2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
چگونه ازدواج موفق داشته باشیم؟

چگونه ازدواج موفق داشته باشیم؟

یک روانشناس گفت: عواملی که باعث یک ازدواج موفق می‌شود آموزش‌های علمی در این حوزه است به زوج‌ها باید آموزش‌های لازم داده شود.

دوات آنلاین-موفق بودن ازدواج چندان ربطی به شانس ندارد بلکه بیشتر تحت تاثیر عوامل دیگر است و در واقع همه چیز به خود زن و مرد بستگی دارد.

 

یک روانشناس گفت: عواملی که باعث یک ازدواج موفق می‌شود آموزش‌های علمی در این حوزه است به زوج‌ها باید آموزش‌های لازم داده شود.

 

داوود ذوالفقاری روانشناس و مشاور در خصوص یک ازدواج موفق اظهار کرد: عواملی که باعث یک ازدواج موفق می‌شود آموزش‌های علمی در این حوزه است به زوج‌ها باید آموزش‌های لازم داده شود به همین دلیل مشاور پیش از ازدواج را برای یک ازدواج موفق پیشنهاد می‌کنم.

 

ذوالفقاری گفت: ازدواجی موفق است که تمام مراحل آشنایی، خاستگاری، نامزدی، عقد و عروسی را پشت سر گذارند و همچنین با مراجعه با مشاور با ضرورت و خطرات سال اول زندگی مشترک را زیر یک سقف برای زوج تشریح می‌کند که اصطلاحا به این دوره راه رفتن روی طناب می‌گویند.

 

این روانشناس بیان کرد: یکی از عامل‌ها مربوط به دوره آشنایی است که حتما باید با نظارت خانواده‌ها صورت گیرد رعایت کردن یک سری مسائل در دوره آشنایی به انتخاب درست کمک می‌کند.

 

وی افزود: در این دوره باید به مسائلی همچون توجه به نشانه‌های هشداری دقت داشته باشند و اگر در موضوعی سئوالی دارند حتما آن سئوال را مطرح کنند و به راحتی از کنار آن نگذرند.

 

ذوالفقاری اظهار داشت: افراد نباید درگیر زرق و برق مالی و جایگاه اجتماعی فرد شوند و صرفا وضع مالی خوب یا مدرک تحصیلی بالا ملاک اصلی نیست و تحت تاثیر این مسائل قرار نگیرند.

 

این روانشناس تصریح کرد: سئوالات خود را به طور کامل از طرف مقابل خود بپرسند مسائل به این صورت می‌تواند به یک ازدواج موفق کمک کند و این دوره ۶ ماه باشد بسیار تاثیر خوبی دارد.

 

وی در ادامه بیان کرد: از جمله مسائل دیگر برای ازدواج موفق در دوره نامزدی است که رابطه جنبه اجتماعی‌تر پیدا کرده است و خانواده‌ها هم یکدیگر را می‌شناسند و در این دوره باید بررسی کنیم که طرف مقابل را با همان ویژگی‌هایی را که دارد قابل پذیرش است یا نه؟

 

ذوالفقاری اشاره کرد: در این دوره درخصوص مسائل مالی نیز حتما سئوال شود و رفت و آمد‌ها متناسب با فرهنگ حتما وجود داشته باشد که زمان مناسب این دوره نیز ۶ ماه باشد زمان مناسبی است.

 

این روانشناس با بان اینکه سال اول زندگی مشترک می‌تواند برای ازدواج موفق مخاطره داشته باشد،گفت: دو نفر با استاندار‌های متفاوت وارد زندگی می‌شود این استاندار‌های متفاوت می‌تواند تعارضاتی را به دنبال داشته باشد و هیچکدوم از طرفین اشتباه نمی‌کنند و این تعارضات طبیعی است.

 

وی اظهار داشت: در سال اول زندگی مشترک سه حالت، سعی در تغییر طرف مقابل داریم، آنقدر جنگیدیم که برای تغییر خسته می‌شویم و این تفاوت‌ها را می‌پذیریند و درک می‌کنند تعارضات نشانه عدم عشق نیست.

 

ذوالفقاری گفت: اهمیت به دوره آشنایی، نامزدی، عقد و عروسی داده شود چرا که حذف هر یک از این دوره‌ها می‌تواند در یک موفق بودن یک زندگی تاثیرات منفی گذارد یک ازدواجی موفق است که مطابق با فرهنگ، مذهب و تحت نظارت خانواده‌ها باشد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.