2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
10

10 "باید بدانید" اجتماعی و فرهنگی امروز 25 خرداد

مروری کوتاه بر 10 خبر مهم اجتماعی و اقتصادی امروز را بخوانید:

دوات آنلاینمروری کوتاه بر 10 خبر مهم اجتماعی و اقتصادی امروز را بخوانید:

 

 اعدام 2 متجاوز در مشهد

دو متجاوز به عنف مشهد صبح امروز در ملاعام به دار مجازات آویخته شدند. این دو اعدامی با تاکسی زنان و دختران را به خلوتگاه برده و تجاوز می‌کردند.

 

 جزئیات تعطیلی دبستانی‌ها در پایان اردیبهشت‌ماه

معاون رسانه مرکز اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، چنانچه دانش‌آموزان مدارس ابتدایی، ارزشیابی را به اتمام رسانده باشند، می‌توانند با صلاحدید مسئولان واحد آموزشی در مدرسه حضور نداشته باشند.

 

 تبعیض جنسیتی و مرگ دختران در هند

بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال ۲۴۰ هزار دختر در هند به دلیل تبعیض جنسیتی فوت می‌کنند.نتایج یک بررسی حاکی از آن است که هر سال نزدیک به ۲۵۰ هزار دختر زیر پنج سال در هند به دلیل غفلت ناشی از تمایل جامعه به داشتن فرزند پسر فوت می‌کنند.کارشناسان همچنین اظهار داشتند: این آمار، مواردی را که به دلیل جنسیت مونث سقط می‌شوند شامل نمی‌شود. تبعیض‌های جنسیتی در این کشور ممکن است مرگ نوزادان دختری که متولد شده‌اند را تسریع کند.

 

 علائم افسردگی را جدی بگیرید

معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با اشاره به اینکه نشانه‌های اختلالات روانی، به خودی خود برطرف نمی‌شود، گفت: افسردگی علائم و نشانه های ساده ای دارد که اضطراب و تشویش، وسواس فکری و رفتاری مثل شسشت و شوی مداوم دست ها و وارسی کردن مکرر لوازم، طولانی شدن مدت زمان حمام و توالت، بیقراری، نداشتن حس شادی و لذت از زندگی، غمگین بودن، تغییر تدریجی رفتار فرد نسبت به ماه های قبل، نداشتن رضایت از زندگی، اختلال در خواب، گریه کردن بی دلیل، بهانه گیری، میل به تنهایی و فرار از جمع، فکر کردن به مرگ، کندی رفتار و واکنش به موضوعات مختلف و کاهش عملکرد روزانه مواردی از این قبیل است.

 

 پیشنهاد یک دریانورد برای سفر به اعماق خلیج فارس

 

 اصفهان؛ میزبان دائمی جشنواره فیلم کودک و نوجوان

با امضای تفاهم نامه میان رئیس سازمان سینمایی و شهردار اصفهان، میزبانی این کلانشهر در جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان دائمی شد.

 

 اعتیاد زنانه نشده است

رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی از شیوع ۱۰درصدی اعتیاد در بین زنان خبر داد و گفت: اعتیاد زنانه نشده است چرا که زنانه شدن اعتیاد به معنی این است که شیوع مصرف مواد مخدر در بین جامعه زنان بیش از 50 درصد باشد در حالی که اینگونه نیست. البته در گذشته تعداد کمتری از زنان مواد مخدر مصرف می‌کردند، اما اکنون شیب اعتیاد در زنان تغییر کرده است.

 

 هیچ‌کدام از 50 تالاب ایران، زنده نیست

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: هیچ‌کدام از 50 تالاب ایران زنده نیست که علت آن دخالت انسان می‌باشد، به‌طوریکه ما انسان‌ها معمولا بعد از اینکه تخریب می کنیم، مجددا به فکر احیاء هستیم.

 

 تازه‌ترین اظهارنظر درباره طرح ازدواج دختران بدون اذن پدر

پروانه سلحشوری، رییس فراکسیون زنان مجلس با تاکید بر اینکه طرح ازدواج دختران بدون اذن پدر مربوط به فراکسیون زنان نیست، گفت:‌ در این باره در فراکسیون زنان صحبتی نشده است. به نظرم نباید عجولانه درباره ارئه طرح عمل کنیم، بهتر بود این طرح پخته‌تر می‌شد و بعد از آن ارائه می‌شد.

 

آخرین وضعیت دانش‌آموزان شین آبادی

فرماندار پیرانشهر گفت: اعزام دانش آموزان شین آبادی به آلمان برای مداوا در دست بررسی است و به نتیجه کمیسیون پزشکی بستگی دارد.

 

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.