2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
نگاهی به جنجالی‌ترین توییت‌ها؛ از مهناز افشار تا محسن رضایی

نگاهی به جنجالی‌ترین توییت‌ها؛ از مهناز افشار تا محسن رضایی

فضای توییتر این روزها جنجالی‌تر است. خواه توییتی از محسن رضایی، فرمانده زمان جنگ و یك فرد سیاسی برجسته باشد و خواه از مهناز افشار به‌عنوان یك بازیگر، می‌تواند چنان جنجالی در جامعه ایجاد كند كه دیگر قابل پاك كردن نباشد

دوات آنلاین-فرقی نمی‌كند در هر منصب و شغلی جزو چهره‌های شناخته شده باشیم یا یك شهروند معمولی. این كلمه‌ها هستند كه قادر به معجزه‌اند و بازیگر، سیاستمدار، ورزشكار و یك معلم ساده هم برایشان فرقی ندارد.كلمه‌هایی كه گاهی به‌خاطر یك اشتباه و بی‌توجهی به آنها، آشوبگرانه و بی‌رحم نه تنها حال و هوای نویسنده، بلكه فضای یك جامعه را ملتهب كرده‌اند.داستان این گزارش مشخصا درباره همه كلماتی است كه در قالب توییت و در رسانه‌ای به نام توییتر نوشته شده‌اند و هریك به نوبه خود جنجال‌ساز بوده‌اند. گاهی به‌خاطر بار معنایی‌شان و گاهی به خاطر بی‌دقتی نویسنده به اعجاز كلمات....

 

از ماست كه برماست

این اولین‌بار نیست و بار آخر هم نخواهد بود كه نوشته‌ای در فضای مجازی باعث جنجال در سطح جامعه می‌شود و همه مردم در كوچه و خیابان از آن صحبت می‌كنند. فضای توییتر اما این روزها جنجالی‌تر است. خواه توییتی از محسن رضایی، فرمانده زمان جنگ و یك فرد سیاسی برجسته باشد و خواه از مهناز افشار به‌عنوان یك بازیگر، می‌تواند چنان جنجالی در جامعه ایجاد كند كه دیگر قابل پاك كردن نباشد! فضای این روزهای جامعه واقعی ما به‌شدت برگرفته از این اوضاع است و این مساله تاكنون مصداق‌های زیادی داشته است.

 

عملیات فریب!

ماجرای عملیات كربلای 4 و توییت جنجالی محسن رضایی جدیدترین توییت جنجال‌ساز بود. محسن رضایی نوشت: اعملیات كربلای 4 به‌منظور فریب دشمن انجام شد و به دشمن وانمود كردیم عملیات سالانه ما تنها همین بوده. اهمین چند جمله كافی بود كه در عرض چند ساعت صفحه توییتر او به یكی از جنجال‌سازترین صفحه‌ها تبدیل شود و واكنش‌های زیادی

برانگیزد.

 

حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور یكی از اولین افرادی بود كه به این توییت واكنش نشان داد. هشتگ كربلای 4 به یكی از ترندهای توییتر تبدیل و از پربحث‌ترین توییت‌های چند وقت اخیر شد. این بحث‌های  دنباله‌دار اما از فضای مجازی هم فراتر رفت و محسن رضایی را به تلویزیون آورد و باعث شد پرونده شفاف‌تر شود!

 آمپول نالوكسان

مهناز افشار، بازیگر سینما و تئاتر را شاید بتوان یكی از جنجالی‌ترین كاربران توییتر نامید! تقریبا تمام توییت‌های خانم بازیگر جنجال‌ساز بوده‌اند و گاهی پای خانم بازیگر را به دادسرا هم باز كرده‌اند!

 

همین چند وقت پیش بود كه مهناز افشار با انتشار ویدئویی آمپول نالوكسان را به‌عنوان دارویی موثر برای مسمومیت حاصل از مصرف مواد مخدر منتشر كرد و همین ویدئو كافی بود جامعه پزشكی و برخی رسانه‌ها اعلام كنند ادعای مهناز افشار صحت ندارد و آمپول نالوكسان عوارض خطرناكی خواهد داشت. پس از این جنجال، مهناز افشار مدعی شد به او پیشنهاد شد تا در مورد مرگ ناشی از سوءمصرف مواد مخدر و درخصوص نالوكسان یادآوری كند و در انتهای این توییت نوشت: دكتر هم دكترهای قدیم! و بعد به جامعه پزشكی پیشنهاد کرد روی سعه‌صدر خود كار كنند! پس از به راه افتادن موج تكذیب ویدئوی تبلیغاتی مهناز افشار توسط پزشكان، در فضای مجازی نیز موجی از اظهار نظر درباره او به راه افتاد و پای او را به دادسرا هم باز كرد. البته این اولین بار نیست كه توییت‌های خانم بازیگر این‌گونه جنجال‌ساز شده‌ است.

