2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
چگونه احساس خوشبختی کنیم؟

چگونه احساس خوشبختی کنیم؟

اگر احساس خوب شما در مسیر درست خود قرار دارد و عقلتان از آن حمایت می‌کند نسبت به آن بی توجه نباشید و آن را فدای مسائل دیگر نکنید.

دوات آنلاین-هرگاه دل انسان شاد و احساسش نسبت به زندگی مثبت باشد خوشبخت خواهد بود هر چند به لحاظ ظاهر و از نگاه دیگران زندگی روبراه نباشد. بنابراین یکی از مهم‌ترین راه‌های خوشبختی، داشتن احساس خوب است. باید این احساس خوب را تقویت کرد. باید به احساس توجه نمود.

 

در مورد سالمندان هم گاهی می‌بینیم همه چیز زندگی را برایشان فراهم نموده‌ایم باز هم راضی و خرسند نیستند این بدان علت است که به احساسشان توجه نکرده‌ایم. توجه به احساس کودکان، سالمندان و خودمان مهم‌تر از روبراه کردن استانداردهای زندگی است. احساس خوب داشتن و احساس خوشبخت بودن، از خوشبختی واقعی که در استانداردهای روانشناسی و جامعه‌شناسی تعریف می‌شود در ایجاد روح و روان سالم، حتی جسم سالم مؤثرتر است. احساس خوشبختی چیز کمی نیست و باید برای تقویت آن و از بین بردن موانع آن تلاش کرد.

 

برای تقویت خوشبختی باید احساس خوب را تقویت نمود و برای تقویت احساس خوب، قطعا باید سلیقه و مزاج فرد در نظر گرفته شود اما باید مراقبت نمود تا احساسات کاذب عقل و زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار ندهند. بر فرض مثال اگر دل را در مادیات رها کنیم و دائما در فضاهایی مثل بازارها پرسه بزنیم و با افراد مادی‌گرا معاشرت کنیم دل بیمار می‌شود و احساس خوب را فقط در مادیات جست‌و‌جو می‌کند اگر چنین اتفاقی افتاد احساس خوب هیچ‌گاه هم به دست نخواهد آمد. در این صورت احساس خوب داشتن معادل خوشبختی نخواهد بود. احساس خوب وقتی معادل خوشبختی است که دل از انحرافات پاک باشد.

 

اگر احساس خوب شما در مسیر درست خود قرار دارد و عقلتان از آن حمایت می‌کند نسبت به آن بی توجه نباشید و آن را فدای مسائل دیگر نکنید. همین روزهایی که در انتظار روزهای خوشی در آینده با بی‌حوصلگی سپری می‌شود، بهترین روزهای زندگی شماست. همین روزها را با احساس خوب سپری کنید. بی‌توجهی به احساس رضایت و خوشبختی، موجب یاس و خستگی و بیماری‌های عصبی خواهد بود.

 

هر روز در بخش تغذیه با هشدارهایی مواجه هستیم که ما را از خوردن چیزهای مضری که سرطان‌زا هستند نهی می‌کند. اما از توجه به احساساتی که سرطان‌زا هستند غافلیم. گاهی یک احساس بد یا احساس بد بودن چنان پیشرفت می‌کند که روی تمام زندگی ما سایه می‌اندازد. وقتی احساسات منفی پیشرفت می‌کند بیش از هر سم مهلک یا غذای سرطان‌زا، دشمن جان می‌شود. عذاب وجدان یکی از مهم‌ترین احساسات منفی است که دشمن آرامش و شادی است. کسی که نمی‌تواند خودش را ببخشد و خود را بد می‌داند هیچ‌گاه قلبا و واقعا شادی را تجربه نخواهد کرد.

 

باید احساسات بد خودمان را بشناسیم با آنها رودررو شویم اگر می‌توانیم اشتباهاتی را جبران کنیم تا آنها را برطرف کنیم این کار را جدی بگیریم. یا اگر ممکن است با کارهای خوب دیگر این احساسات منفی را از خودمان دور کنیم. به هر حال برای از بین بردن آن احساسی که در اعماق قلبمان ریشه کرده و گاهی بدون آنکه متوجه باشیم آزارمان می‌دهد و حتی موجب بیماری‌های عصبی در وجودمان می‌شود، باید اقدام کرد.

 

منبع: آرمان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.