2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
گفت و گو با المیرا دهقانی ،بازیگر سینما و تلویزیون : یاسمن در سریال لحظه گرگ و میش زنی قوی و صادق است

گفت و گو با المیرا دهقانی ،بازیگر سینما و تلویزیون : یاسمن در سریال لحظه گرگ و میش زنی قوی و صادق است

معتقدم مردم خیلی باهوش هستند و هنرمندان و بازیگران واقعی را دوست دارند. همه منتظرند ببینند که من بازیگر چه چیزی در چنته دارم و چگونه بازی می کنم.

دوات آنلاین-می گوید متولد سال 1370 و اهل شیراز است. در دوران دانشجویی، یک آگهی بازی در تئاتر، مسیر زندگی اش را تغییر داد و با بازی خوبش توانست رضایت خانواده اش را برای ورود به این حرفه جلب کند. «المیرا دهقانی» برای تکمیل تحصیلات و دریافت مدرک فوق لیسانس به تهران رفت و این گونه شد که پایش ابتدا به صحنه تئاتر حرفه ای و بعد جعبه جادویی باز شد.

 

«همه چیز آن جاست»، «هشت و نیم دقیقه»، «سایه بان» و سریال لحظه گرگ و میش از آثاری است که دهقانی در آن ها بازی کرده است. گفت و گو با بازیگر نقش «یاسمن» سریال لحظه گرگ و میش در ادامه بخوانید.

 

  • با سریال لحظه گرگ و میش» خوش درخشیدید. به نظرتان چه شد این قدر دیده شدید؟

تحقیق درستی به کمک فیلم نامه همایون اسعدیان داشتم و تلاشم را هم نمی شود نادیده گرفت. من برای رسیدن به نقش از فاکتورهای متفاوتی الهام گرفتم.

 

  • وقتی قرارداد بازی در سریال را بستید چه شناسنامه ای برای شخصیت «یاسمن» در نظر گرفتید؟

در فیلم نامه برای همه شخصیت ها توضیحات و گره های کاملی داده شده بود. من بعد از چند بار خواندن فیلم نامه توانستم به کلیات و جزئیات زندگی «یاسمن»، چه قبل از 18 سالگی و چه بعد از آن، برسم. همین شناسنامه در فیلم نامه به من کمک کرد.

 

  • زمانی که می خواستید شخصیت «یاسمن» را خلق کنید چقدر در پیله تنهایی خود فرو می رفتید؟

به منزل که باز می گشتم این شخصیت با من همراه بود. وقتی بخش 18 سالگی یاسمن را بازی می کردم دختری 18 ساله بودم و متناسب با بالا رفتن سنم و اتفاقات رخ داده خودم را با آن شخصیت وفق می دادم. همه زندگی ام را حول اتفاق هایی که برای یاسمن می افتاد، می چیدم و حدود یک سال و نیم تا 2 سال با یاسمن زندگی کردم.

 

  • یاسمن زنی قدرتمند است و از 18سالگی که در روزنامه آگهی قبولی اش را در رشته پزشکی خواند با توجه به حوادث زندگی اش با پشتکار در راه هدفش گام برداشت تا پزشک شود. در مورد این شخصیت توضیح دهید.

دقیقاً همین طور است. یاسمن با سه برادر قوی بزرگ شده و ما در شناسنامه یاسمن، پدری قوی داریم. پدربزرگش  نیز بزرگ محل است. مادر او هم متناسب با آن مقطع زنی قوی بود و کار می کرد. معتقدم یاسمن زنی صادق است.

 

  •  قبول دارید با بازی در این سریال نسبت به گذشته بیشتر دیده شدید؟

 هم در تئاترهای خوبی در شیراز و تهران به روی صحنه رفته بودم  و هم در سریال ها و فیلم های کوتاهی بازی کرده بودم که دیده شده بود اما هیچ کدام به اندازه سریال لحظه گرگ و میش در دیده شدن من کمک نکرد ولی آن ها هم بی تاثیر نبودند و من از دل همان کارها آمده ام که همایون اسعدیان به من اعتماد کرد و نقش یاسمن را به من سپرد.

 

  • اشاره به آقای اسعدیان کردید؛ او با چه شناختی شما را برای بازی در سریالش انتخاب کرد؟

 زمانی که فراخوان دادند که برای سریال شان به دنبال چهره های جدید هستند من رزومه خودم را برای شان فرستادم. از دفترشان با من تماس گرفتند و بعد از دادن تست پذیرفته شدم و قرارداد بستیم.

