2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روحیه بالای 2 هنرمند سرشناس در مبارزه با سرطان

روحیه بالای 2 هنرمند سرشناس در مبارزه با سرطان

حمید هیراد و محمد شیری دو هنرمندی هستند که به سرطان مبتلا هستند اما با روحیه بالا به کارشان ادامه می دهند.

دوات آنلاین -نام سرطان بسیار رعب آور است اما برخی از مبتلایان این قدرت را دارند که روحیه خود را حفظ کنند و با این بیماری بجنگند. حمید هیراد، خواننده محبوب و محمد شیری بازیگر پیشکسوت که او را در نقشه خواجه باشی سریال جیران می بینیم مدتها است درگیر این بیماری هستند اما با قدرت و  پرامید به فعالیت های خود ادامه می دهند.

حمید هیراد به سرطان مغز استخوان مبتلا است

ایستادگی حمید هیراد در برابر سرطان

حمید هیراد خواننده مطرحی است که صدای او به دل خیلی ها می نشیند و ترانه هایی را خوانده است گاه با خود زمزمه می کنیم. او به سرطان مغز استخوان مبتلا است اما اصلا خودش ر نباخته و در این سالها همچنان در عرصه موسیقی پرفروغ است. او که مهمان برنامه خندوانه بود با خنده به رامبد جوان گفت: سال 95 من درگیر سرطان شدم و فراگیری آن در کل بدنم است و ذاتش ژنتیک است. یک چیزی که از اول با آن صحبت کردم این بود که اگر اذیت کنی اذیتت می کنم. گفتم اگر آرام باشی تا آخر عمر مسالمت آمیز در کنار هم  جلو می رویم. الان 6 سال است که همه چیز تحت کنترل و درمان است. قبلا هم گفتم من را دو چیز از روی زمین برمی دارد. یا دایناسورها، یا آتشفشان. بنابراین سرطان اصلا نیست.

هیراد همچنین تاکید دارد رفتار اطرافیان بیمار سرطانی بسیار مهم است و نباید به شکل ترحم آمیز باشد تا این بیماران بتوانند با قدرت روند درمان خود را سپری کنند.

محمد شیری با وجود ابتلا به سرطان در سریال جیران بازی کرده است

محمد شیری علیه سرطان

محمد شیری که این روزها او را در نقش خواجه باشی سریال جیران می بینیم نیز مدتی است درگیر سرطان است. او به فیلمو شات گفته: مدتی است که مبتلا به سرطان خون و تحت درمان هستم اما این بیماری هیچ تأثیری روی کارم و بازیگری من نگذاشته و سد و مانعی بر ادامه کارم نشده است.

 

سال ۹۸ سر سریال «دوقلوها» بودم که به طور اتفاقی متوجه این بیماری شدم. به دلیل خارش بدنم و تاول‌های روی پایم به پزشک مراجعه کردم و بعد هم آزمایش دادم و زمانی که رفته بودم تا جواب آزمایش را بگیرم، از مسئولی پرسیدم معنی «سی ال سی» که این جا نوشته چیست و او هم بلند گفت یعنی سرطان خون و این طور بود که همه مراجعه‌کنندگان متوجه بیماری من شدند و همان زمان فهمیدم که به سرعت وارد شبکه‌های اجتماعی می‌شوم و به همین دلیل در یک ویدیوی کوتاه خودم درباره شرایطم توضیح دادم. اما اصلا به این بیماری فکر نمی‌کنم و هیچ مشکلی هم با آن ندارم.

 

سال‌هاست که با مرگ کنار آمده‌ام و از آن نمی‌ترسم. این موضوع سد و مانعی برای من نیست چرا که افرادی را می‌بینم که در شرایط بسیار بدتری نسبت به من قرار دارند. فکر می‌کنم باید همین دم را غنیمت شمرد و از بیماری هم نباید ترسید چرا که ترس برادر مرگ است و اخیرا هم کتابی را خواندم که نوشته بود جمعیتی حدود ۲۱۲ نفر که به بدترین نوع سرطان‌ها مبتلا بودند، توانستند با تلقین و احساس خوب، بهبود پیدا کنند. من دو بار هم به کرونا و اومیکرون مبتلا شدم و نگاهم نسبت به این بیماری هم تغییر کرد و فکر می‌کنم از این بیماری هم نباید ترسید چون بیشتر این ترس از بیماری است که انسان را از پا درمی‌آورد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.