2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
غذا با مرغ؛ بهترین فوت و فن‌های آشپزهای حرفه‌ای

غذا با مرغ؛ بهترین فوت و فن‌های آشپزهای حرفه‌ای

آشپزی با مرغ رایج‌ترین نوع آشپزی در ایران است و ما معمولا غذاهایی که با مرغ تهیه می شود را خیلی دوست داریم. پس بهتر است یکسری نکات ریز اما مهم را که غذای ما را خوشمزه‌تر می‌کند رعایت کنیم.

دوات آنلاین-آشپزی با مرغ هم ساده است و هم سخت. آسان از این نظر می‌توان هیچ کار خاصی انجام نداد و یک غذای معمولی تهیه کرد و سخت از این نظر که اگر بخواهیم غذایمان خوشمزه و متفاوت باشد باید خیلی نکات و فوت و فن‌ها را رعایت کنیم. اگر می‌خواهید غذایی که با مرغ می‌پزید لذیذتر و خوشمزه تر از همیشه باشد نکات زیر را رعایت کنید.

 

آماده کردن مرغ قبل از پخت

پیش از ترفندهای طبخ مرغ، نخست باید به انتخاب مرغ سالم، بهداشتی و باکیفیت توجه داشت. همچنین مرغ مانده نباشد و به دلیل وارد شدن ضربه، حالت خون مردگی نداشته باشد.

 

مرغ را به اندازه متناسب با نوع غذا برش بزنید و پوست و چربی های اضافی آن را جدا کنید. البته در صورت کبابی کردن مرغ به صورت کامل نیازی به جداکردن پوست نیست.

 

بیشتر بخوانید: دستور پخت خورشت ترشه کباب، غذای متفاوت با مرغ

 

همچنین مرغ منجمد را باید یک ساعت پیش از پخت از فریزر بیرون بگذارید تا شوک دمایی تغییری در مزه آن ایجاد نکند.

مرغ بریان و ترفندهایی که آشپزهای حرفه‌ای رعایت می‌کنند

مرغ بریان و ترفندهایی که آشپزهای حرفه‌ای رعایت می‌کنند

برای این که پوست مرغ کاملا براق باشد، ابتدا سطح آن را با دستمال کاغذی خشک کنید. سپس کمی روغن روی سطح آن بزنید و درون و بیرون مرغ را نمک بپاشید.

 

تا زمانی که پوست مرغ طلایی و گوشت آن نرم شود، دمای فر باید 150 درجه سانتی گراد باشد، سپس در اواخر پخت، دما را به 180 درجه برسانید. بیش از یک تا دو بار طی پخت، درفر را باز نکنید.

 

ببینید: فیلم آشپزی/ دستور پخت اکبر جوجه اصل در خانه

 

برای طعم بهتر مرغ، می توانید دو حلقه لیمو درون مرغ بگذارید و پس از فشردن آب آن، پالم و پوسته را بردارید. چند برگ آویشن هم طعم دلچسب به آن می دهد.اگر قصد دارید روی مرغ بریان سس بریزید، چند دقیقه آخر پخت، مرغ را از فر بیرون بیاورید، روی کاغذ آلومینیومی بگذارید و پس از ریختن سس، کاغذ آلومینیوم را دور آن بپیچید.

 

به خاطر داشته باشید بلافاصله پس از بیرون آوردن مرغ از فر، آن را برش نزنید.در صورتی که دوست ندارید پوست مرغ خیلی خشک شود، دستمال تمیزی را به کره آغشته کنیدو روی مرغ را با آن بپوشانید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد مرغ یونانی؛ غذای رژیمی

 

چگونه مرغ را طعم دار کنیم

پیش از طبخ، تکه های مرغ را درون آب نمک بگذارید تا کاملا مزه دار شود. می توانید چند ساعت پیش از پخت، مقداری نمک روی مرغ بپاشید. هنگام پخت نمک اضافی را جدا و به روش دلخواه طبخ کنید.

 

برای این که مرغ طعم بهتر چاشنی ها را بگیرد، ابتدا آن را به ماست آغشته کنید و بگذارید کمی بماند.

آشپزی با مرغ ؛بهترین فوت و فن‌های آشپزهای حرفه‌ای

ترفندی برای پخت مرغ در قابلمه

پیش از پخت مرغ، کمی روغن درون قابلمه بریزید و اجازه دهید با حرارت ملایم، تکه های مرغ کمی طلایی شود. سپس سس دلخواه را اضافه کنید و بگذارید به آرامی پخته شود. هرگز برای پخت مرغ آب زیاد اضافه نکنید.

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.