2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بهترین کتاب‌های روان‌شناسی موفقیت که در ایران ترجمه شده‌اند

بهترین کتاب‌های روان‌شناسی موفقیت که در ایران ترجمه شده‌اند

کتاب‌های روان‌شناسی موفقیت در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد و برخی از آنان واقعا نیز مفید هستند و می‌توانند ما را به سمت زندگی بهتر هدایت کنند.

دوات آنلاین-کتاب‌های روان‌شناسی موفقیت در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد و برخی از آنان واقعا نیز مفید هستند و می‌توانند ما را به سمت زندگی بهتر هدایت کنند. در این مطلب 20 کتاب برتر روان شناسی موفقیت که در ایران نیز ترجمه شده، به نقل از سایت خانه ان ال پی ایران معرفی شده است:

 

1- كتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

نویسنده ناپلئون هیل – ترجمه مهین خالصی

یكی از خاص ترین كتابهای موفقیت كه در سالهای اخير نه تنها در ایران بلكه در لیست ده كتاب پرفروش دنیا قرا گرفته است، شاهكار ناپلئون هیل است. او كه از 10 سالگی مادرش را از دست داد و روزهای سختی را در كنار پدر بی مسئولیت خود سر كرد،‌ در بزرگسالی تغییر سرنوشت را بدست گرفت و یكی از ماندگارترین نویسنده های حوزه خودیاری شد.

 

او این اثر را در روزهایی نوشت كه دنیا درگیر جنگ جهانی و ناامیدی بود. در این سالها نوشتن چنین كتابهایی رواج نداشت و او با انتشار آن جان تازه ای به جامعه داد. او جمله معروفی دارد كه می گوید قبل از اینكه جيب هایتان پر از پول باشد،‌باید ذهن ثروتمندی داشته باشید.

 

این كتاب در 13 فصل به اصول كلي ثروت اندوزی و موفقیت می پردازد كه پس از مطالعه زندگی 500 نفر از افراد موفق دنیا صورت پذيرفته است:

 

فصل اول: اشتیاق – فصل دوم: ایمان به عمل – فصل سوم: پیشنهاد – فصل چهارم: علم و تخصص – فصل پنجم: نحوه تصویر سازی – فصل ششم: برنامه ریزی و ساماندهی – فصل هفتم: تصمیم گیری – فصل هشتم: پافشاری – فصل نهم: قدرت ذهن – فصل دهم: راز میل جنسی – فصل يازدهم: قدرت ضمیر ناخودآگاه – فصل دوازدهم: مغز – فصل سيزدهم: حس ششم

 

2- كتاب بسوی كامیابی

نویسنده آنتونی رابینز – ترجمه مهدی مجرد زاده كرمانی

5 گانه موفق رابینز در دهه 90 میلادی منتشر شد و یكی از ماندگارترین آثار او در زمينه روانشناسی موفقیت لقب گرفت. فردی كه در جوانی تصمیمی سازنده گرفت به یكی از گرانترین مشاوران بهبود فردی تبدیل شد. جمله معروفی از رابینز همیشه در خاطره ها خواهد ماند” اگر فكر مي كنید كاری را می توانید انجام دهید و یا نمی توانید، در هر صورت درست فكر كرده اید”.

 

شاید بتوان این كتاب را سرآغاز ورود كتابهای موفقیت و خودیاری حداقل در ایران دانست زیرا كمتر ایرانی را پیدا می كنید كه علاقمند به این حوزه باشد و كتابهای رابینز را نخوانده باشد. گویی یك قانون نانوشته است كه هر فردی كه میخواهد وارد دنیای روانشناسی موفقیت شود ابتدا باید از این دروازه عبور كند.

 

او در این كتاب به موارد زیر اشاره كرده است:

احساس درماندگی و رفع آن – شكست وجود ندارد – شما دائما در حال تصميم گیری هستید – باورهای خود را بسازید – هرچه ببینید همان می شود – پرسش خوب – ابزار تغییر روحیه و…

 

3- كتاب پدر پولدار پدر بی پول

نویسنده رابرت كیوساكی  robertkiyosaki  ترجمه مامك بهادر زاده

رابرت كیوساكی داستان دو پدر را در این كتاب ذكر می كند كه هریك با القاء نگرش خود به فرزندان باعث موفقیت يا عدم موفقیت آنان می شوند. در واقع نویسنده تلاش دارد نقش باورها و تربیت والدین در شكل گیری توانمندی های ما را متذكر شود. او اعتقاد دارد در مدارس به ما گفته می شود درس بخوانيد اما در مورد پول و ثروت حرفي نمی گویند. نتيجه این می شود كه ما در بزرگسالی برای پول كار می كنیم نه اینكه فرصت پیدا كنیم كه پول برای ما كار كند.

