2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
آشپزی / خوراک گوشت آرژانتینی؛ غذای متفاوت برای فصل سرما

آشپزی / خوراک گوشت آرژانتینی؛ غذای متفاوت برای فصل سرما

برای تهیه این خوراک نیاز به گوشت چرخ شده، سیر، پیاز، فلفل دلمه‌ای با رنگهای مختلف ، گوجه تازه، لوبیا قرمز پخته و کرفس نگینی داریم. برای نیم‌کیلو گوشت باید یک لیوان لوبیا پخته و دو ساقه کرفس نگینی کنید مابقی مواد بر اساس سلیقه تنظیم می‌شود.

دوات آنلاین-برای اینکه بتوانیم سفره‌ای رنگی داشته‌باشیم حتما نباید هزینه‌‌ای زیاد بکنیم کمی خلاقیت لازم است تا بتوانیم با همان موادی که هر روز پلو و خورش یا غذاهای معمول هر روز را درست می‌کنیم غذایی متفاوت که مناسب فصل پاییز و زمستان هم باشد بپزیم.

 

سولماز خیاطی متخصص تشریفات درباره نحوه پخت و سرو خوراک گوشت آرژانتینی به دوات آنلاین می‌گوید:

 

برای تهیه این خوراک نیاز به گوشت چرخ شده، سیر، پیاز، فلفل دلمه‌ای با رنگهای مختلف ، گوجه تازه، لوبیا قرمز پخته و کرفس نگینی داریم. برای نیم‌کیلو گوشت باید یک لیوان لوبیا پخته و دو ساقه کرفس نگینی کنید مابقی مواد بر اساس سلیقه تنظیم می‌شود

 

پیاز و فلفل را خرد  و سیر را یا رنده کنید یا بکوبید و به این دو اضافه کنید. اجازه دهید این مواد 10 دقیقه استراحت کنند. در این مدت گوشت را کمی در این مواد تفت دهید و تقریبا 10 دقیقه آن را در ماهی‌تابه هم بزنید تا خوب با روغن مخلوط شود.

 

سپس پیاز و فلفل و سیر را اضافه کنید. به مدت 5 دقیقه این مواد را تفت دهید. حالا گوجه رنده یا نگینی شده را همراه لوبیا قرمز پخته به این مواد اضافه  کنید و هم بزنید.

 

کمی هم رب به این مواد اضافه کنید. در آخر ساقه کرفس که نگینی کرده‌اید را به این مواد اضافه کنید و به میزان یک لیوان آب به آن اضافه کنید.  شعله را کم کنید و اجازه دهید این مواد به مدت نیم‌ساعت روی شعله کم بجوشند.

 

خوراگ گوشت آرژانتینی یکی از بهترین غذاها برای کسانی است که می‌خواهند از همه ویتامین‌ها استفاده کنند اما برنج نخورند. این غذا کالری زیادی ندارد و یک غذای کم‌چربی و مفید محسوب می‌شود. مصرف  این غذا برای شب که بهتراست کمی غذایمان سبک باشد توصیه می‌شود.

 

خوراک گوشت آرژانتینی را می‌توانید برای بچه‌هایی که بد غذا هستند هم ادرست کنید البته بهتر است در استفاده از فلفل برای بچه‌ها دقت کنید. معمولا طعم‌های تند آنها را اذیت می‌کند.

 

درصوتی که از گوشت گوساله استفاده می‌کنید ادویه کاری و آویشن به عنوان چاشنی توصیه می‌شود.

 

این خوراک مخصوصا در زمستان که غذاهای گرم و آبدار بیشتر برای بدن نیاز است و از بدن محافظت می‌کند بسیار توصیه می‌شود.

 

درصورتی که دچار سرماخوردگی هستید هم می‌توانید این خوراک را جایگزین سوپ یا آش کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.