2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
با این دمنوش‌ها آرام و راحت بخوابید

با این دمنوش‌ها آرام و راحت بخوابید

اگر از اختلال خواب رنج می‌برید شاید بتوانید مشکل خود را با یک لیوان دمنوش برطرف کنید. دمنوش اسطوخودوس، سنبل الطیب، بابونه و ... بسیار موثر است.

دوات آنلاین-اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که خواب‌تان به هم ریخته و شب‌ها هر کاری می‌کنید خوب به چشم‌تان نمی‌آید یکی از راه‌های حل مشکل نوشیدن یکی از 7 دمنوشی است که در زیر معرفی شده‌اند:

 

خواب راحت با دمنوش اسطوخودوس

در رایحه درمانی، روغن اسطوخودوس نامی نیک در کاهش استرس و افزایش آرامش دارد. یک مطالعه در سال ۲۰۰۵ نشان از آن داشت که اسطوخودوس به عنوان دمنوش گیاهی خواب آور قادر است زمان به خواب رفتن را کم کند. همچنین به عنوان دمنوش نیز می‌تواند برای چرت زدن مفید باشد. این گیاه معطر، از اثرات ضد اضطراب، ضد افسردگی و ضد درد برخوردار است و می‌تواند در درمان میگرن نیز تاثیر مثبت داشته باشد.

 

سنبل الطیب، خواب آور طبیعی

اگر بابونه برای شما خفیف است، می‌توانید از سنبل الطیب استفاده کنید. برخی مطالعات جزئی نشان از آن دارند که سنبل الطیب به عنوان دمنوش گیاهی خواب آور موجب کاهش زمان به خواب رفتن شده و خوابی عمیق را به همراه خواهد داشت. اما سنبل الطیب از برخی عوارض، مانند اسهال، تهوع و سردرد، برخوردار است. در صورت بروز هر یک از این عوارض، می‌بایست مصرف آن متوقف شود.

 

بیشتر بخوانید: قبل از خواب به این خوراکی‌ها لب نزنید

 

دمنوش بابونه به خواب راحت کمک می‌کند

اغلب مردم با بابونه آشنا هستند. بابونه را به راحتی می‌توان در عطاری‌ها، داروخانه‌ها و حتی برخی سوپرمارکت‌ها پیدا کرد. بابونه همواره به عنوان دمنوش گیاهی خواب آور شناخته شده است، اما پژوهش‌های اخیر  به نتایج متعارضی دست پیدا کرده‌اند. ولیکن در کلیت امر، بابونه موجب کاهش تنش و اضطراب می‌شود و به این ترتیب گزینه‌ای عالی برای پایان یک روز طولانی است.

با این دمنوش‌ها آرام و راحت بخوابید

کاوا شبیه به سنبل الطیب

گیاهِ کاوا نیز از جمله درمان‌های باستانی و کهن به شمار می‌رود و برای سال‌های متمادی از ریشه‌ آن به عنوان دارویی برای رفع اضطراب استفاده شده است. در حال حاضر نیز بسیاری از مطالعات بر این امر صحه گذاشته‌اند. افزون بر این، کاوا نیز همچون سنبل الطیب می‌تواند موجب کاهش زمان به خواب رفتن شود.

 

گل ساعتی خواب آور است

مصرف گل ساعتی حتی در دوزهای پایین نیز می‌تواند خواب‌آور باشد. همچنین، دمنوش گل ساعتی به نسبت سایر گیاهان لیست دمنوش گیاهی خواب آور، از طعم بهتری برخوردار است.

 

بیشتر بخوانید: این دمنوش‌ها برای آرامش اعصاب مفید هستند

 

خواب آرام با دمنوش قاشقک

گیاه قاشقک در طب سنتی چینی به مثابه‌ی دارو و دمنوش گیاهی خواب آور استفاده می‌شود. این گیاه، ضد آلرژی، ضد فشار خون و ضد التهاب نیز هست. به طور کلی، ترکیب فعال آن، به نام باکالین، بر روی انتقال دهنده‌های عصبی تأثیر گذاشته و موجب خواب می‌شود.

با این دمنوش‌ها آرام و راحت بخوابید

بادرنجبویه به خواب شما کمک می‌کند

بسیاری از برندها از بادرنجبویه برای طعم بهتر محصولشان استفاده می‌کنند، اما دمنوش آن می‌تواند موجب رفع اضطراب شده و برای خواب مفید باشد. مطالعات حیوانی نشان از آن دارند که بادرنجبویه می‌تواند موجب طولانی‌تر شدن مدت زمان خواب موش‌ها شود. اما دمنوش بادرنجبویه بعنوان دمنوش گیاهی خواب آور در انسان نیز می‌تواند سبب افزایش حافظه و آرامش شده و بهبود خلق و خو را به همراه داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید: ۱۰ عامل اختلال در خواب

 

نکته ای در رابطه با دمنوش های خواب آور

پیش از مصرف هر یک از دمنوش‌های فوق با یک پزشک مشورت کنید. درست است که آن‌ها گیاه هستند، و به تبع همین امر عوارض‌شان کمتر از داروهای شیمیایی است، اما ممکن است با شرایط بدنی شما سازگار نباشند، خصوصاً اگر در حال مصرف دارو هستید.

 

 

منبع: behdasht.news

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.