 

این كتاب در سال 2001 یكی از 10 كتاب برتر سال جهان شد و در ایران با استقبال خوبی مواجه شده است. او به پدران و مادران ياد می دهد چگونه دل به تربیت ذهن فرزندان در مدارس نبندند و آنها را برای ورود به جامعه آماده كنند. او میگوید بیشتر افراد همانند موشهایی هستند كه در گردونه در حال چرخش گیر كرده اند و فقط در حال دویدن هستند اما هيچگاه به مقصد نمی رسند.

 

او مهارت های حسابداری و هوش مالي و ریسك كردن و دوری از تنبلی و غرور را از عوامل موفقیت خود می داند. او بشدت مخالف وام و قرض گرفتن پول است زیرا این عوامل بازهم باعث می شود ما برای پول كار كنیم و نتوانیم به رویاهای خود بپردازيم.

 

4- كتاب قورباغه را قورت بده

نویسنده برایان تریسي briantracy – ترجمه اشرف رحمانی

اگر سبك فكری برایان تریسی را شناخته باشید، او فردی است كه شما را با مدیرت زمان و انرژی آشنا می كند تا از این طریق بتوانید روی اهداف خود متمركز شوید. او اعتقاد دارد اگر می خواهید از ابتدای روز به انجام كارهای خود بپردازید،‌ ابتدا به سراغ سخت ترین آنها بروید. این كار برای اغلب افراد آنقدر سخت است كه آنر ابه خوردن قورباغه تشبیه می كنند.

 

اگر بتوانید چنین قدم بزرگی را در زندگی برداید و عادات مثبت بسازید، اكثر كارهای سخت و زمانبر را به دقيقه 90 موكول نكرده و به موفقیت های بیشماری می رسيد. او اظهار می كند برای انجام كارها به سه آیتم نیاز دارید:

 

تصمیم گیری

اراده

انظباط

 

اگر بتوانید كارهای خود را از روز قبل برنامه ریزی كنید و پيامد كارها را در نظر بگیرید و روی اهداف اصلی متمركز شوید،‌ به نظم شخصی دست خواهید یافت كه شما را از سایرین متمایز می كند.

 

او اعتقاد دارد گاهی اوقات باید خودتان را تحت فشار بگذارید تا توانمندی هایتان نمایان شود.

 

5- كتاب قانون توانگری

نویسنده كاترین پاندر – ترجمه گیتی خوشدل

خانم پاندر در این كتاب به دیدی معنوی به مقوله تحول فردی می نگرد. او به بهانه هایی كه افراد برای عدم قبول مسئولیت زندگی خود می آورند اشاره می كند و میگوید بجای بهانه تراشی به ظور مستقیم به سمت آنها حركت كنید.

 

او قدرت كلام و استفاده از عبارات تاكیدی وتجسم خلاق را كلید ارتباط با نظام كائنات و جهان می داند.

 

این كتاب در 16 فصل به اصول توانگری می پردازد:

حقيقت تكان دهنده در مورد توانگری – قانون خلاء – قانون خلاقیت – قانون تخیل – قانون فرمان – قانون افزايش – نگرشی نو نسبت به پول – استقلال مالی – اعتماد به نفس – دعا و…

 

6- كتاب ثروتمندترین مرد بابل

نویسنده جورج كلاسون – ترجمه مهدی مجرد زاده كرمانی

كتاب با نقل داستانی شروع می شود كه در آن دو نفر به ديدار مرد ثروتمندی كه آركاد نام داشت رفتند و راز ثروت وی را سئوال كردند. اوهم داستان آشنایی خود با فردی را می گوید كه در ازاء نوشتن كتیبه قبول كرد تا راز ثروتمند شدن را به من بیاموزد.

 

قوانین مالی این كتاب در حدود 8000 سال قدمت دارد و بسیاری از شركت های بيمه، بانك ها و سازمانها از آن استفاده كرده اند. او می گوید یك راز ثروتمند شدن آن است كه بدانیم بخشی از درآمد ما متعلق به خودمان است و نباید كمتر از 0.1 درآمدمان باشد. همچنان كه درخت از دانه اي كوچك بوجود می آيد،‌ ثروت و موفقیت نیز از برداشتن قدم هاي كوچك ماننند پس انداز حاصل می شود.

