2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين

دستور پخت کامل و نحوه سرو جوجه چینی + فیلم آموزشی

دستور پخت جوجه چینی را علاوه بر اینکه می‌توانید در مطلب زیر بخوانید در فیلم بالا نیز تماشا کنید تا به جزییات کار کاملا آشنا شوید.

دوات آنلاین-جوجه چینی غذای لذیذ و مقبول میان بچه‌هاست. ضمن اینکه جوجه چینی را می‌توانید به صورت فینگر‌فود در مهمانی‌ها ارائه دهید یا اینکه به عنوان یک غذای مکمل کنار غذای اصلی خود قرار دهید. این غذا که یک غذای چینی و بسیار لذیذ است زیبایی خاصی به میز شما می‌دهد ضمن اینکه آماده کردن آن هم چندان سخت نیست.

 

سارا جعفری متخصص تشریفات برایمان از طرز تهیه جوجه چینی و نحوه سرو آن می‌گوید: جوجه چینی غذایی مفید است که با سینه مرغ تهیه می‌شود و معمولا همه افراد آن را دوست دارند. جوجه چینی را می‌توانید به صورت پیش‌غذا، فینگرفود و میان وعده آماده کنید.

 

مواد لازم برای جوجه چینی

فیله مرغ نیم کیلو

 آبلیمودو قاشق غذاخوری

 پیاز متوسط سه عدد

 سیر یک حبه

 نمک و زعفران به میزان لازم

مواد لازم برای خمیر بنیه

 تخم مرغ دو عدد

 ماء الشعیر بدون طعم یک لیوان

 شیر نصف لیوان

 خمیر مایه یک قاشق چایخوری

 بیکینگ پودریک قاشق چایخوری

 آردبه میزان لازم

 نمک و فلفل سفیدبه میزان لازم

 ماء الشعیر بدون طعم

 

دستور پخت جوجه چینی

بعد از اینکه مواد لازم را تهیه کردید سینه مرغ را تکه کرده و در آب و نمک و زرد‌چوبه ، سیر، پیاز بپزید. تکه‌ها را بعد از پخت از آب جدا کنید و صبر کنید تا کمی حرارت آن گرفته شود.

 

در این مدت زعفران آب شده را به آن اضافه کنید تا به خوبی رنگ بگیرد. کمی از زعفران را نگه دارید تا زمانی که تکه‌های مرغ ولرم شود. می‌توانید خمیر مخصوص را آماده کنید.

دستور پخت جوجه چینی

تخم‌مرغ‌ها را داخل ظرفی مناسب بشکانید و هم بزنید. سپس به آن تخم مرغ دو عدد ماء الشعیر بدون طعم، یک لیوان شیر، نصف لیوان خمیر مایه، یک قاشق چایخوری بیکینگ پودر، یک قاشق چایخوری آرد ،نمک و فلفل سفید را یک به یک اضافه کنید.

 

ببینید: دستور پخت مرغ سوخاری کاملا متفاوت

 

در حین اضافه کردن مرتب آن را هم بزنید تا خمیر مانند ماست چکیده شود. بعد از اینکه خمیر آماده شد باقی مانده زعفران را هم به آن اضافه کنید تا خوب رنگ بگیرد.

 

سپس تکه‌های مرغ را یک به یک داخل خمیر قرار دهید آن را بغلتانید و در روغن داغ قرار دهید. جوجه چینی حین سرخ شدن پف کرده و شکل زیبایی به خود می‌گیرد.

دستور پخت جوجه چینی

اگر خمیر اضافه ماند می‌توانید پیاز‌هایی که داخل مرغ حلقه کرده و آن را پخته بودید را در مابقی خمیر بغلتانید و آن را نیز سرخ کنید.

 

ببینید: آموزش پخت مرغ شکم پر با پرتقال

 

نحوه سرو جوجه چینی

حالا جوجه چینی شما آماده‌است. جوجه چینی را می‌توانید با قرار دادن زیتون و گوجه گیلاسی روی هم و  متصل کردن آنها با خلال دندان در یک ظرف مخصوص بچنید.

 

بیشتر بخوانید: آشپزی با مرغ ؛بهترین فوت و فن‌های آشپزهای حرفه‌ای

 

ظروف کشیده و به اصطلاح قایقی از جنس چینی که از ظروف امروزی محسوب می‌شود برای این غذا بسیار مناسب است زیرا جوجه چینی یک غذای سنتی نیست و یک غذای بین المللی است که می‌توانید |آن را در ظروف امروزی سرو کنید.

 

همچنین می‌توانید جوجه چینی را در ظروفی که خود چینی‌ها از آن استفاده می‌کنند هم قرار دهید. البته اگر آن را به عنوان فینگر‌فود سرو می‌کنید توجه داشته‌باشید که حتما باید ظروفی که استفاده می‌کنید هم‌خوانی داشته‌ باشد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.