2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
برای ثبت شرکت چه کار باید بکنیم؟

برای ثبت شرکت چه کار باید بکنیم؟

در زیر مراحل ثبت شرکت به طور کامل توضیح داده شده است:

دوات آنلاین-اگر قصد دارید کار و کسب تازه‌ای راه بیندازید اول باید شرکت خود را به ثبت برسانید اما بعضی‌ها روش ثبت شرکت را بلد نیستند و به همین دلیل با مشکل مواجه می شوند. در زیر مراحل ثبت شرکت به طور کامل توضیح داده شده است:

 

مرحله‌ اول: پیداکردن شریک خوب

به گزارش زومیت، اولین قدم برای ثبت شرکت پیداکردن شریک مناسب است، زیرا حداقل تعداد شرکا برای ثبت شرکت‌ با مسئولیت محدود ۲نفر و شرکت‌ سهامی خاص و عام ۳نفر است.

 

مرحله دوم: ثبت‌نام در سامانه ثبت شرکت

برای ثبت‌نام اینترنتی به سایت اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری مراجعه کنید. بعد از انتخاب پذیرش تأسیس باید فرم آن را با دقت کامل پر کنید. در مرحله اول که عنوان آن «اطلاعات متقاضی» است، باید مشخصات خودتان را وارد کنید و سپس وارد گام بعدی شوید.

 

مرحله سوم: انتخاب نام مناسب برای شرکت

در این مرحله که «نام‌های درخواستی» نام دارد، شما باید اسامی مورد نظر خود را بدون ذکر کلمه «شرکت» در ابتدای آنها وارد کنید. شما مجاز هستید ۵ نام شرکت را به ترتیب اولویت مورد نظر خود در فرم وارد کنید تا نهایتا یکی از آنها انتخاب شود.

 

مرحله‌ چهارم: مشخص‌کردن مدت و موضوع فعالیت شرکت

شما در این گام یعنی «مدت و موضوع فعالیت» باید موضوع اصلی فعالیت شرکت و مدت آن را با انتخاب گزینه محدود و نامحدود مشخص کنید. قبل از پرکردن این موارد با شرکای خود در مورد این موضوع صحبت کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

 

مرحله‌ پنجم: واردکردن آدرس شرکت

این مرحله «اطلاعات مرکز اصلی» نام دارد و همان‌طور که از نامش پیداست، باید با آدرس شرکت پر شود. بعد از نوشتن کدپستی و زدن «دریافت نشانی کدپستی از اداره پست»، آدرس به‌طور خودبه‌خود در سطر زیرین وارد می‌شود. اگر هنوز اقدام به اجاره‌ یا خرید محل مورد نظر خود نکرده‌اید، هیچ جای نگرانی نیست. می‌توانید آدرس محل سکونت خود یا یکی از شرکا را وارد کنید.

 

مرحله ششم: مشخص‌کردن سرمایه‌ اولیه

این مرحله «سرمایه شخص حقوقی» نام دارد. شرکت‌های با مسئولیت محدود باید حداقل سرمایه‌ مورد نظر خود و شرکت‌های سهامی باید تعداد سهم و ارزش اسمی آن را در این مرحله وارد کنند. حداقل سرمایه برای تأسیس یک شرکت با مسئولیت محدود مبلغ ۱۰۰‌هزار تومان است.

 

مرحله هفتم: واردکردن نام شرکا

مرحله‌ ششم این لیست «اشخاص» نام دارد و باید با نوشتن اسامی و شماره ملی شرکای شرکت تکمیل شود. چنانچه تعداد شرکا بیش از ۱۵۰نفر باشد، باید لیستی را که در این قسمت از سایت گذاشته شده است، دانلود و تکمیل کنید.

 

مرحله‌ هشتم: مشخص‌کردن سمت اشخاص

در مرحله «سمت اشخاص» شما باید سمت مورد نظر (مانند مدیرعامل، رئیس هیأت‌مدیره و...) و تاریخ شروع فعالیت‌های آنها را وارد کنید.

 

مرحله‌ نهم: واردکردن سهام اشخاص

درنهایت در این مرحله با انتخاب نام هریک از شرکا باید میزان سهام یا سرمایه‌شان را مشخص کنید.

 

 مرحله‌ دهم: انتخاب روزنامه و سال/ مالی

روز و ماه‌ سال مالی خود را در این قسمت وارد کنید و سپس روزنامه‌ مدنظر خود را از لیست اسامی موجود انتخاب کنید.

 

مرحله‌ یازدهم: واردکردن متن صورتجلسه

در فرم این مرحله و طبق توضیح سایت باید صورتجلسه مؤسسین، هیأت‌مدیره یا رکن اداره‌کننده‌ متناظر با نوع شخصیت حقوقی انتخابی را به‌طور کامل تایپ کنید.

 

مرحله دوازدهم: اظهارنامه/ تقاضانامه

متن اظهارنامه یا تقاضانامه خود را در این قسمت وارد کنید.

 

مرحله‌ سیزدهم: تکمیل اساسنامه

در این مرحله و با زدن «دریافت متن اساسنامه» فرمی برای شما ظاهر می‌شود که براساس اطلاعات واردشده در قسمت‌های قبلی تکمیل شده است. اگر اشتباهی در پرکردن قسمت‌های قبلی وجود داشته باشد، می‌توانید به گام مربوطه مراجعه و آنها را اصلاح کنید. همچنین یک‌سری قوانین در پایین آن ذکر می‌شود که بهتر است آنها را دقیقا مطالعه کنید.

 

مرحله‌ پایانی: پست‌کردن مدارک

در نهایت بعد از پرکردن فرم‌های بالا باید کلیه مدارک لازم را آماده کنید، به امضای همه‌ شرکا برسانید و برای اداره‌ ثبت شرکت‌ها در تهران و از طریق پاکت‌های مخصوص ارسال کنید. شما می‌توانید وضع پرونده‌ خود را از طریق کد رهگیری که در ثبت‌نام اینترنتی به شما اختصاص داده شده است، از طریق سامانه پیگیری کنید.

 

منبع: روزنامه شهروند

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.