2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
تهیه‌کننده سریال دلدادگان: با دسته گل به خانه پانته‌آ بهرام رفتیم، اما بازگشت به دلدادگان را نپذیرفت

تهیه‌کننده سریال دلدادگان: با دسته گل به خانه پانته‌آ بهرام رفتیم، اما بازگشت به دلدادگان را نپذیرفت

هیه‌کننده سریال دلدادگان با اشاره به تغییر پایان این سریال به دلیل ترک «پانته‌آ بهرام» گفت: دو ـ سه بار عوامل سریال با او صحبت کردند و حتی با دسته‌گل به منزلشان رفتیم، اما او نپذیرفت.

دوات آنلاین-در حالی که پانته آ بهرام درباره عدم حضورش در قسمت آخر سریال دلدادگان به خاطر مساله دستمزد گفته است حاضر بود به خاطر مردم بازی کند اما عوامل سریال نخواستند ، تهیه‌کننده سریال دلدادگان حرف دیگری زد و با اشاره به تغییر پایان این سریال به دلیل ترک «پانته‌آ بهرام» گفت: دو ـ سه بار عوامل سریال با او صحبت کردند و حتی با دسته‌گل به منزلشان رفتیم، اما او نپذیرفت.

 

با پایان پخش سریال دلدادگان نشستی با حضور ایرج محمدی (تهیه کننده)، منوچهر هادی (کارگردان)، بابک کایدان و مهدی محمدنژایان (نویسنده) و مهدی محمدنژادیان، غلامرضا الماسی (مدیر فیلم و سریال شبکه پنج)، سانیا سالاری، ملیکا شریفی نیا، سمیرا حسن پور، بهشاد شریفیان و علی سخنگو برگزار شد و عوامل این سریال به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

 

در ابتدای این نشست، ایرج محمدی ضمن تشکر از مدیران سیما، گفت: از مدیران سیما تشکر می‌کنم که در ساخت و تولید این سریال ما را همراهی کردند تا سریال دلدادگان را تولید و پخش کنیم.

 

دلایل تغییر نام سریال به «دلدادگان»

وی با بیان اینکه از منوچهر هادی تشکر ویژه دارم، او کارگردان شناخته شده‌ای است که فیلم‌های سینمایی‌اش میلیاردی فروش می‌کند؛ افزود: زمانی که می‌خواستیم قرارداد ببندیم هادی گفت من این سریال را با دستمزد پایین فقط به خاطر دل مردم می‌سازم.

 

تهیه کننده این سریال خاطر نشان کرد: اولین قراردادمان را که با هادی بستیم دلگرم شدیم. ما با پاهای بیقرار این سریال را شروع کردیم اما آنچنان دلدادگی عوامل را دیدیم تصمیم گرفتیم نام سریال را تغییر دهیم.

 

منوچهر هادی کارگردان این سریال ادامه داد:از همه عوامل این سریال تشکر ویژه دارم.

 

پس از آن عوامل سریال به پرسش اصحاب رسانه پاسخ دادند که در ابتدا محمدی در پاسخ به دلیل اصلی ترک خانم بهرام در پایان سریال، گفت: فضای مجازی عرصه جدیدی را برای مردم باز کرده و باعث شده تا مردم دقیق‌تر عوامل را به چالش بکشانند. اما توصیه من به عنوان فردی از این جامعه در مورد تمامی مسائل این است که مردم از مرز انصاف نگذرند و زود دیگران را قضاوت نکرده و از حرف‌های توهین آمیز خودداری کنند.

 

وی با بیان اینکه سریالی موفق است که تمامی قسمت‌هایش دیده شود و پایان یک سریال یعنی دیده شدن آن، افزود: پایان قسمت آخرمان حاشیه را به وجود آورد. همه می‌دانند که ما در شرایط بد اقتصادی هستیم و هنرمندان برای دل مردم کار کردند.

 

تأمین دستمزد عوامل سریال کار سختی بود

محمدی با اشاره به اینکه بضاعت مالی تلویزیون حد و حدودی دارد، خاطر نشان کرد: تمامی عوامل باید دستمزدهایشان را دریافت کنند که در این زمینه همان زمان هم تلاش مدیران سیما فیلم را می‌دیدیم اما با توجه به اینکه سریال دلدادگان بیش از ۴۰۰ لوکیشن در ورامین، شهرک غزالی و ...و همچنین بیش از ۳۰ بازیگر اصلی و ۲۰۰ بازیگر فرعی داشت، تأمین بودجه این کار واقعا سخت بود.