 

سه اصل ثروتمند شدن:

اصل اول: اينكه باید با مبلغی كمتر از درآمد خود زندگی كنید

اصل دوم: راهنمایی گرفتن از افراد صاحب علم و تجربه

اصل سوم: به خدمت گرفتن اندوخته خویش

 

در اين كتاب به موارد زير در 18 فصل پرداخته شده است:

ثروتمندترین مرد بابل – مردی در آرزوی طلا

هفت راه برای حل مشكلات مالی – به پر كردن كیسه هاي خود ادامه دهید

از گنجینه خود حفاظت كنید – تامین آتیه

دیوارهای بابل – 5 قانون طلایی و…

 

7- كتاب سوپ جوجه برای روح

نویسنده جك كنفیلد – ترجمه علی اكبر راستكار

جك كنفیلد یكی از مربیان توسعه فردی است كه با نوشتن این به شهرت جهانی رسید. او با نوشتن 70 داستان آموزنده به ما كمك میكند تا به برقراری ارتباط با روح و ضمیر ناخودآگاه خود بپردازيم و از مواهب خود بخوبی استفاده كنیم. برخی از داستانها غم انگیز و برخی مسرت بخش هستند اما در هر صورت انسان را به تفکر وا میدارند.

 

این داستان ها همچون سوپی است که قاشقی از آن بر می داری فوت می کنی، مزمزه می کنی، می بلعی و صبر می کنی و قاشق بعدی…

 

او در جایی از كتاب می گوید: ما نمیتوانیم فقط برای خودمان زندگی كنیم، هزاران رشته ما را به همنوعان متصل می كند.

 

8- کتاب قانون جذب

نویسنده مایکل لوسیر – ترجمه نفیسه معتکف

قانون جذب یکی از متدهایی است که در سالهای اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است و همواره بر این اصل تاکید دارد که به هر چیزی که توجه و خواسته خود را معطوف کنید، آنرا در دنیای بیرون ملاقات خواهید کرد. پس از اینکه فیلم راز به بررسی ابعاد موفقیت و نحوه نگرش به اهداف را مطرح کرد، نویسنده هایی مانند راندا برن و لوسیر کتاب های مفیدی را منتشر کردند.

 

در این کتاب به ابعاد مختلف قانون جذب پرداخته شده است که با انجام آنان می توانید خواسته های خود را مشخص کنید و پیام روشنی به کائنات ارسال کنید. او افراد بی هدف را مانند کشتی هایی میداند که نمی دانند به کجا بروند. راز افراد موفق دانستن اهداف و متمرکز شدن بر خواسته است.

 

9- 10 قانون موفقیت وین دایر

نویسنده وین دایر

وین دایر در این کتاب امید ر ابه ما باز می گرداند و می گوید تا زمانی که نغمه ای در وجودتان هست، با زندگی وداع نکنید.

 

او دنیا را دارای نظام هوشمندی می داند که دارای نظم است و بهای هر تلاش و نگرش مثبت را بخوبی جبران می کند. او چند سال قبل از دنیا رفت و بسیاری از طرفداران و خوانندگان خود را اندوهگین ساخت. فردی که با امید سالها با بیماری مهلک خود دست و پنجه نرم می کرد و همواره به آینده امیدوار بود.

 

او همواره از امید و قدرت پنهان ضمیر ناخودآگاه می گفت و به انسانها توصیه می کرد با مراقبه و ایمان به خداوند می توانند به آرامش محض دست یابند.

 

 

10- كتاب اثر مركب

نویسنده دارن هاردی – ترجمه

اگر بدنبال کتابی مملو از تمرینات مختلف برای ساختن عادات سازنده هستید این اثر دارن هاردی بهترین انتخاب است. اما اگر بدنبال موفقیت یک شبه هستید، این کتاب را نخوانید زیرا استراتژی نویسنده این است که قدم های کوچک برداریم تا به نتایج بزرگ و دائمی برسیم. دارن هاردی مدیر مجله موفقیت آمریکا و یکی از مشاوران بزرگ تعالی فردی و سازمانی است.

 

او در توضیح این کتاب می گوید هنگامی که پیام های اغوا کننده ای با عنوان پولدار شدن، لاغر شدن سریع، جوان تر شدن، جذاب تر شدن و… را دیدم که روزانه از طریق رسانه های مختلف با آن ذهن ما بمباران می شود، تصمیم گرفتم از طریق فرمول جادویی کار، نظم و تعهد نگرش جدیدی در انسانها بوجود بیاورم.