 

  • یک سال و نیم زمان کمی برای بازیگر نیست  که قراردادی با پروژه دیگری نبندد. در این مدت چه سختی هایی را متحمل شدید؟

من از سال 1392 به دلیل علاقه ام به بازیگری برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس، دانشکده تهران را انتخاب کردم تا ساکن آن جا شوم و هدفم این بود که تئاتر کار کنم و همه سختی ها را به جان خریدم. دوری از خانواده را به دلیل بازیگری از سال های گذشته تجربه کرده بودم. یک سال و نیم خیلی درگیر کار بودم و  از دوستان انرژی می گرفتم. همایون اسعدیان مدیر پروژه هم بود و از 4 سال پیش مشغول نگارش، تصحیح، پیش تولید، تولید، تدوین و اکنون هم بعدازظهرها مشغول اصلاح و رساندن سریال به پخش است و این انرژی سبب شده است که نگویم خسته ام. البته فشار روی من هم بود اما لذتش بیشتر بود.

 

  • شما به عشق بازی در تئاتر، تهران را برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس انتخاب کردید؛ چرا ابتدا بازیگری نخواندید و رشته صنایع غذایی را انتخاب کردید؟

اولین جرقه برای بازیگری در سن نوجوانی ام زده شد که با مخالفت شدید خانواده ام رو به رو شدم و ترجیح دادم به این حرفه فکر نکنم تا این که دانشجوی ترم یک دوره کارشناسی صنایع غذایی دانشگاه شیراز بودم که یک آگهی بازیگری دیدم و به آن جا رفتم. تا اجرای اول تئاترم موضوع را از خانواده ام پنهان کردم. روز اول اجرا از پدرم دعوت کردم به تماشای نمایشم بنشیند و از آن به بعد خانواده ام با من همراه شدند. ادامه تحصیل در دانشگاه دستاویزی بود که به تهران بیایم.

 

  • چه شد که «شهرام شاه حسینی» برای بازی در سریال «همه چیز آن جاست» به شما نقش داد و اولین ورودتان را به تلویزیون تجربه کردید؟

من در تئاتری با نام «پرتره ناتمام از کلاغ سفید» بازی می کردم که در فستیوال بین المللی دانشگاه هنر برای اجرا رفتیم و در آن جا هم بورسیه بازیگری گرفتم و هم یکی از داوران مرا به مدیر تولید سریال «همه چیز آن جاست» معرفی کرد و بعد از تست گریم و خواندن فیلم نامه مقابل دوربین رفتم.

 

  • پس آشنایی تان با «شهرام شاه حسینی» سبب شد در سریال «هشت و نیم دقیقه»، او نقش کوتاه زن میان سال جزامی با گریم سنگین را به شما بدهد؟

در آن سریال نقشی بود که می خواستند به بازیگر تئاتر بدهند تا نقش را در بیاورد چون بیماری جزام و سن بالایی داشت. به یاد دارم 3 ماه در پلاتو بودم و با خودم تمرین می کردم و با کسی حرف نمی زدم و در انزوا فرو رفته بودم.  15 جلسه نقشم در شمال بود و سعی می کردم در نقش فرو روم. خدا را شکر نقش هایی را که بازی کردم برای خودم چالش داشتند.

 

  • برنامه بعدی تان بازی در سینما، تئاتر یا تلویزیون است؟

بازی در سینما، تئاتر و تلویزیون را دوست دارم و اکنون اولویتم تئاتر و سینماست. ممکن است زمان طولانی در تلویزیون نباشم چون نقش متفاوتی را در تلویزیون نمایش دادم و نمی خواهم دیگر خودم را تکرار کنم. دوست دارم در نقشی بازی کنم که حرفی برای گفتن داشته باشد و متفاوت باشد.

 

  • به شهرت فکر می کنید؟

اکنون محبوبیت بین مردم برایم مهم شده است فقط به واسطه این که خوب بازی کنم و مردم مرا به شکل واقعی دوست داشته باشند. معتقدم مردم خیلی باهوش هستند و هنرمندان و بازیگران واقعی را دوست دارند. همه منتظرند ببینند که من بازیگر چه چیزی در چنته دارم و چگونه بازی می کنم.

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.