 

وی با بیان اینکه در این موقعیت اکثر عوامل پروژه از خدماتی گرفته تا کارگردان و ... با من تعامل بسیاری داشتند و شرایط اقتصادی را درک می کردند، گفت: جالب است بگویم یکی از بازیگران علاوه بر نگرفتن دستمزد مبلغی پول هم به پروژه تزریق کرد.

 

محمدی با اشاره به اینکه من تا به حال پروژه‌ای را نیمه کاره رها نکردم، افزود: ما در این سریال فقط دو هفته توقف داشتیم که ان هم برای رفتن از فصل دو به یک بود. اما متاسفانه خانم بهرام واکنش متفاوتی داشت. شاید به لحاظ قراردادی حق با او باشد اما من معتقدم حق با مخاطب است.

 

«بهرام» دلجویی عوامل «دلدادگان» را نپذیرفت

وی با بیان اینکه مدیریت یک تهیه کننده جایی است که در بحران‌ها بتواند گروه را مدیریت کند، گفت: دو سه بار هادی و کایدان با او صحبت کردند و حتی با دسته گل به منزلشان رفتیم اما او نپذیرفت. حتی دو بار صحنه تصادف را تکرار کردیم اما خانم بهرام نیامد. ما برای او احترام قائلیم اما دیگر نتوانستیم پروژه را تعطیل کنیم، چراکه دوستان دیگر با پروژه های دیگر قرارداد داشتند.

 

تهیه کننده دلدادگان با اشاره به اینکه  در پایان سریال قرار بود افسانه مقابل هاتف قرار بگیرد اما او نیامد و ما بدون افسانه سکانس‌های آخر را گرفتیم، خاطر نشان کرد: پایان بندی ما این بود که افسانه دستگیر می‌شود و ادامه ماجرا را پی می‌گیریم.

 

وی با بیان اینکه با ترک خانم بهرام شاید سریال دلدادگان از نظر روایت داستانی شاید لطمه خورده باشد اما مضمونی نه، گفت: یادم است در سریال نرگس در میانه راه پوپک گلدره فوت کرد و مانده بودیم چه کار کنیم. سازمان گفت بودجه می‌دهیم تا از ابتدا ضبط کنید اما قبول نکردیم. مخاطب حق دارد از ما سوال کند. ما عیبی در پایان قسمت آخر ندیدیم اما شکل اجرا متفاوت شده است.

 

محمدی با اشاره به اینکه یکی از افتخاراتم این است که پول کثیف به تلویزیون راهی ندارد، افزود: من محتاج ۵۰ میلیون تومان بودم که منوچهر هادی این مبلغ را به من داد. خوشبختانه رضایت مردم بر اساس نظرسنجی‌ها در ارتباطات مردمی با رسانه ملی (۱۶۲) از سریال دلدادگان بسیار بالا بود. اما اکنون انتقادی به تلویزیون دارم که چرا از زمان شروع پخش سریال‌ها آمار مخاطبان را اعلام نمی‌کنید؟

 

خانم بهرام باید از مردم عذرخواهی کند

در ادامه منوچهر هادی گفت: خانم بهرام دو ماه با ما کار کرد. موقعی که محمدی به او پول داد، گفتیم شما تنها فردی هستید که تا الان بخش زیادی از پولتان را گرفته‌اید اما او گفت من باقی پولم را می خواهم وگرنه ادامه نخواهم داد.

 

وی با بیان اینکه اگر خانم بهرام می‌آمد واقعا پایان سریال ما چیز دیگری می‌شد، افزود: یادم است آقای محمدی چک‌هایش را هم نوشت و داد اما خانم بهرام گفت نه من نقد می‌خواهم و در آخر به آقای محمدی گفتم اگر خانم بهرام بیاد من دیگر نخواهم آمد. او مبلغ قراردادش را ۱۵ روز جلوتر گرفت و دو چک دیگر هم قرار بود دریافت کند که توضیح دادم. خانم بهرام باید بیاید و از مردم عذرخواهی کند.