 

او فرمول خوش شانسی را به ترتیب زیر بیان می کند:

شانس= آمادگی + نگرش + فرصت + اقدام

 

او اصرار زیادی به ساختن عادات جدید دارد که در مدت زمان معینی روند زندگی ما را تغییر می دهد. اگر قصد دارید وزن خود را کم کنید کافیست برنامه ای مشخص تدوین کنید و با یک شیب ملایم روزانه کمی از کالری ورودی به بدن را کاهش دهید. خواهید دید در مدت 6 ماه به وزن ایده آل خود دست یافته اید. اما بسیاری از افراد بدلیل عجله در دستیابی به اهداف و تاثیر منفی پیام های بازرگانی، از انجام چنین تغییرات کمی سرباز می زنند و بدنبال یک فرمول جادویی هستند تا وقتی صبح از خواب بیدار شدند، به فرد دیگری تبدیل شده باشند.

 

او چنین تفکری را رویکرد مایکروویوی و فست فودی میداند و انسانهایی را نام می برد که بدنبال برنده شدن بلیت و یا قرعه کشی هستند تا یک شبه میلیاردر شوند. او تضمین می کند اگر در یک مدت مشخصی کارهای به ظاهر معمولی، غیر جذاب، غیر مهیج را بصورت مداوم انجام دهیم، به موفقیت پایدار دست خواهیم یافت.

 

11- كتاب كيمیاگر

نویسنده پائلو کوئلیو – ترجمه حسین نعیمی

شما را دعوت می کنم به بزرگترین سفر زندگی . سفری که در آن اتفاقات مختلف رقم می خورد تا شما به حکمت زندگی پی ببرید. سانتیاگو جوانی است که با دیدن یک رویا بدنبال یافتن گنجی تا دور دستها می رود تا به آن دست یابد. در این راه با کیمیاگری آشنا می شود که او را در این راه یاری می کند.

 

پائلو نویسنده برزیلی با الهام از داستانهای ایرانی که در مثنوی نوشته شده، این کتاب را نوشته است. داستانها و حوادث تو در تو شما را وارد سیر خود شناس می کند تا دریابید که چگونه طلای درون را پیدا کنید و به گنج واقعی برسید. در صفحات انتهایی کتاب هنگامی که جوان خود را در همان کلیسایی که گوسفندان را رها کرده بود میابد، و در زیر درختی به گنج دست میابد، ناگهان تمام معادلات ما بهم می خورد و گویی در پستوی ذهن خود به حقایق دست یافته ایم.

یکی از جملات ماندگار کتاب که بین جوان و کیمیاگر رد و بدل می شود این است که جوان می پرسد: بزرگترین نیرنگ دنیا چیست؟ و او پاسخ می دهد اینکه اختیار زندگیمان از دستمان خارج شود و از آن پس سرنوشت بر زندگی حاکم شود.

 

بله ما تمام گنج ها را در اختیار داریم فقط باید آنرا کشف کنیم. وقتی این داستان را می خواندم بیاد این بیت افتادم ” بیرون ز تو نیست هر آنچه در عالم هست،  از خود بطلب هر آنچه خواهی که تویی”.

 

بسیاری از ما بدنبال کتاب یا فردی هستیم که ما را به سر منزل مقصود برساند اما اگر بتوانیم بر روی توانمندی های خود متمرکز شویم و به شغل خود عشق بورزیم، گنج درونی را پیدا خواهیم کرد. بیاد دارم هنگامی که تایگر وودز که یک از بزرگترین گلف بازان دنیاست، هنگامی که جایزه قهرمانی خود را دریافت می کرد پس از آن به گوشه ای می رفت و بازهم به تمرین خود ادامه می داد.

 

در هر نقطه از زندگی اگر متوقف شویم به رویاهای خود ادامه ندهیم، نمی توانیم مانند سانتیاگو به گنج دست یابیم. اولین قدم را برای سفر زندگی بردارید، بعد خواهید دید کیمیاگران زیادی در سر راه شما قرار می گیرند تا کمکتان کنند.

