2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بیوگرافی کامل حمیدرضا آذرنگ به بهانه بازی در نقش خلیل در سریال نون-خ

بیوگرافی کامل حمیدرضا آذرنگ به بهانه بازی در نقش خلیل در سریال نون-خ

حمیدرضا آذرنگ در سریال نون-خ نقش خلیل را به خوبی بازی کرده البته او کرد نیست اما از عهده نقش به خوبی برآمده است. بیوگرافی این هنرمند را بخوانید:

دوات آنلاین-حمیدرضا آذرنگ که در سریال نون-خ نقش خلیل را بازی کرده  ۱۳۵۱ در تهران به دنیا آمده اما زمانی که یک ساله بود همراه پدر و مادرش به اندیمشک مهاجرت  و تا ۱۸ سالگی در آنجا زندگی کرد. آذرنگ ،  نمایشنامه‌نویس، کارگردان، و بازیگر تئاتر و سینما است.

حمیدرضا آذرنگ بازیگر

زندگی حرفه‌ای حمیدرضا آذرنگ

حمیدرضا آذرنگ دانش‌آموخته کارشناسی در رشته روانشناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن در سال ۱۳۷۶ است.

 

او برنده جوایز متعدد سینمایی بوده‌است که از این جمله می‌توان به جایزه جشن خانهٔ سینما در سال ۱۳۹۳ به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم ملکه اشاره کرد.

 

او تا کنون برنده پنج جایزه از جشنواره تئاتر فجر در زمینه‌های نویسندگی و بازیگری شده‌است. دو جایزه تئاتر فجر برای بازیگری را برای بازی در نمایش‌های خون رقصه ۱۳۹۰ و چهار حکایت از چندین حکایت رحمان ۱۳۸۳، سه جایزه از تئاتر فجر برای بهترین نویسندگی برای نگارش نمایشنامه‌های خنکای ختم خاطره ۱۳۸۸، دو لیتر در دو لیتر صلح ۱۳۹۰ و خیال روی خطوط موازی ۱۳۸۵ و لوح تقدیر را برای نگارش نمایشنامه ترن در سال ۱۳۹۱ از همین جشنواره، دریافت کرده‌است.

 

نمایش «روزی روزگاری آبادان» نوشته و کارگردانی او هم در همین جشنواره سال ۱۳۸۴ مورد تقدیر ویژه قرار گرفت. او در دوره‌های متوالی در جشنواره فجر در رشته‌های مختلف نامزد دریافت جایزه شده. او برای نگارش نمایشنامه مادر مانده در جشن اردیبهشت تئاتر ایران (۱۳۸۸) به عنوان نویسنده برتر انتخاب شد و در هفتمین جشن بازیگر تئاتر برای بازی در نمایش‌های «اهل قبور» و «خنکای ختم خاطره» عنوان برترین بازیگر مرد تئاتر سال را از آن خود کرد.

حمیدرضا آذرنگ در کنار همسرش

زندگی شخصی حمیدرضا آذرنگ

حمیدرضا آذرنگ در برنامه خندوانه ۲۳ تیرماه ۱۳۹۵ گفت: «پدرم ومادرم گلپایگانی هستند. یک سالم بوده رفتم خوزستان. اونجا بزرگ شدم در سومار یکی از شهرهای شهرستان قصر شیرین در استان کرمانشاه خدمت کردم، دانشگاهم رودهن بوده. به شدت معتقدم در جنوب شکل گرفته‌ام، من از یکسالگی تا هجده سالگی اندیمشک بودم.

 

هرچند آذرنگ سالهای زیادی است که فعالیت هنری دارد اما حضور او در دو سال گذشته به عنوان هنرپیشه در تلویزیون و سینما پررنگ شده‌است. او سالها قبل با ساناز بیان نویسنده و هنرپیشه ازدواج کرد و فرزند کوچک او  بامداد  نام دارد. آذرنگ همچنین پسری 18 ساله دارد.

 

ساناز بیان متولد سال ۶۲ است و ۱۱ سال از همسر خود کوچکتر است.

حمیدرضا آذرنگ بازیگر

آذرنگ به معنای نهایت غم است او درباره اینکه چنین فامیلی چرا برای خانواده‌اش برگزیده شده‌است می‌گوید:این فامیلی بوده که پدربزرگم انتخاب کرده‌است معنای آن غم بی‌نهایت است راستش نمی‌دانم زمانی که او چنین نام خانوادگی را انتخاب کرد معنایش را می‌دانست یا نه اما این نام خانوادگی را دوست دارم.

 

آذرنگ که توجه ویژه‌ای به خوزستان و مردم جنگ زده‌دارد تاتر هتلی‌ها را روی سن برد و خودش هم یکی از نقش‌های اصلی آن را بازی کرد. این تاتر به ماجرای زندگی مردمان جنگ زده خوزستان که درسالهای جنگ تحمیلی در هتل‌های تهران زندگی می‌کردند پرداخته‌است.

 

بیشتر نمایشنامه های او متاثر از مسائل مربوط به آسیب شناسی زنان است.

 

وی در برخی کارگاه های آموزشی و فستیوال های معتبر نمایشنامه نویسی در دانشگاه های شناخته شده جهان کنفرانس داشته است.

 

نقش خلیل در سریال نون-خ

حمیدرضا آذرنگ در سریال نون.خ به کارگردانی سعید آقاخانی نقش آفرینی  و نقش خلیل خانزادی را بازی کرد و بلافاصله با نقش بیژن در سریال روزهای بی قراری 2 به تلویزیون برگشت.

 

او سپس در فصل دوم نون-خ حضور یافت. در این فصل همسر خلیل مهاجرت کرده و او همراه فرزند خردسالش به روستا بازگشته است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.