2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
خطرات محصولات تقویت جنسی

خطرات محصولات تقویت جنسی

پیام تبلیغاتی «محصولات ویژه آقایان» حالا مدت‌هاست که پای ثابت موج شدید و طولانی تبلیغات تلفن همراه شده؛ پیام‌هایی که به امید تماس تلفنی مشتریان و فروش داروها، فرستاده می‌شوند نه حل مشکل مردم.

دوات آنلاین-پیام‌ها برایمان آشناست، هفته‌ای یکی دوبار به خط تلفن همراهمان فرستاده می‌شود: «ویژه آقایان» یا «تقویتی آقایان»، گاهی هم «معجزه جنسی دنیا.» با یک شماره تلفن که به آن الصاق شده. همین! بدون هیچ توضیحی. تلفن‌ها را فروشنده‌ها پاسخ می‌دهند، همان‌ها که کارشان فروش داروست؛ داروهایی برای تقویت قوای جنسی مردان.

 

پیام تبلیغاتی «محصولات ویژه آقایان» حالا مدت‌هاست که پای ثابت موج شدید و طولانی تبلیغات تلفن همراه شده؛ پیام‌هایی که به امید تماس تلفنی مشتریان و فروش داروها، فرستاده می‌شوند نه حل مشکل مردم: «روزی نزدیک به ١٠٠ بسته فروش داریم.» این را یکی از فروشندگان محصولات تقویت توانایی جنسی می‌گوید که شماره‌اش در یکی از تبلیغ‌های موبایلی آمده: «ما این قرص‌ها را به نسبت سن، قد و نوع نیاز افراد می‌فروشیم.»

 

او می‌گوید: بیشتر مصرف‌کننده‌هایش سن بالایی دارند. مردان بالای ٦٠ و ٧٠‌سال مخاطبانشان هستند: «داروهایی که ما می‌فروشیم، گیاهی است و تولید کانادا. برای افزایش میل جنسی استفاده می‌شود و دوز آن با توجه به شرایط فرد تجویز می‌شود.» داروی گیاهی که تبلیغش را می‌کند، ٦٠ قرص است که در یک بسته قرار می‌گیرد و ظاهرا باید بعد از غذا و قبل از ارتباط، مصرف شود. حتی این دارو را بهتر از داروی شیمیایی می‌داند، چرا؟ چون به گفته خودش، داروهای شیمیایی، فشارخون را بالا می‌برند: «داروها خیلی با کیفیت است، مشتری‌هایمان راضی هستند.» این فروشنده می‌گوید: مصرف این دارو، دوماهه است و در تمام این مدت هم خودش مشاور مشتری است و با او در ارتباط است، حتی می‌گوید که مبتلایان به دیابت و کسانی که عمل قلب باز انجام داده‌اند هم، از دارو مصرف کرده‌اند و مشکلی برایشان پیش نیامده. هر بسته دارو را ٤٢٠‌هزار تومان می‌فروشد و به گفته خودش، کیفیتش تضمینی است تا جایی که از مشتریانش می‌خواهد دونفر دیگر را جز خودشان معرفی کنند.

 

با اینکه در پیام‌ها، اسمی از زنان برده نمی‌شود اما به گفته همین فروشنده، دارویی برای رفع ناتوانی جنسی زنان هم دارد.

 

در همین زمینه بخوانید:

دلیل بی‌میلی جنسی مردان چیست

دلایل و انواع مشکلات جنسی زنان

 

داروهای تقویت جنسی خطر مرگ دارد

این فروشنده می‌گوید نزدیک به ١٢ سالی می‌شود که این دارو را می‌فروشد، بدون اینکه برای کسی مشکلی پیش آمده باشد. اما محمدعلی زرگر، نایب‌رئیس انجمن اورولوژی با این فروشنده هم‌نظر نیست. او می‌گوید که این داروها برای افرادی که فشار خون دارند یا مبتلا به بیماری‌های قلبی هستند، ضرر دارد و مصرفشان ممنوع است، چراکه حتی می‌تواند منجر به مرگ آنها شود: « افرادی که هیچ بیماری نداشته باشند و در شرایط طبیعی به سر می‌برند، می‌توانند از این داروها استفاده کنند.» زرگر در گفت‌وگو با «شهروند» می‌گوید برای درمان ناتوانی جنسی، درمان‌های کلاسیک خوراکی وجود دارد که کاملا هم علمی است: «داروهایی که عمدتا از راه‌های غیررسمی تبلیغ می‌شوند، موثر نیستند، درحالی‌که برای آنهایی که مشکل دارند، راه‌های بهتری وجود دارد، افراد می‌توانند به پزشک مراجعه کنند، نسخه بگیرند و با مشورت دارو مصرف کنند.» براساس اعلام این اورولوژیست، درمان‌های زیادی برای ناتوانی‌های جنسی مردان وجود دارد، اما مسأله‌ای که وجود دارد این است که بیشترین مشکل مردان، عروقی است و نمی‌توان این مشکل را با داروهایی که تلفنی و ماهواره‌ای تجویز می‌شود، درمان کرد.