 

12- كتاب قدرت عادت

نویسنده چارلز دوهینگ – ترجمه پروین بیات

در سال 2012 مجله نیویورک تایمز کتابی در زمینه روانشناسی موفقیت با عنوان قدرت عادت معرفی کرد که با خواندن آن می توان عادات جدید ساخت و به نتایج جدیدی رسید. ذهن ما مملو از الگوهایی است که بدلیل تقلید کور کورانه از اطرافیان شکل گرفته است و اکنون مانع تصمیم گیری درست می شود. ما چنان با این الگوهای غلط خو کرده ایم که خود نمی دانیم در چه مواردی ما را از موفقیت باز دارد.

 

مطالعات نشان میدهد بسیار از عادات را می توان با قدرت اراده تغییر داد. بطور مثال در تحقیقی که در سال 2005 میلادی بر روی ضریب هوشی دانش آموزان صورت پذیرفت مشخص شد دانش آموزانی که سطح اراده بالاتری نسبت به بقیه بودند از نمرات بهتری برخوردار بوده و در نتیجه در مدارس بهتری قبول می شدند. آنها کمتر غیبت داشتند و کمتر به تماشای تلویزیون می پرداختند.

 

این تحقیق نشان داد دانش آموزانی که بیشتر پیرو امیال خود بودند و خویشتن داری نداشتند، کمتر به موفقیت دست می یافتند و افرادی که دارای انضباط شخصی و اراده بودند حتی از دانش آموزانی که ضریب هوشی بالاتری داشتند هم موفق تر بودند.

 

13- كتاب تافته های جدابافته

نویسنده ملکوم گلادول – ترجمه میترا معتضد

اگر بدنبال ستاره ها و نوابغ هستید این کتاب را بخوانید. در این کتاب داستان زندگی افراد مشهور را خوانده و وجه مشترک آنان را خواهید یافت. نوابغی مانند بیل گیتس، استیو جابز و بسیاری از ورزشکاران و مخترعان دارای مشخصات منحصر بفردی هستند که با مطالعه این کتاب می توان به این راز پی برد.

 

این کتاب در 9 فصل به موارد زیر اشاره دارد:

اثر متیو – راز رزه تو – قانون 10000 ساعت – مشکل نابغه ها – سه درس از جو فلوم – هارلن – نظریه قومی سقوط هواپیماها – شالیزارهای برنج و آزمون ریاضی – معامله ماریتا.كتاب-تافته-های-جدابافته

 

14- كتاب هفت عادت مردمان موثر

نویسنده استفان کاوی – ترجمه گیتی خوشدل

در این کتاب مطالب ارائه شده در سمینار آقای کاوی است که در سال 1992 برگزار گردید و در آن به عادات افراد نابغه و تاثیرگذار پرداخته شد. افرادی که خواهان دستیابی به موفقیت مالی و ارتباطی هستند با انجام این هفت عادت می توانند متمایز تر از دیگران عمل کنند.

 

او هفت عادت را به شکل زیر ارائه می کند:

عادت اول عامل باشید

عادت دوم ذهنا از پایان شروع کنید

عادت سوم نخست امور نخست را قرار دهدید

عادت چهارم برنده برنده بیندیشید

عادت پنجم نخست گوش فرا دهید

عادت ششم انرژی گروهی جمع کنید

عادت هفتم اره را تیز کنید

 

این کتاب با ترجمه روان خانم خوش دل یکی از نقشه راههای مفید در زندگی ماست.

 

15- كتاب جادوی فكر بزرگ

نویسنده جوزف شوارتز – ترجمه ژنا بخت آور

 

شوارتز از ایمان بعنوان اصلی ترین پایه موفقیت نام می برد و آنرا بدین صورت تعریف می کند: ایمان یعنی اعتقاد به اینکه من از عهده این کار بر می آیم و همین فکر باعث می شود قدرت، مهارت و انرژی لازم برای حرکت را بدست آوریم. هرگاه باور داشته باشیم می توانیم کاری را انجام دهیم، روش انجام دادن آن پیدا می شود.

 

در این کتاب به سه روش تقویت نیروی ایمان اشاره شده است:

الف- به پیروزی بیندیشید و هرگز به شکست فکر نکنید

ب- دائما به خود گوشزد کنید که از چیزی که فکر می کنید بهتر هستید

ج- بزرگ اندیش باشید

 

16- كتاب از خوب به عالی

نویسنده جیم کالینز – ترجمه ناهید سپهرپور

شعار اصلی کتاب این است که خوب دشمن عالی است. او اعتقاد دارد که چرا از خوب به عالی نرسیم؟ چرا افرادی که در وضعیت خوب هستند برای تثبیت وضعیت خود و رسیدن به وضعیت عالی تلاش نمی کنند؟

 

کالینز برای بررسی این موضوع تیم 21 نفری تشکیل داد که به مدت 5 سال بر روی روند موفقیت شرکت های بزرگ تمرکز کنند. در این کتاب با عملکرد مدیران موفق کمپانی های بزرگ آشنا می شوید و با مفاهیم مدیریتی نحوه این جهش را در میابید. شرکت ها و مدیران ارشد می توانند از آن بعنوان ابزار استراتژیک استفاده کنند.