 

منوچهر هادی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران گفت: از اوایل پخش، فردی استخدام شده بود که استوری‌های تبلیغاتی برای همان شب بسازد تا عوامل رأس ساعت مشخصی آن را در صفحه شخصی خود بگذارند.

 

گلایه از نحوه پخش سریال دلدادگان از شبکه سه سیما

هادی درباره زمان بندی پخش سریال افزود: به شدت از نحوه پخش این سریال گلایه دارم. هر برنامه‌ای هنگام پخش به سریال ما اولویت داشت. اگر قرار است شبکه سه به این شکل سریال پخش کند، بهتر است دیگر سریال پخش نکند.

 

محمدی درباره زمان پخش سریال گفت: قرار بود پخش سریال را در پاییز شروع کنیم. ما عدم آمادگی‌مان را اعلام کردیم و سه ماه شبانه روزی کار کردیم تا دقیقه نود به پخش برسانیم. بستن کنداکتور در شبکه سه بسیار سخت است چراکه شبکه پربیننده ای است. اما پست‌هایی که آقای هادی گذاشت در جهت دیده شدن بیشتر سریال بود.

 

بابک کایدان نویسنده این سریال، در بخش دیگری از این نشست درباره فصل بندی این سریال گفت: ما دنبال نوآوری بودیم و ایرادی نداشت که مخاطب با ریتم کند پیش بیاید. یک اصلی وجود دارد و آن هم اینکه در ملودرام نمی‌شود با تقطیع حس، مخاطب را همراه کرد. برای این قصه نیاز به درگیری مخاطب داشتیم که با این ساختار توانستیم بخش میانی کار را بالا ببریم.

 

محمدی تهیه کننده در ادامه بیان داشت: تقریبا یک الی دو ماه درباره این موضوع و ساختار سه فصلی سریال با دوستان نویسنده صحبت کردیم. مردم با فصل گذشته ما نوستالژی دارند و این به دیده شدن کارمان کمک کرد.

 

منوچهر هادی با اشاره به اگر تعداد قسمت‌هایمان یکی بود نتیجه بهتری می‌گرفتیم، درباره پرکاری خود نیز گفت: اولین شاکی من همسرم یکتا ناصر است که می‌گوید تو مدام سر کار هستی! هدف من مردم است و برای آنها کار می‌کنم.

 

در سریال دلدادگان به خوبی دیده شدم

سمیرا حسن پور بازیگر نقش مرضیه در این سریال در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره کار کردن در تلویزیون گفت: من کار کردن در تلویزیون را دوست دارم. اما مهم نقشی است که قرار است بازی کنم. چندی پیش در سینما سه فیلم بازی کردم اما به اندازه‌ی که در دلدادگان دیده شدم در آنها مردم مرا ندیدند.

 

ملیکا شریفی‌نیا دیگر بازیگر این سریال ادامه داد: من تلویزیون را خیلی دوست دارم و به چهارچوب آن مسلط هستم.

 

اولین تجربه بازیگری در سریال تلویزیونی را تجربه کردم

سانیا سالاری بازیگر نقش ارغوان در ادامه صحبت‌های همکاران خود گفت: من تجربه اول تصویری‌ام را پشت سر گذاشتم و بسیار برایم ارزشمند بود و هر رسانه‌ای باید و نبایدهایی دارد که وقتی قبول می‌کنیم باید طبق آن قوانین رفتار کنیم.

 

بهشاد شریفیان دیگر بازیگر سریال دلدادگان گفت: سالهاست که در این تلویزیون کار می‌کنم و هیچگاه خسته نشدم.

 

مهدی محمدنژادیان نویسنده این سریال نیز ادامه داد: ما در تلویزیونی کار می‌کنیم که راضی کردن هر کدام از مخاطبانمان بسیار سخت است. کار کردن در رسانه ملی نوعی بندبازی است که باید حواستان به همه چیز باشد و خیلی خوشحالم که از این تجربه موفق بیرون آمدیم.

 

علی سخنگو بازیگر نقش پارسا ضمن بیان خوشحالی خود از همکاری با این سریال گفت: اگر هر کدام از ما چهارچوب های رسانه ملی را بشناسیم هیچگاه به مشکل برنمی‌خوریم.