 

مسأله‌ای که از سوی این اورولوژیست مطرح می‌شود، اعتیادزابودن برخی از داروهای تقویت جنسی ست: «خیلی از این داروها در عطاری‌ها فروخته می‌شوند که در ترکیبات آن ممکن است موادمخدر وجود داشته باشد.»

 

اثربخشی این داروها هم مسأله دیگری است، چراکه به گفته این اورولوژیست، بسیاری از مراجعه‌کنندگانش، از این داروها استفاده کرده‌ و نتیجه‌ای نگرفته‌اند: «واقعا باید مسئولان در این زمینه نظارت‌هایشان را بیشتر کنند، چراکه استفاده از این داروها در برخی موارد می‌تواند آسیب‌زا باشد.»

 

داروهای درمان ناتوانی جنسی تبلیغ زیادی می‌شوند، هر چند بارها هم نسبت به استفاده از این داروها هشدار داده شده است. حالا سوال اینجاست که آیا میزان ناتوانی جنسی در میان ایرانیان آن‌قدر بالاست که این همه برای تقویتش تبلیغ می‌شود؟ پاسخ نایب‌رئیس انجمن اورولوژی به این سوال منفی است. او می‌گوید که آمار ناتوانی جنسی در ایران مانند همه جای دنیاست، اما اینکه در کشورهای دیگر هم به اندازه ایران برای این مشکل تبلیغ می‌شود، اطلاعاتی ندارد: «مسأله این است که فروشنده‌های این محصولات در ایران زیاد هستند.» پیش از این آمار ابتلای مردان ایرانی به ناتوانی جنسی از سوی همین مسئول، ٢‌میلیون نفر اعلام شده بود، با این توضیح که بیش از ٥٠‌درصد از اختلالات جنسی زمینه جسمی دارند و بيماري‌هاي اعصاب و روان تنها حدود ٤٠‌درصد در اين زمينه تاثير مي‌گذارند. زرگر این را هم گفته بود که بیماران مبتلا به دیابت، بیشترین مشکل را در این زمینه دارند، چراکه بیش از ٨٠‌درصد از این افراد پس از گذشت ١٥ تا ٢٠‌سال درمان نمی‌شوند و به درجه‌هایی از ناتوانی جنسی دچار می‌شوند.

 

حالا زرگر به «شهروند» می‌گوید که ابتلا به دیابت و حتی فشار خون، احتمال ناتوانی جنسی را بالا می‌برد و این افراد را مستعد این مشکل می‌کند.

 

عمده علت ناتوانی زنان، مسائل روحی است

به گفته زرگر، بیشتر مراجعه‌کننده‌ها، مردان بالای ٤٠‌سال هستند که اوج مشکلاتشان در ٦٠، ٧٠سالگی خودش را نشان می‌دهد

 

«زنان هم دچار ناتوانی‌های جنسی می‌شوند، اما علت مشکلشان، مسائل روحی و روانی است تا جسمی. اما در ارتباط با مردان مشکل اغلب جسمی است.»

 

با اینکه اورولوژیست‌های زیادی برای درمان این بیماری‌ها فعالیت می‌کنند، اما هنوز خیلی‌ها هستند که به سمت راه‌های غیررسمی درمان می‌روند: «مردانی که دنبال درمان ناتوانی جنسی هستند، معمولا دلشان نمی‌خواهد کسی بداند چه مشکلی دارند، دلیل آن هم یک نوع شرم و حیاست، درحالی‌که برای درمان این نوع بیماری‌ها در مرحله نخست می‌توانند به پزشک عمومی مراجعه کنند.»

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.