 

17- كتاب كلید را بزن

نویسنده چیپ هیس – ترجمه میترا معتضد

اگر خواهان تغییر در زمینه شخصی هستید این کتاب را حتما بخوانید. در این کتاب برای مدیریت تغییر سه مولفه در نظر گرفته شده است. جنبه احساسی و هیچانی – جنبه منطقی و جنبه محیطی تغییر.

 

نویسنده منطق را به فیل سوار تشبیه می کند که مسیر را مشخص میکند و فیل را نماد احساسات و هیجان می داند که اگر مسیر و هدفی نباشد، به هر سو می رود. مسیر حرکت را نیز می توان شرایط در نظر گرفت. مثال های کاربردی به همراه نتایج تحقیقات دانشمندان این کتاب را به جعبه ابزاری سودمند برای تغییرات فردی تبدیل کرده است.

 

دنیای امروز ما میان کشمکش منطق و خواسته است و هر یک به سوی خود می کشد. ذهن احساسی شکلات و لذت و استراحت را می خواهد و ذهن منطقی تغییر روند زندگی و کاری. در این راه کدام پیروز خواهد بود؟

 

18- كتاب موفقیت نامحدود در 20 روز

نویسنده آنتونی رابینز – ترجمه فریبا جعفری

رابینز تمرین های این کتاب ر ابرای 4 هفته یا 21 روز تدارک دیده است و سئوال می کند آیا رسیدن به موفقیت و ثروت در یکماه ممکن است؟ آیا در شش سال می توان جوانتر و شادتر شد؟ آیا می توان به تمام موفقیت های جهان با نیروی درونی رسید؟ اگر جواب بله است پس چرا همه به آنها نمی رسند؟

 

باید بدانیم که گذشته با آینده برابر نیست. او با برخی از تکنیک های NLP و کنترل ذهن به کمک ما می آید و فهرستی از کارهایی که در 21 روز طلایی باید انجام دهیم را ارائه می کند.

 

19- كتاب آئین سخنوری

نویسنده دیل کارنگی – ترجمه علی ضرغام

کارنگی یکی از اولین مربیان سخنوری و فن بیان است که پس از استقبال از این کتاب بر آن شد تا اصول دوستیابی را نیز منتشر کند. او با این سئوال شروع می کند که چرا افراد موفق و مشهور دنیا سخنوران خوبی هستند؟ آیا فن بیان و قدرت متقاعدسازی یکی از ارکان موفقیت است؟

 

چرا درباره موضوعات مختلف برای دوستان خود می توانیم صحبت کنیم اما آن را نمی توانیم برای جمع بزرگی ارائه کنیم؟ او با ارائه تجربیات سخرانی های خود بخوبی مخاطب را با فضای سخنرانی آشنا می کند. تمرینات بسیار کاربردی و مفید آنرا به کتابی بی‌‌نظیر تبدیل کرده است که خواندن آن را به شما توصیه می کنم.

 

20- کتاب تو همانی كه می اندیشی

نویسنده جیمز آلن – ترجمه گیتی خوشدل

در این کتاب بر قدرت اندیشه بر ذهن، کلام، سلامتی، در تحقق رویاها و… بررسی شده است. هرکس آنچنان است که در دل خود فکر می کند. اندیشه همه هستی انسان را در بر می گیرد. به راستی آدمی همانی است که فکر می کند. پس باور کنید تا ببینید که منش او حاصل جمع تمام اندیشه های اوست.

 

رفتارهای ما شکوفه های اندیشه ما و رنج و لذت، میوه های آن است.انسان هر لحظه در حال انبار کردن و پروراندن میوه های تلخ و شیرین اندیشه است.

 

منبع: tehrannlp.com

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
سمیرا 1400/02/13
کتاب روانشناسی پول اثر مورگان هاوزل از بهترین کتابهایی است که در زمینه پول و پولدار شدن خوانده ام. به همه دوستان هم توصیه می کنم

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.