2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
مراقب سرطان زودرس معده باشید

مراقب سرطان زودرس معده باشید

سرطان معده در مرحله آغازین هیچ علامتی ندارد که این مرحله را سرطان زودرس معده می‌نامند، اما پس از ۴۴ ماه علامت‌ها ظاهر می‌شوند.

دوات آنلاین-عضو کمیته علمی کنگره بیماری‌های گوارش و کبد گفت: سرطان معده در مرحله آغازین هیچ علامتی ندارد که این مرحله را سرطان زودرس معده می‌نامند، اما پس از ۴۴ ماه علامت‌ها ظاهر می‌شوند.

 

عباس یزادنبد عضو کمیته علمی هجدهمین کنگره بیماری‌های گوارش و کبد با اشاره به اینکه با کشف سرطان در مرحله زودرس، می توان افراد مبتلا به این بیماری را با شانس بقای بالا نجات داد، گفت: سرطان معده در مرحله آغازین در معده، هیچ علامتی ندارد.

 

وی در ارتباط با سرطان معده افزود: سرطان معده یکی از رایج‌ترین سرطان‌های دنیا است که محل شایع این نوع سرطان در کشور در استان‌های واقع در حاشیه شمالی نقشه جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران است.

 

 یزادنبد اظهار کرد: متاسفانه سرطان معده بعد از ایجاد درد در معده و تشخیص آن با آندوسکوپی و انجام درمان‌های لازم، شانس بقای کمتری دارد.

 

عضو کمیته علمی هجدهمین کنگره بیماری‌های گوارش و کبد سرطان معده گفت: بیماری در مرحله آغازین در معده، هیچ علامتی ندارد که این مرحله را سرطان زودرس معده می نامند. بعد از گذشت 44 ماه این مرحله به مرحله علامت‌دار سرطان معده می‌رسد که اکثر بیماران در این مرحله (مرحله پیشرفته) تشخیص داده می شوند و شانس بهبودی در این مرحله ناچیز است.

 

یزادنبد افزود: در مناطق پر خطر سرطان معده، با شناسایی افراد پر خطر و کشف سرطان در مرحله زودرس و بدون علامت و برداشتن مخاط ناحیه سرطانی معده با آندوسکوپی، بیماران در بیش از 90 درصد موارد بهبودی کامل می یابند.

 

وی گفت: با اندازه گیری پپسینوژن سرم و آنتی بادی هلیکوباکتر پیلوری در مراکز تحقیقاتی می توان افراد پر خطر را شناسایی کرده و با انجام آندوسکوپی و کشف سرطان در مرحله زودرس، افراد مبتلا به این بیماری را با شانس بقای بالا نجات داد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.