2020/08/10
۱۳۹۹ دوشنبه ۲۰ مرداد
از بین بردن استرس با این تکنیک‌های طلایی

از بین بردن استرس با این تکنیک‌های طلایی

اگر شما هم از چجمله افرادی هستید که زیاد دچار استرس می‌شوید بهتر است راهکارهایی را که در این مطلب آمده است، بخوانید.

دوات آنلاین-استرس یکی از واکنش‌های طبیعی بدن در موقع خطر است. اگر دچار استرس حاد هستید نیاز است که با استفاده از تمام راهکار‌های ممکن این مشکل را حل کنید. می‌توانید حل این مشکل را با تغییر در نوع نگرشتان شروع کنید. تغییر در نگرش باعث تازه شدن نوع نگاهتان به مسائل شده و مهارتتان را در اداره زندگی بالا می‌برد. این راهکار اساس کنترل و مدیریت استرس در زندگی است.

 

این روش‌هایی را که در ادامه به شما خواهیم گفت دنبال کنید تا از استرس فاصله بگیرید. این راهکار‌ها به شما کمک خواهند کرد که از شر استرس حاد خلاص شوید، بر کسی پوشیده نیست که افراد در هنگام عصبانیت تصمیمات غیرمعقول و نسنجیده می‌گیرند. وقتی که در حال جر و بحث با کسی هستید به طور خود به خود عصبانی خواهید شد.

 

این عصبانیت باعث بروز استرس بیشتر و پیامد‌های ناخوشایند بعد از آن خواهد شد. به عقیده من بهتر است بعد از آرام شدن و از بین رفتن عصبانیت، دوطرف به بحث خود ادامه دهند و به نتیجه برسند. وقفه‌ای که در میانه جر و بحث به وجود می‌آید فرصتی را به شما می‌دهد که ذهن خود را از افکار و احساسات مخرب خالی کنید.

چگونه بر استرس غلبه کنیم

نگرانی چه عواقبی دارد

بسیاری از مردم معتقدند که نگرانی در انجام کار‌ها به آنها کمک می‌کند که در موقعیت‌های دشوار بهتر عمل کرده و همه چیز زندگیشان را تحت کنترل بگیرند. متاسفانه این باور غلط باعث افزایش استرس در زندگی می‌شود. وقتی در مورد مساله‌ای نگران هستید این تصویر در ذهن شما شکل می‌گیرد که اتفاق بدی خواهد افتاد و به تدریج افکار منفی به ذهنتان خطور خواهند کرد.این نگرانی‌ها به تدریج تبدیل به عادت می‌شوند و شما مجبور خواهید شد با استرس مزمن در زندگی کنار بیایید.

 

به علاوه نگرانی ممکن است ذهن شما را پر از حس ترس کند. گاهی اوقات مردم سعی می‌کنند که در شرایط سخت به آرامش برسند. ذهن شما کلید حل این مشکل است. افکار مثبت را جایگزین افکار منفی کنید و بدانید که نگرانی، بسیار برای سلامت جسم و روان شما خطرناک است.

 

اغلب اوقات شما خودتان را به خاطر کار‌هایی که انجام داده‌اید نمی‌بخشید. انسان‌های پر تلاش همواره سعی‌شان بر این است که خود را به استاندارد‌های بالای زندگی نزدیک کنند و خود را در همان حد نگه دارند. این خصوصیت اخلاقی باعث بروز استرس زیادی می‌شود. این احساس در افراد باعث به‌وجود آمدن اضطراب و افسردگی می‌شود. خودتان را به خاطر کار‌هایی که از کنترل شما خارج هستند سرزنش نکنید.

 

بهتر است که نگاهی به افکار و احساساتتان بیندازید تا بدین وسیله قادر باشید افکار منفی درونی خود را تحت کنترل بگیرید. اگر احساس می‌کنید جایی از کار می‌لنگد به عقب بر گردید و از خودتان بپرسید چه نکات مثبتی را از آن اتفاق بد و ناخوشایند می‌توانید یاد بگیرید. به علاوه اگر احساس رضایتمندی درونی از خودتان را افزایش دهید تبدیل به فردی موفق و با اعتماد به نفس خواهید شد.

 

موقع استرس نفس عمیق بکشید

نفس عمیق یکی از بهترین روش‌های کاهش استرس و دور نگه داشتن بدن از اسپاسم‌های عصبی و تنش است. ورزش‌های هوازی فعالیت سیستم عصبی و تولید گلبول‌های سفید خون را افزایش می‌دهند.

 

اگر قادر به درک و شناخت احساساتتان شوید کیفیت زندگیتان نیز بالا خواهد رفت. این روش به آسانی میزان استرس و اضطراب را در شما کاهش می‌دهد. احساساتتان را سرکوب نکنید، زیرا این کار تاثیرات مخربی را روی جسم و روانتان بر جای خواهد گذاشت. این کار همچنین باعث افزایش استرس و تنش در زندگی می‌شود.

خنده استرس را از بین می برد

خنده؛ ارزان‌ترین روش رفع استرس

خنده بهترین، ارزانترین و آسانترین راهکار مثبت بودن است. نگرش مثبت و شوخ طبع بودن هر دردی را درمان می‌کند. حتی خنده‌های کوتاه و گذرا باعث ایجاد تغییرات مثبتی در شما می‌شوند. خنده استرس را کاهش می‌دهد. بسیاری از مردم با شوخ طبعی هم روحیه خود را عوض می‌کنند و هم روحیه مردم را تازه می‌کنند. این افراد نسبت به بقیه کمتر در معرض افسردگی و اضطراب قرار می‌گیرند.

استرس خود را با این روش ها رفع کنید

4 روش طلایی مقابله با استرس

مصطفی تبریزی روان شناس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره «تکنیک‌های مقابله با استرس» گفت: وقتی فشار روانی به ما وارد می‌شود آن را استرس می‌گوییم. بسیاری از اوقات اضطراب باعث استرس می‌شود.

 

وی ادامه داد: استرس عوامل مختلفی دارد. اولین کار در مقابله با استرس این است که باید دلیل روان شناختی آن را پیدا کنیم؛ یعنی برای نمونه اگر شما فردی کمال گرا هستید، وقتی کارتان به صورت کامل انجام نمی‌شود،دچار استرس می‌شوید.

 

این روان‌شناس خاطرنشان کرد: در این شرایط باید شما کمال گرایی را درست کنید؛ بنابراین باید عوامل روان‌شناسی موجد استرس را پیدا کنیم و آنها را درمان کنیم که این یک کار زیربنایی است.

 

بیشتر بخوانید: خوراکی‌هایی که استرس شما را کم می‌کند

 

تبریزی بیان داشت: می‌توانیم به محض اینکه دچار استرس شدیم یک یا دو دقیقه افکارمان را به خاطرات خوشایند خود ببریم و در این فاصله ترشحات هورمون‌های بدن تغییر کرده و فشار روانی کم می‌شود.

 

وی ریلکس کردن و آرام سازی ذهن را سومین تکنیک کاهش استرس برشمرد و گفت: در این حالت باید تمام ذهن و بدن خود را رها ساخته و به اصطلاح تعطیل کنیم و در یک حالت خلسه و بی ذهنی و فکری بسر ببریم.

 

این روان شناس چهارمین تکنیک مقابله با استرس را دور شدن از محیط استرس زا عنوان کرد و افزود: برای نمونه اگر در ترافیک دچار استرس شدید به نقطه خلوتی بروید یا اگر فردی باعث ایجاد استرس در شما می‌شود از آن فرد و محیط جدا شوید.

 

منابع:روزنامه آرمان - خبرگزاری فارس

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.