتر باشد با احتمال بیشتری درگیر اضطراب، تشویش و افسردگی می‌شوید و همه اینها یعنی در پذیرفتن مسئولیت‌های خود به مشکل برخواهید خورد.نه گفتن برای بیشتر افراد دشوار است. «نه» واژه قدرتمندی است که نباید از بیان آن بترسید. با قدرت نه بگویید و از بیان جملاتی مانند: «مطمئن نیستم»، «فکر نمی‌کنم بتوانم» و ... بپرهیزید.

 

بی‌نقص‌بودن را فراموش کنید؛ وقتی به‌دنبال هر چیز در ایده‌آل‌ترین شکل ممکن باشید، احساسات منفی بر شما سایه می‌اندازد و موجب می‌شود که میل به تسلیم یا کاستن از تلاش، در شما پا بگیرد. در این حالت شما به‌جای تمرکز برای پیشرفت و کسب موفقیت‌های تازه مدام بر شکست‌ها و نقص‌های خود دقیق می‌شوید و فرصت‌های روبه‌رو را از دست می‌دهید.

 

نقطه‌ای که توجه شما متمرکز بر آن است، حالت احساسی شما را مشخص می‌کند. اگر تمرکز شما بیشتر بر مشکلات باشد احساسات منفی تمام وجودتان را دربرمی‌گیرد؛ پس حال و هوای شما نیز منفی خواهد شد و توانی برای رسیدن به اهداف‌تان در شما باقی نخواهد ماند اما توجه و تمرکز بر یافتن راه‌حل‌ها، احساس پویایی و بهره‌وری شما را زنده می‌کند و باعث بهبود عملکردهایتان می‌‌شود.وقتی دچار لغزش و اشتباه می‌شوید، برای ادامه مسیر و حرکت به جلو باید بتوانید خودتان را ببخشید. البته نه اینکه فراموش کنید که اشتباهات چه احساسی در شما ایجاد می‌کنند بلکه باید بتوانید خود را از گرداب اثرات منفی آن بیرون بکشید.

 

سعی کنید به‌جای لنگر انداختن در گذشته‌ها از اشتباهاتتان عبرت بگیرید و برای بهتر شدن تلاش کنید.شکست‌ها باعث می‌شوند اعتماد به نفس شما کمی مخدوش شود و فکر کنید که در آینده نیز نمی‌توانید به پیروزی دست پیدا کنید. بیشتر اوقات شکست نتیجه خطر کردن و تلاش برای رسیدن به چیزی است که بسیار دشوار به‌دست می‌آید.

 

درست در همین نقطه می‌توانید ورق را برگردانید و با تقویت باور به خود و درس گرفتن از شکست‌ها موفق بشوید یا با ماندن در خاطرات تلخ راه به جایی نبرید. به‌دست آوردن هر چیز ارزشمندی مستلزم پذیرفتن خطرات احتمالی است. شما تنها با باور خود و توانایی‌هایتان می‌توانید شکست را مغلوب کنید و به زانو دربیاورید. با زندگی در گذشته، خاطرات تلخ گذشته را با خود به زمان حال می‌کشید. در این‌صورت انتظاری برای پیروزی باقی نمی‌ماند.

 

منبع: آرمان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.