2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
چگونه از پرخوری جلوگیری کنیم؟

چگونه از پرخوری جلوگیری کنیم؟

دکتر سید مرتضی صفوی متخصص تغذیه گفت: خوردن صبحانه از پرخوری و چاقی پیشگیری می‌کند.

دوات آنلاین-پرخوری از ان عادت‌هایی که بعضی از ما به آن مبتلا هستیم و هر کاری می‌کنیم نمی‌ةوانیم آن را ترک کنیم. یک متخصص تغذیه برای پیشگیری از پرخوری راهکاری را ارائه داده است.

 

دکتر سید مرتضی صفوی متخصص تغذیه گفت: خوردن صبحانه از پرخوری و چاقی پیشگیری می‌کند.

 

این متخصص تغذیه با بیان این مطلب افزود: اگر افراد در برنامه غذایی خود از میوه و سبزیجات استفاده کنند کمتر به مواد غذایی ناسالم همچون انواع فست فودها و چیپس و پفک رو می‌آورند.

 

وی با بیان اینکه مواد غذایی خیلی شیرین موجب بروز اختلال در هورمون انسولین بدن می‌شوند، افزود: استفاده از شیرینی، قند، شکلات، مربا، شربت، نبات، نوشابه و … نیز باید تا حد امکان کاهش داده شود.

 

صفوی خاطر نشان کرد: استفاده از بادام زمینی در بهبود حافظه نقش بسیار حائز اهمیتی را دارد همچنین خانواده باید در برنامه غذایی خود از میوه و سبزیجات بیشتر استفاده کنند و میوه‌ها را به صورت میان وعده در اختیار فرزندان خود قرار دهند.

 

وی تاکید کرد: کودکان و نوجوانان به دلیل اینکه در سن رشد قرار دارند باید صبحانه را به طور کامل میل کنند چراکه صبحانه نخوردن موجب می‌شود تا در مدرسه به تنقلات رو آورند و از طرفی خلق و خوی تندی داشته باشند در صورتی که صبحانه خوردن از پرخوری و چاقی در آنها پیشگیری می‌کند.

 

منبع: طبنا

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.