2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
آشپزی/طرز تهیه سالاد عدس و کلم

آشپزی/طرز تهیه سالاد عدس و کلم

سالاد عدس و کلم به خوبی شما را سیر می‌کند و تا ساعتها احساس گرسنگی نمی‌کنید. ضمن اینکه یک پیش غذای بسیار شیک و سالم نیز هست. اگر رژیم می‌گیرید می‌تواند به جای غذای اصلی از آن استفاده کنید .

دوات آنلاین-عدس و کلم هر دو از موادی هستند که نه تنها کالری زیادی وارد بدن نمی‌کنند بلکه برای هضم آن نیاز به سوزاندن کالری هم دارید. بنابراین اگر دنبال یک میان وعده رژیمی هستید یا تصمیم دارید غذایی رژیمی استفاده کنید می‌توانید از این سالاد میل کنید. 


سارا جعفری متخصص تشریفات درباره این سالاد به دوات آنلاین می‌گوید:

 

سالاد عدس و کلم به خوبی شما را سیر می‌کند و تا ساعتها احساس گرسنگی نمی‌کنید. ضمن اینکه یک پیش غذای بسیار شیک و سالم نیز هست. اگر  رژیم می‌گیرید می‌تواند به جای غذای اصلی از آن میل کنید اما همین سالاد را می‌توانید در چشن‌ها و مهمانی‌ها هم استفاده کنید. 


مواد لازم برای چهارنفر
 150 گرم عدس را با پنج حبه سیر درشت در مقداری مناسب آب بجوشانید. زمان پخت عدس طولانی نیست بنابراین بهتر است آن را در قابلمه بریزید و مدام سر بزنید که وا نرود.

 

مقداری نمک و یک عدد پیاز متوسط که فقط چهار قاچ شده‌ باشد به آن اضافه کنید. البته اگر دوست داشتید می‌توانید برگ بو هم به آن اضافه کنید.

 

وقتی عدس پخت و دانه‌های آن به راحتی در دست باز شد اما له نشد یعنی عدس شما آماده‌ است. حالا عدس را با کفگیر مناسب که سوراخ دارد از آب جدا کنید. توجه داشته‌ باشید اگر برگ بو به عدس اضافه کرده‌اید آن را هم جدا کنید.

 

دو حبه سیر را ساتوری کنید و در یک تابه که روغن آن گرم شده‌ا ست بریزید و تفت دهید.

 

یک عدد پیاز که از قبل نگینی کرده‌اید را هم به آن اضافه کنید. من معمولا پیاز را از قبل کمی هم نمک می‌زنم زیرا آب آن گرفته می‌شود و خیلی طلایی سرخ می‌شود.

 

وقتی خوب تفت دادید مقدار 100 گرم کلم که ریز رشته‌ای و بسیار نازک خرد کرده‌اید را به این مواد اضافه کنید و به مدت دو دقیقه تفت دهید و مدام هم بزنید.  زیر تابه را که خاموش کردید عدس را هم به آن اضافه کنید. آویش، فلفل و آب لیمو به میزان دلخواه به آن اضافه کنید. 

می‌توانید به جای آب لیمو سرکه سیب هم به آن اضافه و طعم متفاوتی را تجربه کنید. 


روی آن را با کمی فلفل قرمز تزئین کنید و از سالاد خاصی که تهیه کرده‌اید لذت ببرید. این سالاد باید گرم سرو شود.

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.