2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
گفت‌و‌گوی منتشر نشده از حسین محب اهری: هنگام بازی بیماری را فراموش می‌کنم

گفت‌و‌گوی منتشر نشده از حسین محب اهری: هنگام بازی بیماری را فراموش می‌کنم

من وقتی پیشنهاد بازی در اثری را می پذیرم تمام فکر و ذهنم را روی آن متمرکز می کنم و حتی در خواب می بینم دارم تمرین می کنم. گاهی اوقات خواب می بینم دیالوگ هایم را حفظ نیستم و ناگهان از خواب می پرم و می بینم خوشبختانه خواب می دیدم

دوات آنلاین-به طور حتم دهه شصتی ها «حسین محب اهری» را با برنامه «ق مثل قلقلک» یا همان «مبصر چهار ساله کلاس» به خاطر می آورند؛ معلم سخت گیری که از شاگردش سوال می پرسید و شاگرد هم این گونه می گفت: «آقا اجازه هولم نکن، دست و پاهام رو گم نکن...».

 

بامداد چهارشنبه 26 دی ماه بود که متاسفانه خبر درگذشت «حسین محب اهری» منتشر شد. محب اهری آن قدر با روحیه و پر انرژی بود که غول سرطان را بارها شکست داده بود اما او این اواخر دیگر به دلیل تزریق های مختلف و شیمی درمانی جانی در بدن نداشت ولی همچنان با روحیه و محکم و خندان بود. او در سال های اخیر یکی از بازیگران پر کار بود و در سریال‌هایی همچون علی البدل، معمای شاه، پایتخت 2، دردسرهای عظیم 2، بیمار استاندارد و شب عید بازی کرد.

 

«حسین محب اهری»، این بازیگر نجیب، با روحیه و پرانرژی سینما و تلویزیون درباره امید به زندگی و عشق به بازیگری این گونه گفته بود: «هنگام بازی سر صحنه و اجرا وضعیت خیلی خوبی پیدا و بیماری را فراموش می کنم و در نقش ام غرق می شوم و حال خوبی دارم. از خودم جدا می شوم و روی کارم تمرکز می کنم و این سبب می شود با آرامش در برابر بیماری مقاومت کنم.»

 

به طور حتم بینندگان از او بازی های متفاوتی چه در سینما و تلویزیون و چه در تئاتر دیده اند و حتی صدایش را از امواج رادیویی، وقتی «صبح جمعه با شما» را پر انرژی اجرا می کرد شنیده اند.

 

محب اهری در ادامه این مصاحبه درباره معیارهای ذهنی اش برای انتخاب نقش ها این گونه توضیح داده بود: «من وقتی پیشنهاد بازی در اثری را می پذیرم تمام فکر و ذهنم را روی آن متمرکز می کنم و حتی در خواب می بینم دارم تمرین می کنم. گاهی اوقات خواب می بینم دیالوگ هایم را حفظ نیستم و ناگهان از خواب می پرم و می بینم خوشبختانه خواب می دیدم. غرق در نمایش هستم و نگاه من این گونه است.»بازیگر سریال «محله برو بیا» که روزانه در کنار بازی، تمرین تئاتر و کار در رادیو و سپری کردن مراحل درمان، زمانی را به همسر و خانواده اش اختصاص می داد، این گونه گفته بود: «در منزل همسرم از دست من کلافه شده است چون در کار آشپزی دخالت می کنم و ظرف ها را می شویم زیرا با آن احساس آرامش می کنم. وقتی ظرف ها را می شویم احساس می کنم روح خودم را می شویم و پاک می کنم.»

 

وی در پاسخ به این سوال ما که اگر به گذشته برگردید باز هم بازیگری را به عنوان شغل انتخاب می‌کنید گفته بود: «صددرصد حرفه بازیگری را انتخاب می کنم. من برای باری به هر جهت وارد حرفه بازیگری نشده ام. خواستم که بازیگر شوم و برای رسیدن به هدفم خیلی تلاش کردم. خیلی ها اگر شرایط من را داشتند شاید از خانه بیرون نمی آمدند اما من روزانه 8 ساعت تمرین تئاتر و اجرا دارم.»

 

او به دلیل تشدید بیماری و مصرف داروهای مختلف دیگر چشم هایش سوی گذشته را نداشت. وقتی از او پرسیده بودم که روزنامه ها را مطالعه می کند یا خیر توضیح داده بود: «چشم هایم ضعیف هستند و عینک خاصی می زنم و زود خسته می شوم. البته مطالعه می کنم هر چند مطالعه برایم سخت شده است.»

 

محب اهری در پایان این گفت و گو در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که دوست دارید چه اتفاق خوشحال کننده‌ای برای‌تان بیفتد اظهار کرده بود: «برای خودم دوست دارم همین روال ادامه داشته باشد و بتوانم در کنار مبارزه با بیماری ام به کارم برسم. درباره مردم بیشتر دوست دارم مشکلات اقتصادی شان حل شود و دولت شرایط را برای زندگی بهتر و آرام تر مردم فراهم کند. از آدم هایی که وضعیت اقتصادی را به هم ریختند و به هم می ریزند گله می کنم چون با پول زیاد باعث دردسر می شوند. آرزوی من این است که آدم ها بیشتر از این که به خودشان فکر کنند به دیگران فکر کنند.»

 

آرزوهای «محب اهری»

حسین محب اهری مرد همیشه خندان، صبورانه با بیماری جنگید و عاشقانه جلوی دوربین به نقش ها جان بخشید اما بیماری مهلت نداد تا در سریال «سال های دور از خانه» مجید صالحی نقش آفرینی کند و آخرین فیلم اش «خداحافظ دختر شیرازی» را روی پرده سینماها ببیند. آخرین بازی ماندگارش برای تلویزیون هم در سریال «87 متر» کیانوش عیاری بود که نیمه کاره ماند.

 

این بازیگر پیش کسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، سر صحنه فیلم برداری سریال «87 متر» کیانوش عیاری دچار تشنج شد و آخرین نقش آفرینی اش نیمه کاره ماند. او در گفت و گو با خبرنگار ما درباره آخرین فعالیت اش گفت: به تازگی برای بازی در سریال «سال های دور از خانه» قرارداد بسته ام که کارگردانی اش را مجید صالحی بر عهده دارد.

 

 محب اهری اظهارکرد: این سریال قرار است در شبکه نمایش خانگی توزیع شود. علاوه بر من بازیگرانی همچون احمد مهرانفر، هادی کاظمی و آزیتا حاجیان در این سریال بازی می کنند.

 

وی با اشاره به نقش اش در این سریال توضیح داد: نقش پزشکی را در این سریال بازی می کنم که دکتر مخصوص آزیتا حاجیان است.

 

محب اهری با اشاره به بازی خود در یک اپیزود از سریال «محکومین» گفت: من در اپیزود «سلیمان» این سریال به کارگردانی سیدجمال سید حاتمی بازی کردم که احتمالاً سال آینده روانه آنتن می شود.

 

منبع: خراسان شمالی

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.