2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
آشپزی / طرز پخت کوکوی لوبیا

آشپزی / طرز پخت کوکوی لوبیا

سولماز خیاطی متخصص تشریفات می‌گوید کوکوی لوبیا را هم می‌توان به عنوان یک وعده غذای سبک استفاده کرد و هم می‌توان درمهمانی‌ها به عنوان پیش غذا یا فینگرفود مورد استفاده قرار داد.

دوات آنلاین-کوکوی لوبیا سبز پیش‌غذایی بسیار لذیذ و دلچسب است که به دلیل رنگارنگ بودن مواد غذایی که در آن استفاده می‌شود ظاهری بسیار زیبا هم دارد.

 

سولماز خیاطی متخصص تشریفات به دوات آنلاین می‌گوید این پیش‌غذا را هم می‌توان به عنوان یک وعده غذای سبک استفاده کرد و هم می‌توان درمهمانی‌ها به عنوان پیش غذا یا فینگرفود مورد استفاده قرار داد. برای تهیه کوکوی لوبیا سبز به این مواد نیاز دارید:

 

لوبیا سبز خرد شده  700 گرم

هویج نگینی شده   4 عدد

پیاز خرد شده بزرگ  1عدد

گوشت چرخ کرده   300گرم

سیب زمینی پخته و  خرد شده متوسط   4عدد

تخم مرغ   6 عدد

زرشک   2/3 پیمانه

نمک و ادویه   

 لوبیا و هویجی که خرد کرده اید را در کنار هم بپزید تا اینکه آب آن ها به صورت کامل رو به خشکی برود.

 

پس از اینکه این کار را انجام دادید در مرحله بعدی سیب زمینی را سرخ کرده و در همان هنگام پیاز ها را نیز جدا از آن  سرخ کنید.

 

گوشت تان را به پیاز که سرخ شده است محلق کنید و شعله را کمتر کنید تا گوشت آرام بپزد.

 

مرحله بعدی نوبت آن است که تخم مرغ را  به داخلی ظرفی که از قبل آماده کرده اید بیندازید که باید درون این ظرف هویج و لوبیا را هم اضافه بفرمایید و پس از اضافه کردن آن ها نوبت به گوشت و سیب زمینی می رسد که باید اضافه شود.

 

مواد کوکو را با اضافه کردن زرشک به هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند و بعد از اینکه به صورت کامل و خوب مخلوط کردید مواد به دست آمده را  روی حرارت مناسب سرخ کنید.

 

سیب‌زمینی را خیلی نپزید تا هنگام خرد کردن و هم‌زدن لهیده نشود. بهتر است سیب‌زمینی را با نمک بپزید تا هم طعم بگیرد و هم وا نرود.

 

از آنجایی که سیب‌زمینی پخته چسبندگی دارد کوکوی شما را منسجم می‌کند. فقط سعی کنید قطعات خرد شده سیب‌زمینی‌، هویج و لوبیا‌ها یک اندازه باشد.

 

پیاز را هم می‌توانید هم خرد کنید و هم رنده کنید. توصیه من این است که از پیاز رنده شده استفاده کنید. هرچقدر قطعات به لحاظ اندازه بهم نزدیک باشد غذای شما یکسانی بیشتری در پخت خواهد داشت.

 

موقع هم‌زدن مواد از هم‌زن برقی استفاده نکنید بهترین وسیله برای هم‌زدن مواد کوکوی لوبیا چنگال است زیرا از خرد شدن بیشتر مواد جلوگیری می‌شود و مواد هم خوب هم می‌خورد.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.