2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
بیوگرافی کامل مریم کاویانی و شوهرش رامین مهمانپرست

بیوگرافی کامل مریم کاویانی و شوهرش رامین مهمانپرست

مریم کاویانی که متولد سال 49 است و 20 سال قبل یک ازدواج ناموفق داشته این بار با رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه در دولت احمدی نژادازدواج کرده است.

دوات آنلاین-مریم کاویانی هنزپیشه‌ای که فعالیت هنری‌اش را از سال 81 شروع کرده‌ است  با ازدواج با یک دیپلمات دوباره خبرساز شد.

 

مریم کاویانی که متولد سال 49 است و 20 سال قبل یک ازدواج ناموفق داشته این بار با رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه در دولت احمدی نژاد ازدواج کرد.

 

مریم کاویانی زمانی وارد عرصه بازیگری شد که در بیمارستان مهراد تهران به عنوان پرستار فعالیت می‌کرد. او در آن زمان به تازگی از همسر اولش جدا شده و با پسرکوچکش زندگی می‌کرد.

 

علی پسر او که متولد سال 76  است در حال حاضر دانشجوی عمران است وفعالیت هنری هم دارد.

 

مریم کاویانی گفته‌ است: پسرم دوست ندارد درباره فعالیت هنری‌اش صحبت کند و من هم به خواسته او احترام می گذارم. او دانشجوی رشته عمران است و پسری موفق است.

 

مریم کاویانی با بازی در سریال او یک فرشته بود در نقش همسر مرحوم حسن جوهرچی به شهرت رسید هرچند تا پیش از این نیز در اولین فیلم سینمایی‌اش به نام اسپاگتی در 8 دقیقه به کارگردانی رامبد جوان خوش درخشیده و دیده شده‌‌ بود اما شهرتش را با سریال او یک فرشته بود به دست آورد و بیشترین تجربه کاری‌اش هم در تلویزیون بوده است.

 

او در دوران پرستاری‌ در بخش بیماران شیمی درمانی فعالیت داشت و در مصاحبه‌ای گفته‌بود: در یک ماه 47 بیمارم را از دست دادم. آخرین بیمارم که فوت کرد در پشت‌بام بیمارستان مهراد زار زار گریه کردم و از خدا خواستم راهی جلوی پایم بگذارد. چون دیگر تحمل دیدن این همه رنجی که بیمارانم تحمل می‌کردند را نداشتم. فردای آن روز به من بازی در فیلم اسپاگتی در 8 دقیقه پیشنهاد شد.

مریم کاویانی یک برادر دارد که از او کوچکتر است. پدر و مادرش در قید حیات هستند و ارتباط خوبی بین اعضای خانواده برقرار است. او می‌گوید: اینکه یک فرزند همیشه احساس کند از سوی پدر و مادرش حمایت می‌شود قطعا پیشرفت خواهد کرد. منظورم حمایت مالی نیست هر فردی اگر احساس کند تنها نیست قطعا شادتر زندگی می‌کند و همین هم باعث موفقیت او می‌شود. من خانواده بسیار خوبی دارم با اینکه ازدواج ناموفقی داشتم و خیلی زود از همسر اولم جدا شدم اما توانستم بار سنگین طلاق را تحمل کنم و اگر حمایت خانواده‌ام نبود نمی‌توانستم این کار را بکنم. حالا هم زندگی خیلی خوبی دارم.

 

مریم کاویانی پیش از این در گفت و گویی از فضای حاکم بر انتخاب بازیگر  برای یک پروژه انتقاد کرده و گفته‌ بود: متاسفانه امروزه بازیگران بر اساس تعداد فالوور و میزان فعالیت خود در شبکه‌های مجازی انتخاب می‌شوند. انگار سینمای امروز تصور می کند که نسبت فروش بلیت رابطه مستقیم با تعداد فالوور یک بازیگر دارد. گرچه این حضور به خود سینما ضربه‌ای نمی زند اما به معنای واقعی هنر لطمه می‌زند.

کاویانی با کارگردانی‌هایی چون، رامبد جوان، مهران مدیری و مسعود ده‌ نمکی کار  و نقش‌های ماندگاری بازی کرده‌ است. او در فیلم سینمایی قرارمون پارک شهر  به کارگردانی فلورا سام نیز حضور داشت.

 

اکران قرارمون پارک شهر ازدواج دوم مریم کاویانی را علنی کرد. او با حضور در پردیس سینمایی که این فیلم در آن اکران می‌شد کنار همسرش رامین مهمانپرست قرار گرفت و خبرازدواجش را علنی کرد.

 

به نظر می‌رسد آشنایی مریم کاویانی و رامین مهمانپرست به چند سال قبل بازمی‌گردد چرا که مریم کاویانی یک سال قبل در مراسم ختم همسر آقای دیپلمات حاضر شد و عکس‌هایی هم از او منتشر شده‌ است.

 

رامین مهمانپرست

رامین مهمانپرست متولد سال 39 است. او 8 سال از همسرش مریم کاویانی بزرگتر است و پیش از مریم کاویانی با فاطمه یعقوبی فرزند شهید زین العابدین یعقوبی ازدواج کرده‌ بود که اسفند سال 96 براثر بیماری در بیمارستانی در ورشو فوت کرد.

 

18 اسفند ماه 96 مراسم ختمی از سوی رامین مهمانپرست در تهران برگزار شد که مریم کاویانی هم در آن حضور داشت.

 

رامین مهمانپرست فارغ‌التحصیل مهندسی نرم‌افزار از دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و دارای مدرک MBA است.

 

وی در سال ۱۳۵۵ زمانی که ۱۶ ساله بود، وارد دانشگاه صنعتی شریف شد. رامین مهمانپرست در ۹ آبان ۸۸ به عنوان دستیار ویژه وزیر خارجه و سخنگوی جدید این وزارتخانه معرفی شد. پیش از وی حسن قشقاوی سمت سخنگو را عهده‌دار بود.

 

پس از انتصاب علی اکبر صالحی به عنوان وزیر امور خارجه در سال ۱۳۸۹، مهمانپرست علاوه بر عهده‌دار بودن مسئولیت سخنگویی با حکم وزیر امور خارجهٔ وقت به ریاست مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه منصوب شد.

وی همچنین سابقه فعالیت به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند و قزاقستان و مدیرکل هماهنگی امور فرهنگی و معاون مدیرکل اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه را دارد.

 

رامین مهمانپرست در سال 92 برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری از سمت خود استعفا داد و ثبت نام کرد اما با کاندیداتوری حسن روحانی  استعفا داد.

 

او در حال حاضر سفیر ایران در لهستان است.

 

هرچند ازدواج سیاستمداران با سلبریتی‌ها در ایران پیش از این هم  اتفاق افتاده و مریم کاویانی اولین آن نیست. اما ازدواج یک دیپلمات و یک هنرپیشه و علنی شدن آن و ایستادن مقابل دوربین عکاسان اولین بار است که اتفاق می‌افتد.

 

پیش از این مهناز افشار با ازدواج با یاسر رامین پسر محمد علی رامین از مدیران دولت احمدی‌نژاد اولین ازدواج سیاسی را رقم زده‌ بود.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.