2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
برای پیشگیری از سرطان پوست وزن کم کنید

برای پیشگیری از سرطان پوست وزن کم کنید

چاقی یکی از فاکتورهای خطرزا در بروز انواعی از سرطان‌ها همچون سرطان کبد، کلیه، روده و پانکراس است.

دوات آنلاین-اضافه وزن و چاقی هر چه بیماری است را سراغ آدم می‌آورد. تحقیقاتی تازه نشان داده کم‌کردن وزن احتمال مبتلا شدن به سرطان پوست را کم می‌کند.

 

آن طور که مدیکال نیوز تودی به نقل از متخصصان نوشته چاقی یکی از فاکتورهای خطرزا در بروز انواعی از سرطان‌ها همچون سرطان کبد، کلیه، روده و پانکراس است.

 

شناخته شده‌ترین فاکتور خطرزا در بروز سرطان پوست قرار گرفتن در معرض نور خورشید به شکل مستقیم است. هر چند بررسی‌های اخیر همچنین حاکی از نقش چاقی در بروز این بیماری است.

 

بیشتر بخوانید: این عوامل پنهان باعث چاقی می‌شوند

 

به تازگی متخصصان بررسی‌های بیشتری در مورد نقش چاقی در ابتلا به ملانوم انجام داده‌اند. پیش از این، متخصصان در مطالعه‌ای بر نقش چاقی در افزایش خطر و سرعت پیشرفت ملانوم پی برده بودند. اما در بررسی اخیر این موضوع مورد مطالعه قرار گرفت که آیا کاهش وزن این خطر را کم می‌کند.

 

در این بررسی متخصصان سوئدی به مطالعه روی ۲۰۰۰ نفر که تحت جراحی چاقی قرار گرفته بودند و تعدادی دیگر که شرایط مشابهی داشته اما تحت عمل جراحی قرار نگرفته‌ بودند، پرداختند.

 

بیشتر بخوانید: نور آبی در شب سرطان‌زا است

 

آزمایشات آنان نشان داد افرادی که تحت جراحیِ کاهش وزن قرار گرفته بودند به طور چشمگیری در مدت زمان ۱۸ سال، کمتر در معرض ابتلا به ملانوم بوده‌اند.

 

 


پیشنهاد سردبیر: چگونه پف زیر چشم‌ها را از بین ببریم

 

پیشنهاد سردبیر: عادت‌های خطرناکی که به آنها توجه نمی‌کنیم

 

پیشنهاد سردبیر: دهان‌شویه‌های طبیعی بهترین راه برای رفع بوی بد دهان

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.