2024/11/22
۱۴۰۳ جمعه ۲ آذر
پیشنهادات ما
تست شناخت شخصیت با توجه به روان‌شناسی رنگ

تست شناخت شخصیت با توجه به روان‌شناسی رنگ

فقط فرض کنید همه رنگ لباسی را در اختیار دارید آن وقت ببینید از میان رنگ‌های زیر کدام لباس را بیشتر می‌پوشید؟

دوات آنلاین-روان‌شناسی رنگ‌ها موضوعی علمی است که تاکنون تحقیقات زیادی درباره آن انجام شده است. در اینجا یک تست ساده داریم که با توجه به روان‌شناسی رنگ‌ها شما می‌توانید شخصیت خودتان را محک بزنید. فقط فرض کنید همه رنگ لباسی را در اختیار دارید آن وقت ببینید از میان رنگ‌های زیر کدام لباس را بیشتر می‌پوشید؟

 

سیاه

خاکستری

سفید  

قرمز

زرد

سبز

آبی

بنفش

قهوه‌ای

 

پاسخ تست

سیاه:‌ مقتدر عجول در آرزوی تناسب اندام؛ سیاه رنگ قدرت و اقتدار است؛ رنگی که فرهیخته‌ها و آدم‌های محکم سراغش می‌روند؛‌ این رنگ می‌تواند نماد هوش هم باشد، پس احتمالا به همین دلیل است که اغلب لباس‌های فارغ‌التحصیلی سیاه‌رنگ هستند. اما از سوی دیگر، سیاه رنگ مرگ و عزاداری است و باید گفت که این سیاه‌پوشان مقتدر و جدی را نمی‌توان آدم‌های شادی به حساب آورد.

 

خاکستری: فرهیخته و با کمالات با اعتماد به نفس عاشق نوستالژی، خاکستری دوست‌ها گروه دیگری از روشنفکر‌ها هستند؛ روشنفکر‌های بااعتماد به نفسی که کمی بیشتر از دیگران در دنیای خود غرق هستند و با عقاید‌شان دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

آن‌ها عاشق یاد گرفتن هستند و اجازه هم نمی‌دهند که کسی به عقاید محکمشان حمله کند؛ خاکستری‌پوش‌ها همیشه کمی بیشتر از سن واقعی‌شان می‌دانند و به آن سبک زندگی می‌کنند.

 

سفید: روشنفکر مرتب و تمیز ساده؛ سفیدپوش‌ها اهل معنویت هستند. آن‌ها دوست دارند زندگی‌شان را با صداقت و سادگی پیش ببرند و در آرزوی یک دنیای بی‌عیب و نقص و سرشار از مهربانی هستند.

 

آن‌ها آدم‌های دقیق و مرتبی هستند که حتی نمی‌گذارند یک لکه کوچک، سفیدی دنیایشان را آلوده کند. این افراد دنیای ذهنی جالب و قابل احترامی دارند و به عقاید دیگران هم احترام می‌گذارند.

 

قرمز: مهاجم و بداخلاق پر از انرژی حساس؛ می‌خواهید آدم‌های دور و برتان را هیجان‌دزه کنید و توجه‌ها را به خود جلب کنید؟ پس قرمز بپوشید! به همین دلیل است که رنگ چراغ توقف راهنمایی، قرمز است، چون هیچ رنگی به اندازه سرخ نمی‌تواند چشم‌ها را به خود متوجه کند. این رنگ سرشار از انرژی، سمبل زندگی است. اما با تمام خوبی‌هایش، کمی خشم را هم در خود دارد. پس اگر می‌خواهید یک پرانرژی مهربان باشید، زیاد سراغش نروید.

 

زرد، پرانرژی اهل تمرکز راحت و شوخ‌طبع؛ زرد رنگ شادی است؛ رنگی که روانشناسان توصیه می‌کنند افراد افسرده خود را با آن درمان کنند. البته این رنگ پر از هیجان و حرکت هم هست و به همین دلیل  نباید اتاق کودکان بیش‌فعال را غرق در آن کرد؛ زردپوش‌ها آدم‌های خلاقی هستند؛ آن‌ها قدر زندگی را خوب می‌دانند و آدم‌های اجتماعی‌ به شمار می‌آیند.

 

سبز: دوست همه آرام، اما پرانرژی ثروتمند؛ پول و طبیعت،  ۲ عنصر اصلی‌ای که اداره جهان را برعهده دارد، در این رنگ نهفته است. سبک آرامش سبزپوشان کمی با آبی‌پوشان فرق می‌کند. آن‌ها آرامشی همراه با سخاوت و دلبازی دارند و خیلی راحت می‌توانند غصه‌هایتان را از شما بگیرند. سبزپوش‌ها زندگی متعادلی دارند و هرگز با افراط و تفریط، آرامش خود و دیگران را برهم نمی‌زنند.

 

آبی:  دل دریایی وفادارواهل سازش باطراوت؛ آسمان، دریا، آب. هرچه این رنگ را در خود دارد، سرشار از آرامش است و به همین دلیل آبی‌پسندان هم آدم‌های آرامی هستند؛ البته در بعضی موارد، آن‌ها از فرط آرامش به آدم‌هایی سرد شبیه می‌شوند.

 

محققان می‌گویند که آدم‌ها وقتی آبی می‌پوشند، فعال‌تر و خلاق‌تر می‌شوند؛ شما می‌توانید به یک آبی‌پوش اعتماد کنید و به چنین آدم متینی، نه‌تنها در کار بلکه در زندگی‌تان هم تکیه کنید.

 

بنفش: اهل تجملات بی‌خیال پول فرهیخته و رمانتیک؛ بنفش را فرهیخته‌ها می‌پوشند، زیرا رنگ عقل و خرد است. آن‌ها آدم‌های خوش‌قول و وفاداری هستند که با کمک توانایی‌های‌شان می‌توانند زندگی مرفهی را برای خود رقم بزنند.

 

بنفش‌پوش‌ها آدم‌هایی عاطفی هستند و به جزئیات زندگی اهمیت زیادی می‌دهند؛ گفتیم که آن‌ها در کسب درآمد مشکلی ندارند و باید بگوییم که عاشق تجملات و زندگی لوکس هستند.

 

قهوه‌ای: سفت و سخت قابل اعتماد اصیل و با ثبات؛ قهوه‌ای‌پوش‌ها آدم‌های مقتدر و باثباتی هستند که می‌توانند برای کوچک‌ترین بخش‌های زندگی‌شان برنامه‌ریزی کنند.

 

اگر می‌خواهید عقیده یک قهوه‌ای‌پوش را تغییر دهید، باید بگوییم که راه طولانی‌ در پیش دارید، زیرا آن‌ها باور‌هایشان را بیشتر از هر فرد دیگری جدی می‌گیرند، اما در مقابل، شما می‌توانید مطمئن باشید که آن‌ها هر روز رنگ عوض نمی‌کنند و سرتان را کلاه نمی‌گذارند.

 

منبع:yjc

12jav.net

 

پیشنهادات ما
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.