 

رسانه ملی از ما نخواسته بود جنگ را به تصویر بکشیم

هادی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاری درباره گاف‌های کارگردانی از جمله نپرداختن به جنگ گفت: رسانه ملی از ما نخواسته بود که جنگ را به تصویر بکشیم. قصه جنگی ما درست روایت شد. خودم هنگام مونتاژ اشک ریختم!

 

سمیرا حسن پور ادامه داد: من بیشترین بازخوردها را از سکانس‌های جنگ دریافت کردم.

 

محمدنژادیان نیز افزود: ما قرار نبود به اتفاقات جنگ بپردازیم و صرفا عبوری از جنگ داشتیم.

 

مردم هنوز دیدن فضای جنگ و انقلاب را دوست دارند

کایدان در همین زمینه بیان داشت: ژانر اصلی ما ملودرام بود و می‌خواستیم بافت آن را حفظ کنیم. آنچه می‌خواستیم از تاثیر انقلاب ببینیم در شخصیت مالک دیدیم. او از دوستش کتاب می‌برد و به بلوغ می‌رسد و تبدیل به فردی می‌شود که در فصل سه مقابل بحران‌ها می‌ایستد.

 

ایرج محمدی در پاسخ به سوال فارس درباره عبور از برهه انقلاب گفت: حق با شماست. اما بضاعت ما این بود اگر می‌خواستیم به جنگ بپردازیم باید به سمت سریال الف ویژه می‌رفتیم. از طرفی دوست نداشتیم به آرشیو رجوع کنیم. مردم هنوز دوست دارند با گذشت ۴۰ سال، فضای جنگ و انقلاب را ببینند.

 

وی با بیان اینکه وفادار نماندن افسانه به عشقش و پیوند او با نادر برای نشان دادن دشمنی‌های افراد بود، افزود: امیدواریم این عنایت به ما شود تا بتوانیم در فضای انقلاب قصه‌هایی به تصویر بکشیم.

 

منوچهر هادی درباره استفاده از بازیگران جدید در این سریال گفت: در کنار تعداد بسیاری از چهره‌های شناخته شده چند چهره جدید را معرفی کردیم.

 

ایرج محمدی با بیان انتقادی از تلویزیون گفت: بارها بازیگران جوان را آوردیم و سرمایه خرج کردیم اما تلویزیون آنها را به راحتی به بخش خصوصی داد! درخواستی دارم که درباره این ماجرا تمهیدی بیندیشند.

 

منوچهر هادی در پاسخ به سوال فارس مبنی بر دلیل انتخاب بازیگرانی که ادامه نقش بازیگران را در فصل گذشته ایفا کردند، گفت: مهم‌ترین دلیلش زمان بود، چراکه زمان گریمشان وقت‌گیر می شد و دیگر انرژی برای بازیگر نمی‌ماند.اگر می‌خواستیم کیانی را گریم کنیم حدود پنج ساعت گریم او طول می‌کشید.

 

دلدادگان یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های سال ۹۷ بود

غلامرضا الماسی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه پنج نیز گفت: از دوستان که دو سال و نیم این سریال را کار کردند و به ثمر رساندند تشکر ویژه دارم.

 

علی حمیدی قائم مقام مرکز سیما فیلم نیز در پایان از همکاری عوامل تشکر کرد و گفت: دلدادگان یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های ما در سال ۹۷ بود.

 

حمیدی با بیان اینکه اتفاقی که درباره آخر این سریال افتاد غیرمنتظره بود. الان حدود ۱۳۰ پروژه در دست تولید داریم، افزود: نزدیک به ۱۰ هزار نفر از همکاران هنرمند ما در حال کار کردن در جلو و پشت دوربین هستند.

 

زمانی دبیر شورای ورزش که به نمایندگی از مدیر شبکه سه به این نشست آمده بود گفت: ناراحتی آقای هادی را درک می‌کنم درباره زمان پخش نامنظم. اما خب شبکه سه دو ماموریت پخش ورزش و آثار نمایشی را دارد.

 

ایرج محمدی در پایان گفت: ما تمام حرفمان این بود شب‌هایی که مسابقه‌های ورزشی قرار است پخش شود، سریال ما را پخش نکنید. پخش نکردن بهتر از پخش نامنظم است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.