 

تهدید هالیوودی!

پس از آن‌كه حسن روحانی، رئیس‌جمهور كشورمان، خطاب به آمریكایی‌ها اعلام كرد با دم شیر بازی نكنید وگرنه پشیمان خواهید شد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریكا نیز با انتشار توییتی به سخنان حسن روحانی، همتای ایرانی خود واكنش نشان داد. ترامپ خطاب به روحانی گفت: ادیگر هرگز آمریكا را تهدید نكن، در غیر این صورت پیامدهایی را خواهید دید كه كمتر كسی در تاریخ دیده است.

 

رئیس‌جمهور آمریكا در بخش دیگری از توییت خود نوشت: ما دیگر آن كشوری نیستیم كه سخنان ناخوشایندی كه بوی مرگ و خشونت می‌دهد، تحمل كنیم. مراقب باش! نكته جالب‌تر ماجرا اما این بود ترامپ، تمام حروف این توییت را با كلمات بزرگ تایپ كرد تا با نشان دادن لحنی خشن، بر هشدارآمیز و جدی بودن پیامش تأكید كند. این توییت ترامپ باعث شد او تعداد بسیاری كامنت از هموطنان ایرانی مان دریافت كند و رسانه‌های بسیاری در ایران از آن صحبت كنند.

 

 جنجال‌سازهای توییتر

یكی دیگر از جنجالی‌ترین توییت‌ها در تویتتر مربوط به صادق زیباكلام، استادعلوم سیاسی دانشگاه بود كه نوشت: ااگرخدای ناكرده جنگی میان ما و اسرائیل اتفاق بیفتد، به نسل‌های فردا می‌خواهیم بگوییم كه با كشوری كه 2000 كیلومتر با خاك ما فاصله داشت و نه هرگز تهدیدی علیه ما بود یا دعوای دیگری علیه‌مان داشت، جنگ‌مان با آن بر سر چه بود؟ آن همه تلفات انسانی و میلیاردها دلار هزینه نظامی برای چه بود؟ب توییتی كه شدیدا هم مورد توجه اكانت ااسرائیل به فارسیب قرار گرفت و توییت او را با جمله ابا همه انتقادات برخی اوقات هم حرف درست می‌زندب بازنشر داد؛ توییتی كه با انتقادات شدیدی در میان كاربران ایرانی با گرایش‌های مختلف مواجه شد و همگی به این حرف‌های زیباكلام اعتراض داشتند.

 

بهاره رهنما، بازیگر كشورمان نیز یكی از بازیگرانی بود كه با نوشتن یك دیالوگ دوبار در فضای توییتر جنجال‌ساز شد. اهمه سگ‌ها از همه مردهای دنیا بهترن!ب و امن اگر مرد بودم، به موجودی مثل زن، با این همه تغییرات هورمونی پرنوسان ممكن بود دل ببندم اما هرگز اعتماد نمی‌كردم!ب جملاتی كه رهنما را مجبور به واكنش كرد.رهنما نوشت: لزومی نمی‌بینم درباره دروغ و دغل‌ها یا سوءاستفاده‌هایی كه از دیالوگ‌های نمایش‌ها یا داستان‌های من كه اغلب به صورت تك جمله در فضای توییتر یا هرجای دیگه پخش شده توضیحی بدهم!  ترانه علیدوستی،بازیگر كشورمان نیز چند بار در توییتر جنجال ساز شده است. از تصمیمش برای حضور نیافتن در مراسم اسكار كه موجی از تحسین‌ها را به‌دنبال داشت تا حضور بانوان در استادیوم آزادی. توییت پیكه، بازیكن تیم بارسلونای اسپانیا درباره حضور نیمار در بارسلون هم نمونه‌های خارجی توییت‌های جنجال‌ساز در ایران است كه حسابی جنجال آفرید. پیكه نوشت: ااو می‌ماندب و درست یك هفته بعد، نیمار با پاری سن ژرمن قرارداد امضا كرد!

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.