2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
 بزرگترین موانعی که باعث می‌شوند به اهداف‌مان نرسیم

بزرگترین موانعی که باعث می‌شوند به اهداف‌مان نرسیم

این یک واقعیت است که همه افراد در زندگی شانس‌هایی دارند اما اکثر مردم از این بخت‌ها با بهانه‌های مختلف رو برمی‌گردانند. اگر واقعا می‌خواهید به اهداف‌تان در زندگی برسید باید موانع ذهنی خود را کنار بزنید

دوات آنلاین-با خودتان رو راست باشید. شما هم در زندگی موقعیت‌هایی داشته‌اید که می‌توانستید مسیرتان را تغییر بدهید و به سوی موفقیت بیشتر گام بردارید اما با بهانه‌هایی از ایجاد تغییر در زندگی خود سر باز زده‌اید. این یک واقعیت است که همه افراد در زندگی شانس‌هایی دارند اما اکثر مردم از این بخت‌ها با بهانه‌های مختلف رو برمی‌گردانند. اگر واقعا می‌خواهید به اهداف‌تان در زندگی برسید باید موانع ذهنی خود را کنار بزنید.

 

3 مانع ذهنی که باید از آن‌ها رها شویم

برای شروع بسیار دیر است

همانطور که می‌گویند سن تنها یک عدد است، اما همه ما سن را به عنوان یک جدول زمانی برای اهداف مان در نظر می‌گیریم.

 

می‌خواهم در ۲۵ سالگی در شهر بزرگ تری زندگی کنم. می‌خواهم در ۳۰ سالگی شغل موفقی داشته باشم. می‌خواهم در ۳۵ سالگی خانه دار شوم. می‌خواهم در ۴۰ سالگی به ۲۰ کشور خارجی سفر کرده باشم و…

 

وقتی که در این زمان خاصی که تعیین کرده ایم به اهداف مان نمی‌رسیم احساس شکست می‌کنیم. ماهیت زمان نباید به عنوان یک هدف ثابت بلکه باید به عنوان یک دستورالعمل در نظر گرفته شود.

 

زندگی همیشه درجریان است. فرق زیادی بین پریشان شدن با پستی بلندی‌های زندگی و آگاه شدن از آن‌ها و پیدا کردن یک مسیر جایگزین وجود دارد؛ بنابراین زمان نباید تعیین کننده این باشد که چه زمانی به چه هدفی برسیم بلکه باید راهنمایی باشد که نشان دهد آیا در مسیر درست قرار گرفته ایم و یا لیست اهداف مان هنوز با ما هماهنگ است.

روان شناسی موفقیت

به اندازه کافی پول ندارم

چند بار تا کنون این جمله‌ها را گفته اید: “من به اندازه کافی پول ندارم” یا “من بیش‌تر از حد کافی پول دارم” بدون شک جمله اول را بیشتر در طول روز تکرار می‌کنیم بدون این که از تاثیرات منفی آن آگاه باشیم.

 

ارتباط و گفتگو‌هایی که با پول داریم بیشتر از آن چیزی که فکرش را می‌کنیم روی ما تاثیر می‌گذارد؛ و داشتن ذهنیت مثبت در رابطه با آن کلید اصلی داشتن یک زندگی موفق است.

 

ذهنیت مثبت فراوانی یعنی تمرکز به داشته‌ها نه به نداشته ها. وقتی انرژی خود را صرف تمرکز بر دارایی‌های خود کنیم مثل موبایل و یا کامپیوتری که با آن کار می‌کنید ناخودآگاه گفتگویی که با پول دارید تغییر خواهد کرد.

 

هر چیزی در زندگی نیازمند انرژی است. منفی یا مثبت حرف زدن درباره هر چیزی به یک اندازه انرژی صرف می‌کند پس چرا آن را صرف چیز‌های خوب و مثبت نکنیم.

 

از فردا شروع خواهم کرد

شروع کردن از فردا از رایج‌ترین بهانه هاست که ما را از اهداف مان دور می‌کند. در واقع به طور ناخودآگاه به ذهن تان یاد می‌دهید که اهداف تان ارزش و اهمیتی ندارند.

 

ابتدا باید ببینید که آیا عادت‌های خاص شما را از رسیدن به اهداف تان بازداشته اند؟

 

آیا به هر چیزی بله می‌گویید و به مسائل دیگران بیشتر از خودتان اهمیت می‌دهید؟

 

آیا نمی‌دانید که از کجا باید شروع کنید؟

 

اولین گام در مسیر موفقیت خودآگاهی است.

 

سخن نهایی

فراموش نکنید که هیچوقت برای تغییر زندگی دیر نیست و عواملی مثل سن، زمان و تجربه نباید تغییری در اشتیاق شما برای رسیدن به هدف و یک زندگی متفاوت ایجاد کنند.

 

تا زمانی که زندگی ادامه دارد فراموش نکنید که حرکت و کنترل زندگی نیز ادامه دارد. همیشه بیشتر از آن چیزی که فکر می‌کنید آمادگی دارید. همه ما یک بار زندگی می‌کنیم و ارزش یک زندگی موفق را داریم.

 

منبع: بدونیم

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.